Kubegutt Skrevet 17. september 2018 Skrevet 17. september 2018 Jeg satte idag inn min første "z-wave device" for å bare komme igang. Kjøpte en slik "strip" greie fra Sensative, som egentlig kan gi meg om en dør er åpen eller lukket (type hveranda). Har fått lagd en event osv, og det funker fint. Men, mitt spørsmål er som følger. Deviceoversikten ser nå slik ut; Betyr dette at hver device, blir mange devicer, basert på alle mulighetene devicen har, eller hvordan kan dette enkelt forklares? Går dere nå inn og endrer floor, room og navn eller hva gjør dere? Det er jo i dette tilfellet "Access control notification" som gir meg om det er åpen eller lukket.... Fint med litt guidance Rune Siter
Moskus Skrevet 17. september 2018 Skrevet 17. september 2018 12 minutter siden, Kubegutt skrev: Går dere nå inn og endrer floor, room og navn eller hva gjør dere? Jepp. Men du kan endre flere om gangen ved å bruke check-boksene til venstre og nedtrekksmenyen øverst til venstre. Siter
Kubegutt Skrevet 17. september 2018 Forfatter Skrevet 17. september 2018 Tusen takk! De devicene som da består av "flere devicer", og du ikke helt vet hva de andre er, beholder du bare standardnavnet da, og endrer location bare? Siter
Moskus Skrevet 18. september 2018 Skrevet 18. september 2018 Jeg navngir dem slik: ("root" er parent devic, de andre er "child devices") Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.