veggy75 Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Hei, Er det noen andre som sliter med dårlig rekkevidde på disse ? Jeg har ikke noe annet enn 3 av disse i samme etasje som Zwave gatewayen min. Det er tre vegger og gateway er ca 4m fra første Heatit Z-TRM2, denne fungerer bra, men deretter sliter jeg med kontakt til de andre sporadisk og disse er da 3m og 5m fra den første. For meg ser det ut til at disse router Zwave ekstremt dårlig. Mulig at dette blir bedre når jeg får inn noen flere Fibaro plugger i samme etasje som kan route trafikk bedre. Noen erfaring ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 Mine fungerer greit, men jeg har 12 andre Z-Wave enheter på fast strøm rundt om kring. Av det jeg ser så støyer disse noe helt sinnsykt når termostatene er på. Du kan prøve å justere på de siste parameterene (sjekk bruksanvisningen) for å få de til å støye/rapportere mindre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arneolav Skrevet 11. september 2018 Del Skrevet 11. september 2018 (endret) Mine fungerer også helt fint og har div zwave enheter rundt om. (Det er den "gamle typen, ikke TRM2) Hva slags vegger?, Tre, betong? Endret 11. september 2018 av arneolav ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veggy75 Skrevet 11. september 2018 Forfatter Del Skrevet 11. september 2018 Det er kun tre vegger. Men har som xibriz påpekte skrudd ned parameter 22 og 24, til 180 og 900 s. Da ble det litt stillere og de virkerer mer responsive nå. Har en mistanke om at ting blir bedre med andre Zwave enheter rundt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 16 timer siden, veggy75 skrev: Har en mistanke om at ting blir bedre med andre Zwave enheter rundt. Ja, det vil det nok bli. Z-wave "tilbyr" mesh-teknologi, men det er en til viss grad et to-egget sverd: Det er ikke like kult å ha få enheter selv om man er godt innenfor den teoretiske rekkevidden på 10 m. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veggy75 Skrevet 12. september 2018 Forfatter Del Skrevet 12. september 2018 Det ser ut til at støyen fra ofte pollinger/pushinger av data gjorde det til at kommandoer ble droppet og ikke nådde frem. Nå er det responsivt og greit. Men det ser ut til at Volt blir pushet veldig ofte og ikke blir berørt av parameter 22 eller 24. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjornepappa Skrevet 12. september 2018 Del Skrevet 12. september 2018 Eg har kun éin, men den fungere upåklageleg. Har derimot ein del andre Z-wave-nodar på 230V i nærheiten. Den sender etter mitt skjønn ALT for ofte effekt-rapport, dette ser dessverre ikkje ut til å kunne justerast. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Solheim Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 er det noen som kan anbefale en router som kommuniserer med Heatit Z-TRM2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 23 minutter siden, Stig Solheim skrev: er det noen som kan anbefale en router som kommuniserer med Heatit Z-TRM2 Du trenger noe som snakker Z-wave, og det er det flere som gjør. F.eks. FutureHome, Homey og SmartThings kan være enkle alterntiver å starte med. Har du annet smarthusutstyr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arneolav Skrevet 31. august 2020 Del Skrevet 31. august 2020 45 minutter siden, Stig Solheim skrev: er det noen som kan anbefale en router som kommuniserer med Heatit Z-TRM2 En Tellstick V2 koster ikke mye, (Jula) løser alle "normale" problemstillinger mht lys, varme etc. For Windows & App. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.