Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått ny linje fra Alitibox, med FMG (uten mediakonverter - fiber rett inn i FMG) og Huawei Q22 tvboks. Har allerede en Zyxel USG110 Firewall. Tenker da at med FMG i bridgemode, LAN1 (TV) fra FMG inn på WAN1 på Zyxel, LAN3 (Internet) fra FMG inn på WAN2 på Zyxel så burde det være mulig å få både TV og Internet ut på LANet fra Zyxel-brannmuren?

Er ikke nettverksmann men er ikke helt på bærtur heller...:)

Ser at det har vært greit å få til for de som har mediakonverter, men det har jeg altså ikke.

Skrevet

Ikke så mye svar her enda, så jeg fikler litt videre. Har satt FMG i vanlig modus igjen og koblet WAN på Zyxelboksen inn på en av LAN-portene på FMG. Internet fungerer fint. Da skulle det vel i teorien fungere med TV også, men det gjør det ikke... Er det noe som må åpnes i brannmuren på Zyxel for å få TV til å spille? Noe ruting som må på plass?

Koblet Q22 rett i FMG, der fungerer den fint så det er ikke det.

Skrevet

Du må ha støtte for IGMP Snooping, så vidt jeg har skjønt. Også usikker på om det blir riktig å bruke WAN-porten når du ikke kjører bridge, for da får du dobbel-NATing. Når du ikke kjører bromodus bør vel Zyxel brukes som switch/AP?

Skrevet

Er støtte for IGMP, så det er greit.

Nå fant jeg faktisk en mediakonverter fra et tidligere Altiboxabonnement i huset, så da er FMGen ute av bildet igjen. Ikke at det funker noe bedre for det...:)

Får mange slike i loggen, hvilket indikerer at noe mangler (192.168.1.12 er (nok) TV-dingsen):

Screen Shot 2018-09-11 at 21.27.36.png

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.