aleks Skrevet 17. august 2018 Skrevet 17. august 2018 Hva er den beste plug and play stricken med zwave of ZigBee (433 bonus). Kjører i dag aeotec g5, Converse og rfxtrx, men har lyst på en all in one som faktisk er stabilt. Siter
xibriz Skrevet 17. august 2018 Skrevet 17. august 2018 Du trenger nok en for Z-Wave og en for ZigBee... den eneste komboboksen jeg kjenner til er Telledus med Z-Wave og 433. Siter
ZoRaC Skrevet 17. august 2018 Skrevet 17. august 2018 Homey har vel alle 3? Men da må du bytte sentral... Siter
aleks Skrevet 17. august 2018 Forfatter Skrevet 17. august 2018 3 hours ago, ZoRaC said: Homey har vel alle 3? Men da må du bytte sentral... Prøvde meg på homey, men returnerte den. Sikkert fin i sin tid, men vi snakker her om et system som er så tregt at i en alexa dialog bruker den faktisk 5-6 sekunder på å tenke for å skru på et lys. Siter
ZoRaC Skrevet 17. august 2018 Skrevet 17. august 2018 6 timer siden, aleks skrev: Prøvde meg på homey, men returnerte den. Jeg solgte min i august 2016. Kjøpte den på Kickstarter, men den var for uferdig enda da (hadde den i 3-4 mnd). Hadde bare 433 MHz-enheter og hadde ikke engang hørt om Z-wave den gangen. Tror Homey er/blir et bra produkt, men det er kanskje litt for nytt enda. Siter
aleks Skrevet 17. august 2018 Forfatter Skrevet 17. august 2018 3 hours ago, ZoRaC said: Jeg solgte min i august 2016. Kjøpte den på Kickstarter, men den var for uferdig enda da (hadde den i 3-4 mnd). Hadde bare 433 MHz-enheter og hadde ikke engang hørt om Z-wave den gangen. Tror Homey er/blir et bra produkt, men det er kanskje litt for nytt enda. Ja, alså den er fin-fin selveste ideen og synes UI-en er bra, men den bærer preg av å bli laget mange år siden. Hadde de tatt UI-en, boksen og kjørt inn 4-8GB ram, en ok CPU og 120GB med lagring hadde jeg betalt en god sum for den. Når de kjører med 512mb ram, en gammel cpu og et par gb med lagring holder det ikke lenge. Nå dropper de hele UI-en og går mobile only. Siter
Moskus Skrevet 18. august 2018 Skrevet 18. august 2018 11 timer siden, aleks skrev: Hadde de tatt UI-en, boksen og kjørt inn 4-8GB ram, en ok CPU og 120GB med lagring hadde jeg betalt en god sum for den. … da kunne man vel like greit kjøpt en NUC.... Siter
aleks Skrevet 18. august 2018 Forfatter Skrevet 18. august 2018 2 hours ago, Moskus said: … da kunne man vel like greit kjøpt en NUC.... Da er en enda avhengig av sensorer og programvare. Jeg sitter enda mellom Home assistant og homeseer da jeg ikke vet om ha takler nett bedre, og pluginprisene. Det er alltid noe Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.