Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kjører SDJ-Vstat for logging av device.

Kan se ut som ene temp sensor har har en liten hikkup. Ref bilde.

Er det noen enkel måte og slette dette punktet?

SmartSelect_20181005-025751_TeamViewer.jpg

Endret av JohnMartin
Endret topic til rett Plugin
Skrevet

Her er det vel «Device History» som har problemet? Usikker på om det er mulig å slette datapunkter fra den, ville sjekket på forumet til DH. :) 

Skrevet
8 hours ago, ZoRaC said:

Her er det vel «Device History» som har problemet? Usikker på om det er mulig å slette datapunkter fra den, ville sjekket på forumet til DH. :) 

Hmm.. tror jeg var litt trøtt i natt..

Termostat plugin har ikke noe med dette å gjøre, nei. Er så klart Device History :P

Skal svinge meg bortom forumet å høre

Skrevet (endret)

Var ganske rett frem.

Er bare å bruke SQLite database tool og endre/fjerne det man ikke vil ha. :)

*\HomeSeer HS3\Data\skWare\DeviceHistory

Endret av JohnMartin
  • Like 1
Skrevet

Jeg har dette problemet ganske jevnlig, særlig fra 433Mhz sensorerene. Så ofte at det ikke er aktuelt å gjøre manuelle ryddinger i databasen (jeg har alle data i InfluxDB)

Bruker selvlaget Python-script som snakker direkte med InfluxDB. Algoritmen er for hver tidsserie å lage "rolling_mean" over 5 punkter, og sammenligne hver verdi mot det rullende snittet. Punkter over en grenseverdi blir så forkastet.

(deler Python-kode hvis noen er interessert)

Skrevet (endret)

Mener å huske at i pluginen er mulig (pr enhet) å sette opp hvilke verdier som kan godkjennes, altså f.eks. alt utenfor -50 til +60 ignoreres på en temperaturmåler. Eller kanskje jeg husker feil.

Edit: Nei, husker ikke feil - fra manualen

Each device can be edited to supply a minimum and/or maximum value. A value of “*” is the default for all devices and means there is no limit. These limits impact the range of values stored in the database.

Endret av mk1 black limited

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.