SveinHa Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 Jeg skal lage meg en enkel termostat med Av-Auto bryter og sammenligning mellom målt temperatur og setpunkt som slår av/på vannbåren gulvvarme helt enkelt uten hysterese eller noe annet fiksfakseri. I utgangspuktet HELT plankekjøring men ikke helt slik i praksis... I sin enkleste form som dette virker det helt fint: Sammenligning av 2 variabler er i utgangspunktet i HomeSeer ikke så helt enkelt så jeg installerte Easy Trigger. I det øyeblikket jeg legger inn Auto-Av funksjon så stopper det helt opp, jeg skjønner ikke hva som slutter å virke men for å prøve å finne litt ut av hva som skjer laget jeg meg et timer event som kjører hvert minutt og Eventet kjører kun de 2 Eventene som viser over her, først "Temostat Stue On" og umiddelbart deretter "Termostat Stue Off". Når temp<setpunkt skulle jeg da tro at første Eventet slår på varmen og det andre gjør ingenting men varmen blir stående av. I loggen ser jeg at varmen er slått på (riktig) og umiddelbart etterpå slått av igjen (feil). Jeg ville trodd at begge disse eventene trigges når hvilken som helst av betinglsene i IF delen endes eller når Timer Eventet manuelt starter disse men det ser ikke ut til å fungere slik... Noen som har gode ideer om hva jeg ikke har forstått her? Slik som dette burde i mitt hode være nok for å gjøre hele termostatjobben men det virker ikke slik i praksis: Eventene i ekspandert modus: Når jeg setter Mode til Av så går varmen av men setter jeg den til Auto går ikke varmen på igjen selv om temperaturen endrer seg eller setpunkt endres, i alle fall ikke pålitelig, kan virke av og til. Satt mang timer i går uten å få dette til å virke i det hele tatt men i dag virker det i alle fall av og til. Siter
Christoffer Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 I den siste der må du legge til En OR If bolig stue termostat stue mode had its value changed to auto And If en temperatur sjekk Det du må gjøre er å legge inn entrigger på modeendring Siter
SveinHa Skrevet 2. oktober 2018 Forfatter Skrevet 2. oktober 2018 Da så det litt bedre ut ja..., slik: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.