kimstoroy Skrevet 1. september 2018 Skrevet 1. september 2018 Jeg har byttet Z-wave stick fra Aeotec til UZB, men UZB finner ikke endpoint 2. (Fungerte fint på Aeotec) Dette skjer både på Dobble Relay og Universalsensor fra Fibao. Z-wave plugin er nyeste beta, oppdatert idag. Siter
Moskus Skrevet 1. september 2018 Skrevet 1. september 2018 Gå til Plugins -> Z-wave -> Node Information, og bla ned til Node 28 og 26. Ser du devicene der? Siter
kimstoroy Skrevet 1. september 2018 Forfatter Skrevet 1. september 2018 Ser dem ikke der, Z-wave stick er ca 1m unna, kjøpte en 12m usb skjøte kabel pga jeg trodde det kunne være problemet Siter
Moskus Skrevet 1. september 2018 Skrevet 1. september 2018 Prøvd en rescan? Evt. ekskluder/inkluder? Jeg forstår ikke helt hva som har skjedd. Antall endpoints endrer jo ikke bare fordi du bytter fra Z-stick til UZB1. Hvordan har du gjort det? Backup fra Z-stick og restore på UZB1? Siter
ZoRaC Skrevet 1. september 2018 Skrevet 1. september 2018 Kan det være noe med firmware versjon på UZB1? At den bruker en eldre SDK som da ikke støtter enhetene helt som de skal? Siter
kimstoroy Skrevet 1. september 2018 Forfatter Skrevet 1. september 2018 3 timer siden, Moskus skrev: Prøvd en rescan? Evt. ekskluder/inkluder? Jeg forstår ikke helt hva som har skjedd. Antall endpoints endrer jo ikke bare fordi du bytter fra Z-stick til UZB1. Hvordan har du gjort det? Backup fra Z-stick og restore på UZB1? Jeg har eksludert den fra Aeotech og Inkludert den på nytt. Har en FGS-222 på samme sted opplever samme problem med den. Har kjørt rescan minst 10 ganger, optimalisert flere ganger. Har ekskludert og inkludert 2-3 ganger. Siter
kimstoroy Skrevet 1. september 2018 Forfatter Skrevet 1. september 2018 2 timer siden, ZoRaC skrev: Kan det være noe med firmware versjon på UZB1? At den bruker en eldre SDK som da ikke støtter enhetene helt som de skal? Firmware: FTDIWindowsDriver2.08.28 Det var nyeste jeg fant når jeg la til stick for noen uker siden, så burde vel være up to date Siter
ZoRaC Skrevet 1. september 2018 Skrevet 1. september 2018 59 minutter siden, kimstoroy skrev: Firmware: FTDIWindowsDriver2.08.28 Det var nyeste jeg fant når jeg la til stick for noen uker siden, så burde vel være up to date Det er driveren. Hva står det på node nr 1 i «node inførmation»? Hos meg står det: Version: 4.05 (ZDK 6.51.6) Siter
kimstoroy Skrevet 1. september 2018 Forfatter Skrevet 1. september 2018 (endret) Veldig lite info på Z-wave.me stick her: Aeotec: Finner mer info her: UZB Aeotec Endret 1. september 2018 av kimstoroy Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.