JohnMartin Skrevet 12. oktober 2018 Skrevet 12. oktober 2018 (endret) Prøver å programmere slik at hovedkranen stenges når vi reiser bort, men ikke hvis oppvaskmaskinen ikke er ferdig. Når vi kommer hjem, så må den jo åpnes igjen. Satt opp følgende: Den 2. triggeren på åpning har jeg satt sånn at eventet ikke skal trigge hver morgen når huset går til Dag-mode. Er det mulig å gjøre det slik? Value på device er 0=stengt 255=åpen På stenging eventet, så stenges bare ventil hvis maskinen ikke går. Men jeg ønsker jo da at ventilen stenger når maskinen er ferdig. Er det mulig å få til i samme event, eller må jeg da lage enda et event? Endret 12. oktober 2018 av JohnMartin Siter
Moskus Skrevet 12. oktober 2018 Skrevet 12. oktober 2018 1 time siden, JohnMartin skrev: Prøver å programmere slik at hovedkranen stenges når vi reiser bort, men ikke hvis oppvaskmaskinen ikke er ferdig. Det er enkelt. Du reiser ikke før oppvaskmaskinen er ferdig!!! Stalltipset er imidlertid: Begynn i den andre enden. Lag virtuelle devicer og tilhørende eventer som viser om oppvaskmaskinen er ferdig eller ikke. Siter
ZoRaC Skrevet 12. oktober 2018 Skrevet 12. oktober 2018 Enig med @Moskus, lag en device «oppvaskmaskin» som endres mellom «i gang»/«ikke i gang» basert på watt (2 events). I siste event bytter du da til «and oppvaskmaskin ikke i gang» og legger til »or if oppvaskmaskin becomes ikke i gang AND hus status is bortreist». Siter
MartinHL Skrevet 12. oktober 2018 Skrevet 12. oktober 2018 Spoiler Hva slag ventil bruker du for å lukke tilførselen? Siter
JohnMartin Skrevet 12. oktober 2018 Forfatter Skrevet 12. oktober 2018 1 hour ago, ZoRaC said: Enig med @Moskus, lag en device «oppvaskmaskin» som endres mellom «i gang»/«ikke i gang» basert på watt (2 events). I siste event bytter du da til «and oppvaskmaskin ikke i gang» og legger til »or if oppvaskmaskin becomes ikke i gang AND hus status is bortreist». Ja, får bli flere events. Glemte jo at jeg hadde home connect på oppvaskmaskinen også, så trenger ikke å styre basert på watt. 23 minutes ago, MartinHL said: Hva slag ventil bruker du for å lukke tilførselen? Husker ikke i farten hvordan det er. Men er 2 "standard" ventiler som rørlegger leverte. Har den koblet til strøm via en Fibaro Wall Plug. Den er NC, så får stengt ved å bryte strømmen. Bruker derfor ikke sensor tilhørende ventilen, men z-wave baserte følere. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.