Helle Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 Jeg har montert 230v dimmbare LED stripe under overskap på kjøkken. Bruker Fibaro Dimmer 2 som styreenhet. Problemet er at ved 0% lyser fortsatt LED stripen noe. Kan en endre et parameter for å oppnå at stripen slås helt av? Vil det hjelpe å sette inn en fibaro bypass? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 ZoRaC Skrevet 15. august 2018 Del Skrevet 15. august 2018 2-wire eller 3-wire? Leading eller trailing edge? 1 time siden, Helle skrev: Vil det hjelpe å sette inn en fibaro bypass? Ofte vil nok det løse problemet, ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Norseman Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 Også relevant: Har du koblet til N-leder? Dimmer 2 klarer seg fint uten denne, men da må den "lekke" litt strøm fra L til last for å ha strøm til seg selv. Dette kan forårsake at LED-kilder lyser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 ZoRaC Skrevet 16. august 2018 Del Skrevet 16. august 2018 5 timer siden, Norseman skrev: Også relevant: Har du koblet til N-leder? Også kalt "3-wire kobling". 5 timer siden, Norseman skrev: Dimmer 2 klarer seg fint uten denne, men da må den "lekke" litt strøm fra L til last for å ha strøm til seg selv. Jepp, og da løser man det med å montere en Bypass. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Helle Skrevet 16. august 2018 Forfatter Del Skrevet 16. august 2018 Jeg har 3-wire kobling. Der begge fasene er tilkoblet dimmeren, samt styring av nivå (S1 og Sx)er tilkoblet bryter. Usikker på om det er Leading eller trailing edge. Får svinge innom kjell og co å hente med en bypass, for å se om dette løser problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
Helle
Jeg har montert 230v dimmbare LED stripe under overskap på kjøkken. Bruker Fibaro Dimmer 2 som styreenhet.
Problemet er at ved 0% lyser fortsatt LED stripen noe.
Kan en endre et parameter for å oppnå at stripen slås helt av?
Vil det hjelpe å sette inn en fibaro bypass?
Lenke til kommentar
Del på andre sider
4 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.