- 0
Homeseer nybegynner
-
Lignende innhold
-
- 7 svar
- 1 930 visninger
-
fibaro motion sensor Ny Zipato bruker. Problemer med oppsett av Fibaro Motion Sensor
Av POKO,
- zipato
- sensordefinisjon
- (og 1 andre)
- 9 svar
- 2 298 visninger
-
- 8 svar
- 2 256 visninger
-
- 11 svar
- 3 225 visninger
-
Spørsmål
Deuce
Hei!
Har akkurat fått koblet opp en Zee S2 for å prøve meg fram med z wave. Har lest skolen til moskus, og andre tråder på forumet som var veldig nyttig.
Men det dukker selvfølgelig opp spørsmål jeg ikke finner ut av.
Spørsmål 1:
Jeg har inkludert en Fibaro Motion Sensor v3.2. Den fungerer fint for varsling av bevegelse, tamper og alarm, men ikke for temperatur og lysstyrke. Disse verdiene vil ikke oppdatere seg med mindre jeg vekker den ved 3 trykk på b-knappen. Har prøvd å endre noen parametere på sensoren også, men den vil ikke rapportere inn til homeseer. Må jeg endre polling interval for hver device jeg vil skal oppdateres?
Tolker jeg parameterne riktig her?
- 40. Hvis den registrerer minst 200lux i forandring skal den gi beskjed til kontrolleren?
- 42. Her skal den sende en oppdatering til homeseer hver time uavhengig av forandring i lysstyrke?
- 60. Sensorens grense på 1grad forandring for at den skal orke å sende en oppdatering til homeseer?
- 62. Sensoren sjekker temperaturen hvert kvarter for å se om den har endret seg mer enn verdi oppgitt i parameter 60?
- 64. Tid den skal sende oppdatering til homeseer uavhengig av endringer i temperatur?
Når jeg vekker den opp ved 3 trykk på b knappen lyser den blått. Noen ganger i flere minutter, noen ganger i 3-4 sekunder. Hvorfor?
Spørsmål 2:
Når man legger til nye noder får de et nummer. Når jeg sletter en node, og legger til en ny så vil den ikke automatisk ta nummeret som ble slettet.
Slik at jeg har noder nr 1-4-7-10 osv. Hullene blir ikke fylt igjen. Har dette noen betydning?
Takk for svar:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider
4 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.