Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Har hatt noen til å sett på installasjonen av Dimmer 2 fra Fibaro. 

Det blir noe annerledes enn iht instruksjonene, men, hvis noen her har et bilde av hvordan de koblet, hvis de har 3 ledere, så er jeg interessert i å se. 

Får inn utstyret i HS, men det lar seg ikke styre. 

Forsåvidt heller ikke via bryteren... (har byttet til vippebryter med fjær). Får den forsåvidt av og på, men ikke til å dimme, og den går heller ikke helt av, den går av, og så bittelitt på. 

Har lagt ved monteringen. 

image.png.947d24a4cd8d54f0183c745abf9e6162.png

Skrevet

Her er det bare å be elektriker komme tilbake og koble på nytt - bryteren er i hvertfall koblet feil. 

Hva slags lyskilde er det?

Prøvd å kjørt autokalibreringen på nytt?

Skrevet

Tja, er det egentlig det? Jeg kan ikke dette men, det er slik det er forklart i videoen til Fibaro faktisk. 

Lyskilden er bare ei vanlig taklampe. 

Hvordan kjører jeg autokalibrering på nytt? Mener du å legge til noden på nytt? 

Skrevet

Nå funker det forsåvidt, men det er noen underlige trykk kombinasjoner jeg må gjøre på bryteren for at det skal funke. 

Er det flere har som har DIMMER 2 + Trykkbryter (enkel) med fjær? 

Skrevet

Autocalibrering gjøres via parameter.

Hvilken lyskilde er det du har?

Selve bryteren ser ikke direkte feil ut, det er inn og ut så det stemmer.

Skrevet
9 timer siden, Kubegutt skrev:

Bryteren er en enkel vippebryter med fjær.... 

Jeg har bare toveisbrytere over alt - da er Sx nederst på bryteren. La ikke merke til at dette var enveis... bra det løste seg! :) 

• Like 1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.