psv021 Skrevet 17. juli 2021 Skrevet 17. juli 2021 Drar opp igjen denne litt gamle tråden. Har satt opp HS4 på hytta, og har kommet til influx/grafana-biten av dette - men der var det bråstopp. Hjemme (HS3) har dette fungert prikkfritt i årevis nå, men det var ikke like rett frem med HS4 såvidt jeg ser. Snuste på denne plugin'en litt, men builden er slettet etter 6 måneder og ikke lengre tilgjengelig. Siste commit er 7 mnd gammel, og såvidt jeg ser på Github så er ikke HS4-migrering ferdig. Virker som om dette har dødd litt. Jeg har ikke forsøkt mitt opprinnelige script fra HS3 for å frakte data ut av HS, men mulig det blir løsningen her også. Hva er "beste praksis" i 2021 for å få tak i data fra HS4? Spesifikt da via InfluxDB selvsagt. Siter
MrE Skrevet 17. juli 2021 Skrevet 17. juli 2021 Jeg bruker denne pluginen på HS4 og visualisert i Grafane smertefritt? Hva er det er bråstopp hos deg? Siter
psv021 Skrevet 18. juli 2021 Skrevet 18. juli 2021 (endret) MrE skrev (14 timer siden): Jeg bruker denne pluginen på HS4 og visualisert i Grafane smertefritt? Hva er det er bråstopp hos deg? Det er interessant! Jeg installerte den aldri da jeg fikk forståelsen på andre forum at den ikke virket i HS4. Bråstoppen var at de kompilerte filene har blitt slettet automatisk etter 1 mnd. Og siste build var for 7 mnd siden... Kan muligens forke og bygge selv, men har ikke orket å begynne på det. Endret 18. juli 2021 av psv021 Siter
MrE Skrevet 18. juli 2021 Skrevet 18. juli 2021 (endret) HSPI_InfluxDBPersistence_by_.Deepak Khajuria.zip Jeg kjører Windows på serveren og bruker vedlagt plugin. Edit: For min egen del - dette er versjon 0.1.66. Endret 17. august 2021 av MrE 1 Siter
psv021 Skrevet 18. juli 2021 Skrevet 18. juli 2021 MrE skrev (7 timer siden): Jeg kjører Windows på serveren og bruker vedlagt plugin. Windows 10? Er dette samme versjon som ligger ute på HS-forumet fra 2018-ish...? Anyways, takker! For å svare delvis på eget spørsmål, ser ut som denne er fra 2018 ja. Gir den et forsøk, men skal forsøke å få tak i forfatteren. Det er en hel haug med commits til koden etter den tid som hadde vært greie å få med, vil jeg tro. Siter
psv021 Skrevet 18. juli 2021 Skrevet 18. juli 2021 Fikk svar fra forfatter, han har kjørt bygget på nytt. Så nå ligger det faktiske filer bak lenken i repoet. Legger de her også, siden de nok forsvinner igjen om 1 måned. HSPI_InfluxDBPersistence_0.1.221.zip 2 Siter
MrE Skrevet 17. august 2021 Skrevet 17. august 2021 Da fikk jeg denne inn i pi'en med influx 1.8.9 - faktisk ganske smertefritt. Grafana kjører på ekstern server på en annen lokasjon. Siter
Moskus Skrevet 17. august 2021 Skrevet 17. august 2021 27 minutes ago, MrE said: Grafana kjører på ekstern server på en annen lokasjon. Eksternt? Din egen server eller leier du plass et sted? Lurer på å teste litt Influx og Grafana... Siter
MrE Skrevet 17. august 2021 Skrevet 17. august 2021 (endret) Moskus skrev (52 minutter siden): Eksternt? Din egen server eller leier du plass et sted? Lurer på å teste litt Influx og Grafana... Har "hoved-smarthuset" på hytten, med overdimensjonert server som kjører win 10. Har Grafana og InfluxDB på denne. Har HS4 på en Pi hjemme, satte nå opp InfluxDB på denne. For å ikke belaste Pi'en så veldig mye, så setter jeg ikke opp Grafana på den i tillegg. Jeg bruker da også samme login på grafana. Har kjørt dette i over 1 år nå uten problemer.. Endret 17. august 2021 av MrE Siter
Tinge76 Skrevet 4. januar 2022 Skrevet 4. januar 2022 Prøver å installere InfluxDb 2.0 på en Win 10 maskin. Dette ser ikek ut til å være helt rett frem. Noen som har en perker til en guide for dummies...? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.