Kubegutt Skrevet 16. september 2018 Skrevet 16. september 2018 Har akkurat satt opp HS og ser nå på Backup. Ser i forum at flere anbefaler BLBackup, - er det dette dere benytter? Isåfall, har noen kunne delt litt skjermbilder på oppsettet dere benytter? Ser at flere sier f.eks man bør ta backup ut av huset, og ja, jeg har jo både dropbox og jotta, men hvordan setter jeg det opp mot dette? Hvis noen andre benytter noe annet, har jeg de samme spm På forhånd takk. Rune Siter
Merko Skrevet 16. september 2018 Skrevet 16. september 2018 Uten at jeg vet hvordan backup-systemet i Homeseer fungerer, men kan du ikke bare sette opp i Jotta at den skal ta backup av Homeseer-mappen? Er det ikke der alt av konfigurasjonsfiler ol. ligger? Siter
ZoRaC Skrevet 16. september 2018 Skrevet 16. september 2018 1 time siden, Kubegutt skrev: Ser i forum at flere anbefaler BLBackup, - er det dette dere benytter? Ja. 1 time siden, Kubegutt skrev: Isåfall, har noen kunne delt litt skjermbilder på oppsettet dere benytter? Jeg laster opp fullbackup til en FTP-server hver mandag. Den navngis «månednavn.zip», så jeg har 12 kopier bakover i tid (et helt år). 1 Siter
ZoRaC Skrevet 16. september 2018 Skrevet 16. september 2018 1 time siden, Kubegutt skrev: Ser at flere sier f.eks man bør ta backup ut av huset, og ja, jeg har jo både dropbox og jotta, men hvordan setter jeg det opp mot dette? Vet ikke hvordan Jotta fungerer, men for Dropbox er det bare å kopiere backupfila til en Dropbox-mappe, så vil Dropbox ordne resten. Siter
Kubegutt Skrevet 16. september 2018 Forfatter Skrevet 16. september 2018 Tja, jeg kjører HS på PI, så tenkte ikke på at Jotta kanskje fantes for Linux også, men det gjorde det jo... Da får jeg vel bare finne ut hvordan den installeres og configueres da Siter
ZoRaC Skrevet 16. september 2018 Skrevet 16. september 2018 3 minutter siden, Kubegutt skrev: Tja, jeg kjører HS på PI, så tenkte ikke på at Jotta kanskje fantes for Linux også, men det gjorde det jo... Da får jeg vel bare finne ut hvordan den installeres og configueres da Hvis du vil laste opp til FTP, så si fra. Da kan jeg dele scriptet mitt, for det er til Linux. 1 Siter
Kubegutt Skrevet 16. september 2018 Forfatter Skrevet 16. september 2018 14 minutes ago, ZoRaC said: Ja. Jeg laster opp fullbackup til en FTP-server hver mandag. Den navngis «månednavn.zip», så jeg har 12 kopier bakover i tid (et helt år). Har du en screenshot av configen av selve pluginen også? Rune Siter
ZoRaC Skrevet 16. september 2018 Skrevet 16. september 2018 3 minutter siden, Kubegutt skrev: Har du en screenshot av configen av selve pluginen også? Siter
Kubegutt Skrevet 16. september 2018 Forfatter Skrevet 16. september 2018 2 hours ago, ZoRaC said: Takk, det var det jeg trengte. Visste ikke eksakt hvilken katalog jeg skulle ta backup av Hadde jo vært fint om plugin sa NOE Siter
clio75 Skrevet 16. september 2018 Skrevet 16. september 2018 Synes ikke plugin var selvforklarende [emoji851]Mye prøving og feiling før det gjorde det jeg prøvde [emoji23][emoji23]Sent from my SM-G930F using Tapatalk Siter
Kubegutt Skrevet 17. september 2018 Forfatter Skrevet 17. september 2018 Jeg la inn denne; Men ingenting skjer.... Katalogen er fortsatt tom... Forslag? Rune Siter
ZoRaC Skrevet 17. september 2018 Skrevet 17. september 2018 5 minutter siden, Kubegutt skrev: Jeg la inn denne; Men ingenting skjer.... Katalogen er fortsatt tom... Forslag? Rune Har du laget et event som tar backup? Siter
Kubegutt Skrevet 17. september 2018 Forfatter Skrevet 17. september 2018 Nei, jeg sjekket eventsaken, og der er det jo typisk slike valg; Da tolket jeg det som at den faktisk starter uten at man har lagd en event.... Men der tar jeg tydeligvis kanskje feil? Siter
ZoRaC Skrevet 17. september 2018 Skrevet 17. september 2018 1 time siden, Kubegutt skrev: Nei, jeg sjekket eventsaken, og der er det jo typisk slike valg; Da tolket jeg det som at den faktisk starter uten at man har lagd en event.... Men der tar jeg tydeligvis kanskje feil? Ja, du må lage et event på et gitt klokkeslett som starter backupen. Siter
Kubegutt Skrevet 18. september 2018 Forfatter Skrevet 18. september 2018 Prøver en gang til, med å sette desination, kanskje det var det som feilet Men litt merkelig pluging, - du definerer i plugin hva du skal ta backup av, og destination, men du må også gjøre dette i eventen din. Siter
BME Skrevet 14. april 2020 Skrevet 14. april 2020 På 16.9.2018 den 16.48, ZoRaC skrev: Jeg laster opp fullbackup til en FTP-server hver mandag. Den navngis «månednavn.zip», så jeg har 12 kopier bakover i tid (et helt år). Vil det si at skriver over siste backup hver mandag, innenfor samme måned? Siter
ZoRaC Skrevet 14. april 2020 Skrevet 14. april 2020 2 minutter siden, BME skrev: Vil det si at skriver over siste backup hver mandag, innenfor samme måned? Stemmer. Så hvis noe krasjer siste mandag i måneden så kan det hende jeg bare har nyeste backup 3 uker tilbake. Men dette er bare offsite til FTP. Beholder 3 siste fullbackup på HomeSeer-serveren. Vurderer å endre til å laste opp og ta vare på fullbackup siste 4 uker i stedet - sjelden man trenger restore mange mnd tilbake i tid. ? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.