Redlizz Skrevet 23. september 2018 Skrevet 23. september 2018 (endret) Driver med utvidelse av huset og oppgradering av stue/kjøkken. Har noe elektriske varmekabler, men mest vannbåren varme med luft-vann varmepumpe. Skal utvide det vannbårne og tenkte da å oppgradere gamle radiosentralen til en smartere (og penere termostater) og ser på Heatit Z-Water. Kom over det fordi jeg liker Heatit sine termostater og tenkte å ha det på de elektriske varmekablene, men fant da ut at jeg kan oppgradere det vannbårne også. Men ser det er mye Z-wave styringer som ikke fungerer med Heatit. Eneste jeg har funnet som er kompatibelt er Fibaro, men synes Fibaro HC2 blir litt dyrt, bare for å styre varmen. Så spørsmålet er da om Fibaro Home Center Lite er kompatibelt ? Jeg har nemlig TaHoma fra Somfy fra før (forhandler gjennom jobben) og har derfor det meste jeg trenger der, men de har begrenset støtte for Z-wave og i alle fall ikke Heatit ( som heller ikke Tellus støtter så vidt jeg har funnet ut) Andre forslag til billige løsninger (=ca 2500,- og mindre) for å sette opp Heatit er velkomment Så det er først og fremst for å bruke termostatene til Heatit mot Heatit Z-water, og da få satt aktuatorene opp mot riktig termostat/rom Endret 23. september 2018 av Redlizz Siter
Redlizz Skrevet 23. september 2018 Forfatter Skrevet 23. september 2018 Har nå lest litt rundt og ble veldig interessert i Homey hub’en mtp at den støtter Verisure, Hue og Somfy. Den har jo også Z-Waze og støtter Heatit termostaten, men kan jeg bruke den til å sette opp Z-water styringen? Eller må jeg da uansett ha en annen programvare?Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 24. september 2018 Skrevet 24. september 2018 Homey burde fint kunne støtte HeatIt, ja. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.