LEHoisveen Skrevet 1. oktober 2018 Skrevet 1. oktober 2018 Sitter å klør meg i hodet og skjønner egentlig ikke dette, tannpine og et par esker paracet begynner å gjøre utslag. Hvordan kobler man z-wave dimmere med vanlig standard dimmere? De som sitter på veggen og som vris på. Eller tenker jeg helt feil nå, tanken min er jo at jeg ønsker å ha muligheten til å dimme manuelt og automatisk via HS3. Siter
Moskus Skrevet 1. oktober 2018 Skrevet 1. oktober 2018 1 time siden, LEHoisveen skrev: Hvordan kobler man z-wave dimmere med vanlig standard dimmere? De som sitter på veggen og som vris på. Det er enkelt: Man gjør ikke det. Det er selvfølgelig unntak til regelen (for eksempel kan du enten vente på Z-DIM som skal komme i Q1, eller du kan bruke Qubino sin 0-10V modul med en 0-10V dimmer), men de er ikke like enkle. Siter
ZoRaC Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 16 timer siden, LEHoisveen skrev: Hvordan kobler man z-wave dimmere med vanlig standard dimmere? De som sitter på veggen og som vris på. Det vanligste er å bytte vrihjul-dimmeren med en impulsbryter med en Fibaro dimmer 2 bak. Da styrer du fra HS og «lokalt» (trykk og hold for å dimme). Et annet alternativ er å gå for ZigBee og bytte dimmeren med Elko RF-dimmer. De skal vel være mulig å få inn i HS, så vidt jeg har skjønt (ConBee og deCONZ). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.