Tukun Skrevet 3. oktober 2018 Skrevet 3. oktober 2018 Hei, Jeg har gått over fra Futurehome til Home Assistant da jeg ble særs lei av alle tilbakemeldingen "ja, det kommer snart". Trengte sårt muligheten for regelstyring blant annet, og gikk derfor over til hass. Jeg har inkludert alle z-wave enhetene i secure mode, men fikk vite i ettertid at dette genererer mye trafikk på nettverket. Problemet jeg har er om jeg toggler lys på, så skrur lyset seg på men toggelen på hass.io flytter seg tilbake til av igjen. Dette skjer med begge lysene, og de styres via Fibaro Wall plug. Kan dette være fordi de er inkludert i secure node og at trafikken er så stor at den ikke klarer å oppdatere riktig? Siter
ZoRaC Skrevet 3. oktober 2018 Skrevet 3. oktober 2018 4 minutter siden, Tukun skrev: Problemet jeg har er om jeg toggler lys på, så skrur lyset seg på men toggelen på hass.io flytter seg tilbake til av igjen. Dette skjer med begge lysene, og de styres via Fibaro Wall plug. Kan være det kjente problemet med at de rapporterer "off", selv om de ikke er det: Siter
Tukun Skrevet 3. oktober 2018 Forfatter Skrevet 3. oktober 2018 @ZoRaC Takk for linken. Det er meget merkelig fordi disse pluggene har virket 100% så lenge de var koblet til Futurehome. Problemet har oppstått etter at jeg gikk over til Home Assistant. Siter
ZoRaC Skrevet 3. oktober 2018 Skrevet 3. oktober 2018 9 minutter siden, Tukun skrev: @ZoRaC Takk for linken. Det er meget merkelig fordi disse pluggene har virket 100% så lenge de var koblet til Futurehome. Problemet har oppstått etter at jeg gikk over til Home Assistant. Mener det var noen som løste det ved å fjerne assosiasjon mot sentralen for alle andre grupper enn gruppe 1. Evt var det å legge til assosiasjon mot sentralen på gruppe 2? Husker ikke helt... Kan det være problemet hos deg også? Siter
Moskus Skrevet 3. oktober 2018 Skrevet 3. oktober 2018 Jo, fjerner man assososiasjoner på gruppe 2 og 3 skal ikke sentralen bli oppdatert når pluggen tror den skal rapportere at den er "av". Siter
Tukun Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter Skrevet 4. oktober 2018 Hvordan fjerner jeg assosiasjoner på guppe 2 og 3 i hass? Siter
clio75 Skrevet 4. oktober 2018 Skrevet 4. oktober 2018 8 minutes ago, Tukun said: Hvordan fjerner jeg assosiasjoner på guppe 2 og 3 i hass? Trykker på det røde krysset Min erfaring er at det er lurt å Trykke på Update etterpå for å oppdatere informasjonen på websiden. Siter
ZoRaC Skrevet 4. oktober 2018 Skrevet 4. oktober 2018 Akkurat nå, clio75 skrev: Trykker på det røde krysset Min erfaring er at det er lurt å Trykke på Update etterpå for å oppdatere informasjonen på websiden. Dette er HomeSeer, ikke HASS... Siter
clio75 Skrevet 4. oktober 2018 Skrevet 4. oktober 2018 3 minutes ago, ZoRaC said: Dette er HomeSeer, ikke HASS... Stemmer LItt rask på labben der ja HASS vet jeg lite om foreløbig. Siter
Tukun Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter Skrevet 4. oktober 2018 Stemmer det at dere har samme problem i HomeSeer som jeg nevner i Hass? Siter
clio75 Skrevet 4. oktober 2018 Skrevet 4. oktober 2018 12 minutes ago, Tukun said: Stemmer det at dere har samme problem i HomeSeer som jeg nevner i Hass? Hadde noe rar oppførsel inntil jeg fjernet Gruppe 2 og 3 ja Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.