Evelen Skrevet 13. september 2018 Skrevet 13. september 2018 Eneste jeg finner under "Hjemkontroll" er Chromecast. Noen som har lykkes i å få opp flere alternativer? Siter
henningl Skrevet 13. september 2018 Skrevet 13. september 2018 Kan bare bekrefte at jeg har det samme. Ble ganske antiklimaks når jeg innså at Assistant hadde kommet på norsk, men manglet den funksjonaliteten.. Begrenset hvor hjelpsomt det er å bare kunne spørre om været og enkelte andre trivielle ting. Siter
Actibus Skrevet 13. september 2018 Skrevet 13. september 2018 (endret) Jeg har en Google home mini, den skjønner jo ikke norsk ennå, men jeg kan be assistenten på telefon om ting på norsk og det fungerer. Jeg kan si f.eks: slå av kjøkken downlights Da har jeg lagt til HomeSeer som en enhet i Home appen Endret 13. september 2018 av Actibus Siter
henningl Skrevet 13. september 2018 Skrevet 13. september 2018 Trolig har du i utgangspunktet hatt engelsk språk på assistenten? Da tror jeg hjemkontroll-valget er tilgjengelig. Og så forblir det tilgjengelig dersom du endrer språk til norsk og har enheter knyttet til. Dersom en har norsk språk på assistenten, og ikke tilknyttet smarthøytaler, er ikke valget tilgjengelig. Tror jeg Siter
Dennis87 Skrevet 13. september 2018 Skrevet 13. september 2018 (endret) Google Assistant fungerer helt fint på Norsk her. Kan si eks skru på lys i stua, kjøkken osv. Samt temperatur av og på til varmepumpa. Enda ikke fått noe støtte på home mini men er vel ikke noen som har det enda? Brukte den på Engelsk før så sikkert derfor alt fortsatt er der etter byttet over til Norsk. Endret 13. september 2018 av Dennis87 Siter
eivtress Skrevet 13. september 2018 Skrevet 13. september 2018 4 timer siden, Actibus skrev: Jeg har en Google home mini, den skjønner jo ikke norsk ennå, men jeg kan be assistenten på telefon om ting på norsk og det fungerer. Jeg kan si f.eks: slå av kjøkken downlights Da har jeg lagt til HomeSeer som en enhet i Home appen Hvordan fikk du homeseer inn i google home? Jeg finner ingen mulighet til å legge til noe annet enn chromecast. Siter
Actibus Skrevet 13. september 2018 Skrevet 13. september 2018 Åpner Home appen, velger menyen også: Siter
eivtress Skrevet 13. september 2018 Skrevet 13. september 2018 4 timer siden, Actibus skrev: Åpner Home appen, velger menyen også: Det var som bare. Sånn ser det jo ikke ut hos meg. Siter
Actibus Skrevet 14. september 2018 Skrevet 14. september 2018 Kan jo være fordi jeg har en Google home høyttaler, at jeg får det frem? Evt prøv å sette telefon til engelsk, og se om det dukker opp da Siter
henningl Skrevet 14. september 2018 Skrevet 14. september 2018 Fungerte ikke å endre språk ihvertfall. Tipper det har med manglende høytaler å gjøre. Siter
Moskus Skrevet 14. september 2018 Skrevet 14. september 2018 Man må installere "Google Home" app'en for å få det frem. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.chromecast.app Siter
henningl Skrevet 14. september 2018 Skrevet 14. september 2018 Google Home er installert, det er i den appen vi ikke finner valget. Siter
henningl Skrevet 14. september 2018 Skrevet 14. september 2018 Vedlagt skjermbilde fra Google home Siter
Evelen Skrevet 14. september 2018 Forfatter Skrevet 14. september 2018 Ingen HA valg i hverken Google eller Google Home appen her. Siter
Actibus Skrevet 14. september 2018 Skrevet 14. september 2018 @deve87 du fikk vel dette til å virke uten å ha smarthøyttaler? Siter
monsivar Skrevet 14. september 2018 Skrevet 14. september 2018 Er tilgjengelig hos meg, men har flere Home enheter og kjørt assistent på engelsk i flere måneder. Fungerer ikke å styre på norsk fra telefonen, men fungerer fint med engelsk via Home enhetene. Lys av/på, dim. Kjøre event som sene og låse/åpne lås.Sent fra min SM-G955F via Tapatalk Siter
IT Collection Skrevet 12. februar 2019 Skrevet 12. februar 2019 Ved der er mange som har skrevet hvordan de har fået dette til at fungere. Jeg havde selv problemer med at linke HomeSeer til min myHS konto. Men da jeg fik linked den har jeg lavet en video af hvordan jeg har linket dem og hvordan får mere sporg på Google Home. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.