Jompa Tormann Skrevet 7. august 2016 Skrevet 7. august 2016 Hvordan fungerer nattsenking på en termostat, der nattsenkingen styres av et 230v signal? Manual:https://www.micromatic.no/globalassets/inriver/resources/oj1011_0_5_1.pdfhvor det stårNattsenkings-/sparetemperaturfunksjonen aktiveres via et 230 V signal fra et eksternt ur/timer koplet til klemme S.Har 5 slike termostater, og har tenkt å styre de. Siter
Superzite Skrevet 7. august 2016 Skrevet 7. august 2016 Side 15 i PDF du linket til, viser hvordan det skal gjøres. Benytt en Fibaro eller annen bryter du kan styre og legg S inngang med samme fase som du har koblet inngang 1 til. Siter
Jompa Tormann Skrevet 7. august 2016 Forfatter Skrevet 7. august 2016 Er det mulig å koble de til samme (z-wave) bryter i f.eks sikringsskapet? Trenger ikke å styre de individuelt egentlig. Siter
Superzite Skrevet 7. august 2016 Skrevet 7. august 2016 Ja det skal la seg gjøre, men da må du trekke en egen kable fra skiringskap til hver enkelt bryter.. Bare husk å benytt riktig fase.. Du må da ha 3 kabler fra sikring skap til termostat. Siter
Jompa Tormann Skrevet 7. august 2016 Forfatter Skrevet 7. august 2016 Hvorfor må jeg ha tre kabler? Er det ikke nok med en som kobles til klemme S? Siter
ZoRaC Skrevet 7. august 2016 Skrevet 7. august 2016 (endret) 1 time siden, Jompa Tormann skrev: Hvorfor må jeg ha tre kabler? Er det ikke nok med en som kobles til klemme S? 3 kabler totalt - altså 1 ekstra (fra "bryter" til S). Endret 7. august 2016 av ZoRaC Siter
Moskus Skrevet 7. august 2016 Skrevet 7. august 2016 Øh... her er det mulig jeg har misforstått noe, men vil man ikke styre nattsenkinen fra controlleren istedenfor? Siter
Superzite Skrevet 7. august 2016 Skrevet 7. august 2016 3 minutes ago, Moskus said: Øh... her er det mulig jeg har misforstått noe, men vil man ikke styre nattsenkinen fra controlleren istedenfor? Om det er MTC2 som skal styre nattsenking må man benytte klemme S for aktivere denne funksjonen. Alternativer måter på å sette nattsenking kan være å benytte hjemmeautomasjon systemet til å bare skru av varme kabler om natta, da må man han ha en temp giver som sender info til hjemmeautomasjons systemet for når det skal skru seg av om man vil ha 5 grader nattsenking som klemme S vil gi, ved å legge denne til samme fase som klemme 1. :-) Siter
Jompa Tormann Skrevet 7. august 2016 Forfatter Skrevet 7. august 2016 (endret) Det er MTC2 som skal styre nattsenking, og den vil senke den 5 grader (default). Det er mer enn nok, trenger ikke å styre hver enkelt termostat eller temperatur. For å styre dette tenkte jeg en z-wave DIN modul, f.eks denne + denne (blir fort overkant dyrt)? Nesten like greit å kjøpe z-wave termostater om det er såppas kostbart. Endret 7. august 2016 av Jompa Tormann Siter
Moskus Skrevet 8. august 2016 Skrevet 8. august 2016 Aha. Jeg leste "Multireg" istedenfor "Microtemp". Ja, da er jeg med! Det beste er jo å kjøpe Z-wave-termostater. Vi har en Microtemp og denne skal byttes ut når neste generasjon kommer (eller har den kommet?). Siter
Superzite Skrevet 8. august 2016 Skrevet 8. august 2016 jeg kommer til å bytte minne til Mulitreg.. hva blir nytt i neste versjon ? https://www.tronika.no/no/zwave-klimastyring/764-termostat-multireg.html Siter
Moskus Skrevet 8. august 2016 Skrevet 8. august 2016 2 timer siden, Superzite skrev: jeg kommer til å bytte minne til Mulitreg.. hva blir nytt i neste versjon ? https://www.tronika.no/no/zwave-klimastyring/764-termostat-multireg.html Oppdatering av strømforbruk (som ikke fungerer pr dags dato), i det minste. Siter
Johs. Skrevet 28. september 2016 Skrevet 28. september 2016 On 8.8.2016 at 12:41, Moskus said: Oppdatering av strømforbruk (som ikke fungerer pr dags dato), i det minste. Noen som vet om det er hardware endring eller kun firmeware oppdatering? Ser også den både kan kobles til gulvføler og en romføler. Gulvføler har jeg. Og jeg har også en multisensor som måler temperatur. Noen har kombinert de to i for eksempel Homeseer? Hvis ja, noen fordeler eller ulemper? Siter
Moskus Skrevet 29. september 2016 Skrevet 29. september 2016 13 timer siden, Johs. skrev: Noen som vet om det er hardware endring eller kun firmeware oppdatering? Ser også den både kan kobles til gulvføler og en romføler. Gulvføler har jeg. Og jeg har også en multisensor som måler temperatur. Noen har kombinert de to i for eksempel Homeseer? Hvis ja, noen fordeler eller ulemper? Først var det snakk om at det kun behøvdes en firmware-oppdatering, men nå er det vel sagt at også hardware må oppdateres... Men det er mulig du må ta mitt utsagn med et salt-korn eller to. Siter
Danonym1 Skrevet 29. september 2016 Skrevet 29. september 2016 4 timer siden, Moskus skrev: Først var det snakk om at det kun behøvdes en firmware-oppdatering, men nå er det vel sagt at også hardware må oppdateres... Men det er mulig du må ta mitt utsagn med et salt-korn eller to. Det stemmer. Vært i kontakt med de om dette. Utsagnet var at det ikke blir støtte før en eventuell MultiReg 2. De kan heller ikke rapportere On/Off status på den innebygde regulatoren slik at det ikke er mulig å regne ut dette selv. Siter
Snah Nitram Skrevet 22. september 2017 Skrevet 22. september 2017 @Jompa Tormann - Hva endte du opp med å gjøre her? Jeg har et lass av samme termostat som du nevner og merker at jeg ikke er helt keen på å bytte ut alle for å få til litt nattsenking. Fant du en løsning som fungerer eller endte du opp med å kjøpe nytt? Siter
Snah Nitram Skrevet 19. november 2017 Skrevet 19. november 2017 Til andre som kommer innom denne tråden. Funker bra med en Fibaro Relay Switch koblet direkte på en Microtemp MTC2. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.