Kristian Skrevet 24. november 2016 Skrevet 24. november 2016 (endret) Testet litt på de to jeg har installert nå, i Indigo (edit: så nå at dette ligger i Homeseer-forumet, ikke Z-wave. Beklager den. Men kan kanskje være nyttig info likevel). Hhv enkel, dobbelt og trippelklikk på S2 gir følgende i loggen: 24. nov. 2016 23:51:57 Z-Wave received "Stue Downlights2" scene 26 Z-Wave received "Stue Downlights2" scene 24 24. nov. 2016 23:52:17 Z-Wave received "Stue Downlights2" scene 25 Kan sette opp triggers som i vedlagte bilde, basert på scene ID. Dobbeltklikk S2 gir da dette i loggen: 24. nov. 2016 23:58:39 Z-Wave received "Stue Downlights2" scene 24 Trigger test fibaro dimmer zwave test dobbeltklikk på fibaro dimmer La så til "Gang soverom2" (som er den andre Fibaro dimmeren jeg tester) assosiert i gruppe 5. Bruk av S2 gir da både scene ID og "Gang soverom2" oppdaterer seg: Z-Wave retrieved group 5 associations: [] Z-Wave added association of "Gang Soverom2" to "Stue Downlights2" group 5 Z-Wave retrieved group 5 associations: [15] Z-Wave received "Stue Downlights2" scene 26 Z-Wave received "Gang Soverom2" status update is off Z-Wave received "Stue Downlights2" scene 26 Z-Wave received "Gang Soverom2" status update brightness 80 Z-Wave received "Stue Downlights2" scene 24 Trigger test fibaro dimmer zwave test dobbeltklikk på fibaro dimmer Z-Wave received "Gang Soverom2" status update brightness 100 Z-Wave received "Stue Downlights2" scene 22 Z-Wave received "Stue Downlights2" scene 23 Z-Wave received "Stue Downlights2" scene 22 Z-Wave received "Stue Downlights2" scene 23 Z-Wave received "Gang Soverom2" status update brightness 28 Z-Wave received "Gang Bevegelse" status update is on Endret 24. november 2016 av Kristian 1 Siter
iceball Skrevet 29. november 2016 Skrevet 29. november 2016 nov-29 22.39.55 Z-Wave ApplicationCommandHandler from node 37 HANDLING: COMMAND_CLASS_METER_V3 Frame(7)=2 nov-29 22.39.54 Z-Wave Error Node Change Event for Node 65 on Network CFCA8B64, CC=COMMAND_CLASS_SCENE_CONTROLLER_CONF but no valid devices were found. (2B-01-1A-00-94-C3-8C) Feilmeldinger fra loggen ved trykk på S2, som jeg antar skyldes fordi HS ikke genererer child device for Scene activation? Siter
Moskus Skrevet 2. desember 2016 Skrevet 2. desember 2016 Har du tatt en rescan etter at du definerte den som en scene-controller? Verdt et forsøk! Siter
Shen Skrevet 9. februar 2017 Skrevet 9. februar 2017 (endret) Noen som har mer informasjon rundt dette? Kjører selv firmware 3.4 på Fibaro Dimmer 2 men har aldri lagt til Scene tidligere i HS3 så usikker på om jeg gjør det riktig. Men når jeg velger Scene i HS3 og velger en fibaro dimmer Multilevel Switch så sier HS3 at det er valgt en device som ikke støtter Scenes: Warning: A non-scene capable device exists in the above scene properties.If this scene is used with a Leviton scene controller, it may not be controlled. Dette kan vel stemme med hvordan Fibaro sender informasjonen.. I tilegg klarer jeg ikke få Dimmern til at sende Scene ID, åssen settes dette opp? Når jeg inkluderer Fibaro dimmers 2 så får jeg en del warnings i loggen (kan legge opp loggen ikveld): Warning: Node 2, EndPoint=1 Multilevel Sensor Report was not received (B) - the child device will NOT be configured properly. Warning: Node 2 did not respond to the Notification Supported request. Fibaro dimmer 2.txt Endret 12. februar 2017 av Shen Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.