GO_Nilsen Skrevet 14. august 2018 Skrevet 14. august 2018 Tidligere hadde jeg Fibaro sin kontroller. Om du hadde fibaro appen på telefonen kunne man aktivere "gps tracking" For så å lage events. F.eks, utelys går på når du er 150m fra hjemmekoordinater. Har omsider fått automatisert garasjeporten min med nodeMCU. Virker over all forventning. Men hvor supert hadde det ikke vert om garasjeporten gikk opp når du kom kjørende med bilen. Finnes det noe løsning for dette med homeseer? Siter
bio Skrevet 15. august 2018 Skrevet 15. august 2018 9 timer siden, GO_Nilsen skrev: Tidligere hadde jeg Fibaro sin kontroller. Om du hadde fibaro appen på telefonen kunne man aktivere "gps tracking" For så å lage events. F.eks, utelys går på når du er 150m fra hjemmekoordinater. Har omsider fått automatisert garasjeporten min med nodeMCU. Virker over all forventning. Men hvor supert hadde det ikke vert om garasjeporten gikk opp når du kom kjørende med bilen. Finnes det noe løsning for dette med homeseer? Hei. Det er flere muligheter i Homeseer. En plugin du bør sjekke er PHLocation. https://forums.homeseer.com/node/76827 Siter
iceball Skrevet 15. august 2018 Skrevet 15. august 2018 Anbefaler Geofency (IOS - antar det finnes flere tilsvarende til android) koblet mot PHlocation. Geofency støtter også iBeacons, så sett en liten USB iBeacon i et uttak i bilen så får du trigget i HS både at du har kommet hjem og du samtidig er i bilen. Så slipper du at garasjeporten går opp hver gang du går hjem 2 Siter
bio Skrevet 15. august 2018 Skrevet 15. august 2018 Anbefaler Geofency (IOS - antar det finnes flere tilsvarende til android) koblet mot PHlocation. Geofency støtter også iBeacons, så sett en liten USB iBeacon i et uttak i bilen så får du trigget i HS både at du har kommet hjem og du samtidig er i bilen. Så slipper du at garasjeporten går opp hver gang du går hjem [emoji4] Har du link til velfungerende usb iBeacon? Siter
iceball Skrevet 15. august 2018 Skrevet 15. august 2018 1 minutt siden, bio skrev: 18 minutter siden, iceball skrev: Anbefaler Geofency (IOS - antar det finnes flere tilsvarende til android) koblet mot PHlocation. Geofency støtter også iBeacons, så sett en liten USB iBeacon i et uttak i bilen så får du trigget i HS både at du har kommet hjem og du samtidig er i bilen. Så slipper du at garasjeporten går opp hver gang du går hjem Har du link til velfungerende usb iBeacon? Jeg har ikke byttet mine batteridrevne til USB enda, men de jeg har på batteri fra AprilBeacon fungerer i hvert fall. Vil tro denne dermed fungerer: link Siter
bio Skrevet 15. august 2018 Skrevet 15. august 2018 Jeg har ikke byttet mine batteridrevne til USB enda, men de jeg har på batteri fra AprilBeacon fungerer i hvert fall. Vil tro denne dermed fungerer: linkTusen takk Siter
GO_Nilsen Skrevet 15. august 2018 Forfatter Skrevet 15. august 2018 Noen som har prøvd PHlocation sammen med Tasker App på mobilen? Siter
axling Skrevet 2. september 2018 Skrevet 2. september 2018 (endret) Hei jeg brruker HSbuddy. Vet ikke om denne finnes på apple, men fungerer bra på android. Den har mulighet til å sette geofence slik at du kan aktivere events når du entrer eller forlater en satt grense rundt huset. Det er også mulighet for å sette flere brukere om det bor flere i huset Endret 2. september 2018 av axling Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.