INTIN RuneV Skrevet 17. august 2018 Skrevet 17. august 2018 Hei, Er litt nysgjerrig på erfaringer fra de som kombinerer Elko Smart Home komponenter og HomeSeer. Stabilitet, hastighet, funksjonalitet. Er den mest vanlige løsningen for ZigBee styring å ha en egen rasberry PI og en ConBee, eller er det noen som benytter andre alternativ? Hilsen Rune V. Siter
Moskus Skrevet 17. august 2018 Skrevet 17. august 2018 Tror jeg vet hvorfor du spør... DeCONZ (RasBee/Conbee) er nok det som er den beste (og eneste?) måten å løse det på. Det går helt fint å styre Elko sin RF-dimmer fra HomeSeer. Via DeCONZ GUI'et var det også mulig å "assosiere" det trådløse dimmehjulet med Elko-dimmeren, men også med andre pærer. Dette var dog litt ustabilt, og kanskje ikke noe å satse på i stor skala. Elko sin termostat var det litt så som så med. Den kom fint inn i GUIet til DeCONZ, men REST APIet støttet den gangen (desember 2017) ikke termostat så det kom ikke videre til HomeSeer (eller OpenHAB eller HomeAssistant). Mulig det har endret seg til nå, men jeg tør ikke banne på det. Men så vidt jeg husker var det mulig å styre termostaten ved å endre parametrene direkte i UIet, så det burde ikke være "særlig vanskelig" å få det videre til REST og så HomeSeer. Siter
INTIN RuneV Skrevet 21. august 2018 Forfatter Skrevet 21. august 2018 Du har nok helt rett Tusen takk for kjapt svar. Vi har testet dette litt selv men ikke satt "i produksjon" var derfor litt nysgjerrig på andres erfaring. Siter
Moskus Skrevet 21. august 2018 Skrevet 21. august 2018 Desember 2017 er jo riktignok en stund siden... Det kan være greit å prøve igjen, men jeg tror ikke at det er kommet enda. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.