toonwolf Skrevet 1. oktober 2018 Skrevet 1. oktober 2018 Finner ikke Jon00 Database Charting Utility for Homeseer 3 i updateren. Jeg som "blingser" sikkert. Noe som kan hjelpe meg med å finne ut av hvordan jeg laster ned og installerer denne? Siter
Moskus Skrevet 1. oktober 2018 Skrevet 1. oktober 2018 Jon00 sine plugins finnes ikke i Updateren. Du må hente dem ned fra siden hans og installere dem manuelt, og være forberedt på en del manuell konfigurering av ini-filer. Alternativt finnes "Device History" i Updateren. Siter
Teza Skrevet 9. november 2018 Skrevet 9. november 2018 Fikk du installert "Jon00 Database Charting Utility for Homeseer 3" plug-in? Siter
toonwolf Skrevet 9. november 2018 Forfatter Skrevet 9. november 2018 2 minutter siden, Teza skrev: Fikk du installert "Jon00 Database Charting Utility for Homeseer 3" plug-in? Regner med du mener meg? Ja, det funker, men litt knoting. Litt uvant at det må først konfigureres og etter at du har satt opp databasen og innstillingene så starter du opp programmet som går i "systray". Pass på å kjøre den som administrator! Siter
Teza Skrevet 9. november 2018 Skrevet 9. november 2018 (endret) Jeg har prøvd å installere dette, men det var ikke helt vellykket. Her er en liste over det jeg har gjort til nå: Har fått opprettet databasen. Men finner ikke plug-in, programmet kommer heller ikke opp som eget program når jeg starter dette som admin. Det ble heller ikke opprettet noen devicer under "Device manager". Så antar det er noe jeg har glemt underveis. Korrigering: Endret 9. november 2018 av Teza Siter
toonwolf Skrevet 9. november 2018 Forfatter Skrevet 9. november 2018 7 minutter siden, Teza skrev: Så antar det er noe jeg har glemt underveis. Bare sånn at vi har det på det rene. Du har fulgt dokumentasjonen til punkt og prikke? Les gjerne den flere ganger. Jon00 Database Graphing Utility HS3.pdf Siter
Teza Skrevet 9. november 2018 Skrevet 9. november 2018 Copy Jon00DBChartingHS3.exe and System.Data.SQLite.dll into your Homeseer HS3\bin\Jon00DBChart folder. This folder will need to be created.Also copy HomeSeerAPI.dll, HSCF.dll and Scheduler.dll from your Homeseer HS3 root directory to this directory. Folderen er opprettet følgende filer er kopiert og bekreftet i katalogen: Jon00DBChartingHS3.exe System.Data.SQLite.dll HomeSeerAPI.dll HSCF.dll Scheduler.dll Copy Jon00DBChartingASPX.vben & Jon00DBSetupASP.vben to your Homeseer HS3\scripts folder. Følgende filer er kopiert og bekreftet i katalogen: Jon00DBChartingASPX.vben Jon00DBSetupASP.vben Copy Jon00DBCharting.ini, Jon00DBChartingStyle.ini, Jon00DBChartingCreate.ini, Jon00DBChartingDemo.ini, Jon00DBChartingStyleDemo.ini and Jon00DBChartingCreateDemo.ini to your Homeseer HS3\config folder. Følgende filer er kopiert og bekreftet i katalogen: Jon00DBCharting.ini Jon00DBChartingStyle.ini Jon00DBChartingCreate.ini Jon00DBChartingDemo.ini Jon00DBChartingStyleDemo.ini Jon00DBChartingCreateDemo.ini Copy Jon00DBSetup.asp, Jon00DBSetup1.asp, Jon00DBSetup2.asp, Jon00DBCharting.aspx, Jon00DBImage.asp and Jon00DBCharting.asp to your Homeseer HS3\html folder. Følgende filer er kopiert og bekreftet i katalogen: Jon00DBSetup.asp Jon00DBSetup1.asp Jon00DBSetup2.asp Jon00DBCharting.aspx Jon00DBImage.asp Jon00DBCharting.asp Copy dbchart.png to your Homeseer HS3\html\images\Devices\jon00\dbchart folder. This folder will need to be created. Folderen er opprettet følgende filer er kopiert og bekreftet i katalogen: dbchart.png I tillegg har systemet opprettet filen: dbchart_small.png In your scripts directory, open up startup.vb and add the following code above the 'end sub' line: hs.Launch (hs.GetAppPath & "\bin\Jon00DBChart\Jon00DBChartingHS3.exe","","",0) Dette er gjort og endringen er sjekket. Ser kataligen heter "Bin" i stedet for "bin", så har endret det til: hs.Launch (hs.GetAppPath & "\Bin\Jon00DBChart\Jon00DBChartingHS3.exe","","",0) With a text editor, open settings.ini found in the Homeseer HS3/config directory. Dette er gjort og endringen er sjekket. Ser også at katalogen heter "Config" ikke "config" Vet ikke hvor viktig det er med store og små bokstaver på dette plug-in. Providing everything is installed correctly, a number of virtual devices will be created (under floor filter: Utility under Room filter: Jon00 DemoDBchart and under Device type filter: Virtual) Har endret navnene til "Eiendom" og "Rom" hos meg, dersom det har noe å si. Ingen Devicer blir opprettet. Siter
Guahtdim Skrevet 9. november 2018 Skrevet 9. november 2018 48 minutes ago, Teza said: Har endret navnene til "Eiendom" og "Rom" hos meg, dersom det har noe å si. Ikke umulig at dette faktisk har noe å si. Nå vet jeg ikke hvor du endret dette. Siter
Teza Skrevet 9. november 2018 Skrevet 9. november 2018 (endret) Hvordan overfører du data til databasen, bruker du skript i en event? Fikk satt det opp, gjenstår å se om det faktisk logger noe. Endret 9. november 2018 av Teza Siter
toonwolf Skrevet 9. november 2018 Forfatter Skrevet 9. november 2018 8 timer siden, Teza skrev: Fikk satt det opp, gjenstår å se om det faktisk logger noe Bra, som sagt måtte jeg prøve noen ganger før jeg fikk det til. Trikset var å være tålmodig og lese bruksanvisningen. Sjekk også hva du har valgt for oppdatering. For de fleste vil "on device change" funke Siter
Teza Skrevet 10. november 2018 Skrevet 10. november 2018 On device change tror jeg ikke vil fungere, da jeg ønsker logging selv om det ikke er forbruk. Kjører en event med polling på kWh målere hver xx:59 time. Satt opp å oppdatere databasen "Fixed Timer 1 hour referenced to minute", tror dette vil si hver hele time. Vet ikke hvor jeg skal sjekke om det er registrert noe, og får ikke opprettet noen grafer. Det kommer ikke opp noe valg under "Database" eller "Field" på siden Jon00DBCharting.aspx. Siter
Moskus Skrevet 12. november 2018 Skrevet 12. november 2018 På 9.11.2018 den 16.36, Guahtdim skrev: Ikke umulig at dette faktisk har noe å si. Nå vet jeg ikke hvor du endret dette. Neida. Koden bruker enda "device.Location" og "device.Location2". Endre navnene på disse er kun visuelt. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.