slippern Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 emmz0r skrev (På 20.10.2021 den 14.21): Har danalock V3 z-wave mot OpenHAB. Opplever i ny og ne at den havner ute av sync med låst / ulåst, Noe som er svært lite konevennlig. Så omtrent hver mnd må jeg rekalibrere den. Burde være unødvendig! Benytter du nøkkel utvendig? Da kan den komme i usynk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kmlugg Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 On 20/10/2021 at 14:21, emmz0r said: Har danalock V3 z-wave mot OpenHAB. Opplever i ny og ne at den havner ute av sync med låst / ulåst, Noe som er svært lite konevennlig. Så omtrent hver mnd må jeg rekalibrere den. Burde være unødvendig! Jeg har (hatt) danalock på til sammen 4 dører. Den ene kom ut av synk til stadighet. Problemet var at den plutselig ikke låste helt opp når den roterte til ulåst posisjon. Så da måtte nødnøkkelen frem og den måtte kalibreres. Dette var en "normal" dør, mener jeg. Jeg byttet om på låsene og det samme skjedde igjen på samme døra. Det har ikke skjedd på andre dører hos meg. Ergo mener jeg det er den låsekassa - eller bruksmønsteret på den - som utfordrer danalocken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slippern Skrevet 28. oktober 2021 Del Skrevet 28. oktober 2021 Kan jo forsøke å skru på "ende-til-ende opplåsning" eller nå hva det heter igjen i appen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JanAr Skrevet 7. desember 2021 Del Skrevet 7. desember 2021 Har kjøpt en danalock med z-Wave. Har også Futurehome. Det var litt dumt da hele familien har iPhone. Er det mulig å få zwave versjonen av danalock til å virke med Apple Home Kit? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emmz0r Skrevet 7. desember 2021 Del Skrevet 7. desember 2021 5 minutes ago, JanAr said: Har kjøpt en danalock med z-Wave. Har også Futurehome. Det var litt dumt da hele familien har iPhone. Er det mulig å få zwave versjonen av danalock til å virke med Apple Home Kit? Med en raspberry pi, z-wave stick og litt knoting? https://www.openhab.org/addons/integrations/homekit On 28/10/2021 at 11:03, slippern said: Benytter du nøkkel utvendig? Da kan den komme i usynk.. Nei On 28/10/2021 at 16:06, kmlugg said: Jeg har (hatt) danalock på til sammen 4 dører. Den ene kom ut av synk til stadighet. Problemet var at den plutselig ikke låste helt opp når den roterte til ulåst posisjon. Så da måtte nødnøkkelen frem og den måtte kalibreres. Dette var en "normal" dør, mener jeg. Jeg byttet om på låsene og det samme skjedde igjen på samme døra. Det har ikke skjedd på andre dører hos meg. Ergo mener jeg det er den låsekassa - eller bruksmønsteret på den - som utfordrer danalocken. Ja det er godt mulig at det er låsekassa. Det er en sånn komplisert en, men jeg skjønner ikke at den skal vris forskjellig fra gang til gang hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JanAr Skrevet 8. desember 2021 Del Skrevet 8. desember 2021 Takk for tipset Emzz0r. Det hørtes slitsomt ut. Appen som følger med er helt ok så tror jeg går for den. er det noen fordeler med å koble til Futurehome via zwave? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kmlugg Skrevet 8. desember 2021 Del Skrevet 8. desember 2021 Fjernstyring over nett? 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Golding Skrevet 8. januar 2022 Del Skrevet 8. januar 2022 (endret) Slettet Endret 10. januar 2022 av Golding Ikke relevant lengre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 3. mars 2022 Del Skrevet 3. mars 2022 Så har også jeg fått montert en Danalock. Hva er den enkleste måten å få den inkludert i Z-wave-nettverket? Kan jeg bare fjerne den fra døren og ta den med meg inn for å inkludere den? (Og hvor er "the pinhole" på låsen?)' ... @ZoRaC? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 3. mars 2022 Del Skrevet 3. mars 2022 Er det ikke bare å legge den til som alt mulig annet? Med unntak av secure inclusion? Det var det jeg gjorde pin Hole er et pittelite hull i enheten Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 3. mars 2022 Del Skrevet 3. mars 2022 Joda, det regner jeg med, men spørsmålet er om jeg må flytte masteren eller om jeg kan ta låsen fra døren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kmlugg Skrevet 3. mars 2022 Del Skrevet 3. mars 2022 10 minutes ago, Moskus said: Joda, det regner jeg med, men spørsmålet er om jeg må flytte masteren eller om jeg kan ta låsen fra døren. Ta den med til masteren, det fungerer helt fint. Også er det vel en rutine du kan kjøre etterpå når den er på plass i døra, så z-wave nettverket får satt den riktig inn i "nabolaget". Kjenner ikke terminologien på det, men det heter "heal network" i z-wave integrasjonen på i Home assistant.. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 4. mars 2022 Del Skrevet 4. mars 2022 11 hours ago, kmlugg said: Ta den med til masteren, det fungerer helt fint. Også er det vel en rutine du kan kjøre etterpå når den er på plass i døra, så z-wave nettverket får satt den riktig inn i "nabolaget". Kjenner ikke terminologien på det, men det heter "heal network" i z-wave integrasjonen på i Home assistant.. Takk. Heal/Optimize/whatever skal msn forøvrig ikke bruke når man har "mangu nok" noder i nettverket. EDIT: Det var akkurat så enkelt som det skulle være! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kmlugg Skrevet 4. mars 2022 Del Skrevet 4. mars 2022 12 hours ago, Moskus said: Heal/Optimize/whatever skal msn forøvrig ikke bruke når man har "mangu nok" noder i nettverket Å? Bare ikke noen vits, eller skader det? 🙂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 8. mars 2022 Del Skrevet 8. mars 2022 On 04/03/2022 at 19:53, kmlugg said: Å? Bare ikke noen vits, eller skader det? 🙂 Tabelloppslag for å finne beste rute viser seg å være en del tregere enn å benytte Z-wave sine explorer frames som kom med Z-wave Plus, så hvis du optimaliserer et stort nettverk kan det bli merkbart tregere. Men ingen regel uten unntak! Jeg har hatt et raskt og stabilt Z-wave nettverk, selv ut til garasjen der Danalock'en er. Men for å få til en stabil forbindelse med den, måtte jeg faktisk heale/optimize den. (Den er den eneste noden i nettverket som trenger det, men det lever jeg godt med.) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
b3nd1k Skrevet 13. juni 2022 Del Skrevet 13. juni 2022 (endret) Danalock har jeg frem til nylig hatt god erfaring med. Jeg kjøpte min i Juni i fjor og fungerte fint frem til forrige uke. Plutselig stod jeg utenfor døren og slapp ikke inn, selvfølgelig hadde jeg ikke med meg nøkkel. Batterinivået i appen visste høyt batterinivå. Var nødt til å ringe låsesmed og få de til å borre opp døren. Etter det, så sluttet jeg å stole på Danalock. Den gikk rett tilbake til Elkjøp. Jeg ba også om å få pengene igjen for låsesmeden og fikk beskjed om at Elkjøp måtte feilsøke med Danalock først. Fikk beskjed jeg ville høre noe ila en uke. Endret 13. juni 2022 av b3nd1k Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emmz0r Skrevet 13. juni 2022 Del Skrevet 13. juni 2022 b3nd1k skrev (2 minutter siden): Danalock har jeg frem til nylig hatt god erfaring med. Jeg kjøpte min i Juni i fjor og fungerte fint frem til forrige uke. Plutselig stod jeg utenfor døren og slapp ikke inn, Et triks er å kjøre autokalibrering i settings og rive opp døra akkurat når den låser seg opp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
b3nd1k Skrevet 13. juni 2022 Del Skrevet 13. juni 2022 (endret) emmz0r skrev (4 minutter siden): Et triks er å kjøre autokalibrering i settings og rive opp døra akkurat når den låser seg opp Min variant var HomeKit-modellen, så den eneste informasjonen jeg fikk opp i Danalocks egen app var mer eller mindre batteristatus. Problemet var at Danalock sluttet å rotere på pinnen som låste opp døren. Jeg kunne låse opp/låse igjen døren via HomeKit uten at noe hendte. Til slutt kortsluttet den tror jeg og lot være å svare, begynte å lyse rødt. Autokalibrering får man ikke gjort via HomeKit, dessverre. Endret 13. juni 2022 av b3nd1k 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JanAr Skrevet 14. juni 2022 Del Skrevet 14. juni 2022 Min har fungert bra i et års tid. Har nylig byttet batterier. Jeg har en reservenøkkel i nøkkelsafe ute. Det er nok tryggest. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgemor Skrevet 4. oktober 2022 Del Skrevet 4. oktober 2022 Noen som har erfaring med IDLOCK 150 i kystklima? Jeg planlegger å skaffe en til hytta ved kysten av Trøndelag, som har mye vær og salt luft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 4. oktober 2022 Del Skrevet 4. oktober 2022 Helgemor skrev (1 time siden): Noen som har erfaring med IDLOCK 150 i kystklima? Kyst nok for deg? 😁 Hatt IDLock siden den første kom på hytta i bakgrunnen. Ingen klimaproblemer. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgemor Skrevet 4. oktober 2022 Del Skrevet 4. oktober 2022 Ser ikke så verst ut! Da blir det nok en sånn til. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smith11 Skrevet 9. januar 2023 Del Skrevet 9. januar 2023 Fikk installert min danalock v3 i mars 2021. Det var kjempe lett å installere og så veldig lett ut i app. Men noe dritt i praksis. Den må kalibreres nesten hver uke, så det holdt en mnd. Det er veldig synd, for jeg har lest at alle versjonene utenom apple home kit, er veldig bra. Styr unna denne, om du skal bruke Apple homekit versjonen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 10. januar 2023 Del Skrevet 10. januar 2023 Jeg hadde også problemer med Danalock v3 etter en stund, men litt WD40 fikk orden på den. Ikke flere kalibreringer og batteribytte i hytt og pinevær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 11. januar 2023 Del Skrevet 11. januar 2023 Jeg løste mine problemer med Danalock på en litt annen måte. Jeg kjøpte en EasyAccess... Den funket iallfall med selve kodedelen uten at vi stadig måtte sprette nøkkelboksen for å låse opp på gamlemåten. Det tok bare et par år å få den fullt integrert i systemet! 😂 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.