Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har byttet Z-wave stick fra Aeotec til UZB, men UZB finner ikke endpoint 2. (Fungerte fint på Aeotec)

image.thumb.png.60ab235e63dee52980f08989e132d45a.pngimage.thumb.png.339047354ea9fef840103fadfa160d30.png

Dette skjer både på Dobble Relay og Universalsensor fra Fibao.

Z-wave plugin er nyeste beta, oppdatert idag.

Skrevet

Prøvd en rescan? Evt. ekskluder/inkluder?

Jeg forstår ikke helt hva som har skjedd. Antall endpoints endrer jo ikke bare fordi du bytter fra Z-stick til UZB1.

Hvordan har du gjort det? Backup fra Z-stick og restore på UZB1?

Skrevet
3 timer siden, Moskus skrev:

Prøvd en rescan? Evt. ekskluder/inkluder?

Jeg forstår ikke helt hva som har skjedd. Antall endpoints endrer jo ikke bare fordi du bytter fra Z-stick til UZB1.

Hvordan har du gjort det? Backup fra Z-stick og restore på UZB1?

Jeg har eksludert den fra Aeotech og Inkludert den på nytt. Har en FGS-222 på samme sted opplever samme problem med den.

Har kjørt rescan minst 10 ganger, optimalisert flere ganger.

Har ekskludert og inkludert 2-3 ganger.

Skrevet
2 timer siden, ZoRaC skrev:

Kan det være noe med firmware versjon på UZB1? At den bruker en eldre SDK som da ikke støtter enhetene helt som de skal?

Firmware: FTDIWindowsDriver2.08.28 

Det var nyeste jeg fant når jeg la til stick for noen uker siden, så burde vel være up to date

Skrevet
59 minutter siden, kimstoroy skrev:

Firmware: FTDIWindowsDriver2.08.28 

Det var nyeste jeg fant når jeg la til stick for noen uker siden, så burde vel være up to date

Det er driveren.

Hva står det på node nr 1 i «node inførmation»?

Hos meg står det: Version: 4.05 (ZDK 6.51.6)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.