toonwolf Skrevet 20. september 2018 Skrevet 20. september 2018 jeg får dette resultatet når jeg sjekker mine z-wave nettverk {"Name":"Networks","Version":"1.0","List":[{"FriendlyName":"Parken","HomeID":"F24837AD","Interfaces":[{"NodeID":1,"NodeCount":7,"FriendlyName":"Z-NETv2Parken","IsMain":true,"Unique":"0F71DC5AFC10"}]},{"FriendlyName":"Ankerskogen","HomeID":"C76B4F72","Interfaces":[{"NodeID":1,"NodeCount":4,"FriendlyName":"UZB","IsMain":true,"Unique":"955BFE54AEE6"}]}]} Ser at Node ID er lik på begge nett, kan dette være et problem? Grunnen til at jeg lurer på dette er fordi jeg har problemer med BLLock Siter
Moskus Skrevet 20. september 2018 Skrevet 20. september 2018 1 time siden, toonwolf skrev: jeg får dette resultatet når jeg sjekker mine z-wave nettverk {"Name":"Networks","Version":"1.0","List":[{"FriendlyName":"Parken","HomeID":"F24837AD","Interfaces":[{"NodeID":1,"NodeCount":7,"FriendlyName":"Z-NETv2Parken","IsMain":true,"Unique":"0F71DC5AFC10"}]},{"FriendlyName":"Ankerskogen","HomeID":"C76B4F72","Interfaces":[{"NodeID":1,"NodeCount":4,"FriendlyName":"UZB","IsMain":true,"Unique":"955BFE54AEE6"}]}]} ... fra hvor får du det resultatet? Hvis det er to forskjellige nettverk du har i samme HomeSeer-installasjon, så skal ikke det være et problem. HomeSeer sender kommandoen til riktig interface, og interfacet tar seg av kommunikasjonen med noden. Siter
toonwolf Skrevet 20. september 2018 Forfatter Skrevet 20. september 2018 (endret) Jeg får det resultatet når jeg kjører kommandoen /JSON?request=pluginfunction&plugin=Z-Wave&function=ZwaveFunction&p1=networks&p2=null UZB er koblet til PC som har HS installert på 192.168.1.x subnett, mens Z-Net er koblet til på 192.168.2.x. Z-Net er koblet opp via VPN på en annen lokasjon (derfor et annet subnett). Slik ser Z-Wave Networks and Options ut for meg Endret 20. september 2018 av toonwolf Siter
Moskus Skrevet 20. september 2018 Skrevet 20. september 2018 Det er ikke et problem for HomeSeer og tilhørende Z-wave plugin. Men det kan være et problem for BLLock hvis han ikke har bygget inn kontroll for hvilket Z-wave nettverk som brukes. Siter
toonwolf Skrevet 20. september 2018 Forfatter Skrevet 20. september 2018 Jeg får dette når jeg går inn og ser på Z-wave på de to låsene mine. Siter
Moskus Skrevet 20. september 2018 Skrevet 20. september 2018 Ja, nå ser jeg hva du mener. HomeSeer skulle hatt ID=1 i begge nettverkene, så vidt jeg vet. Siter
toonwolf Skrevet 1. oktober 2018 Forfatter Skrevet 1. oktober 2018 Til info så fungerer dette nå som det skal. Det eneste jeg venter på nå er full integrasjon mellom ID Lock 150 og HS slik at jeg kan hente ut alt av relevant informasjon. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.