DrLaban Skrevet 9. august 2018 Skrevet 9. august 2018 Holder på å sette opp HA her hjemme og har flyttet UZB1 over på HA-serveren. Alle enheter dukker opp så so far so good, men hvordan går jeg frem for å organisere alle enheter best mulig? Har jeg forstått det riktig at jeg skal gå igjennom og editere entity_registry.yaml og gi ting nye navn som ikke er automatisk generert? Slik som jeg har gjort her for en Fibaro sensor: zwave.multisensor_kjellergang: config_entry_id: name: platform: zwave unique_id: node-32 binary_sensor.multisensor_kjellergang_motion: config_entry_id: name: platform: zwave unique_id: 32-xxxxxxx sensor.multisensor_kjellergang_temperature: config_entry_id: name: platform: zwave unique_id: 32-xxxxxxxxx sensor.multisensor_kjellergang_luminance: config_entry_id: name: platform: zwave unique_id: 32-xxxxxxxxxx sensor.multisensor_kjellergang_general: config_entry_id: name: platform: zwave unique_id: 32-xxxxxxxxxxxxx Hva med andre sensorer som RFxcom etc? Vil de også ende opp i entity_registry.yaml? Eller legges de ett annet sted? Siter
baronKanon Skrevet 9. august 2018 Skrevet 9. august 2018 Jeg ville brukt customize.yaml. Den kan du endre grafisk under konfigurasjon/tilpasning i webgrensesnittet Siter
aleks Skrevet 13. august 2018 Skrevet 13. august 2018 I siste versjon kan du editere entity direkte fra UI. Slipper å rote mer i yaml-filen Siter
Dennis87 Skrevet 13. august 2018 Skrevet 13. august 2018 Rename fra UI og slett entity_registry.yaml filen når alt ser riktig ut på zwave kontrollpanelet. Når den er slettet starter du på nytt så blir den automatisk laget på nytt med riktige navn. (Ta backup er uansett lurt) Renamer man bare i UI endres det ikke der er min erfaring så blir da forsatt feil navn i oversikten. Siter
aleks Skrevet 13. august 2018 Skrevet 13. august 2018 6 minutes ago, Dennis87 said: Rename fra UI og slett entity_registry.yaml filen når alt ser riktig ut på zwave kontrollpanelet. Når den er slettet starter du på nytt så blir den automatisk laget på nytt med riktige navn. (Ta backup er uansett lurt) Renamer man bare i UI endres det ikke der er min erfaring så blir da forsatt feil navn i oversikten. Sjekket du siste versjon? Det er en ny opsjon der fra 74 eller 75. Siter
Dennis87 Skrevet 13. august 2018 Skrevet 13. august 2018 aha den ja. Ja da endrer man det som er i entity registry filen. Jeg bruker bare å sette riktig navn på enhetene under configuration og zwave kontrollpanelet. Så slette filen så blir alle riktig og får samme navn som man har satt i zwave config. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.