egronnes Skrevet 28. september 2022 Del Skrevet 28. september 2022 Kim123 skrev (4 minutter siden): Vet ikke hvordan det er å resette den, men i utgangspunktet ikke noe problem. Lokal pulse har fungert smertefritt for mitt bruk Ok. Alt som står i dokumentasjonen på AMSHAM er "test", så jeg må nok gjette meg fram til hvordan dette skal gjøres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 28. september 2022 Del Skrevet 28. september 2022 Bruk dokumentasjonen til elwiz for å sette opp pulse, det er det samme. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinis Skrevet 5. oktober 2022 Del Skrevet 5. oktober 2022 Noen som har laget en sensor for faktisk dag/uke/måneds -kostnad? Tenker da inkludert en estimert beregning av hva gjennomsnittsforbruket vil ligge på ved hjelp av tibber sin plugin. Vil jo sikkert være noe ustabil i starten av måneden. Sånn som jeg har satt den opp i dag sier den jo ganske lite om hva man kommer til å betale for strømmen til slutt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 5. oktober 2022 Del Skrevet 5. oktober 2022 Steinis skrev (54 minutter siden): Noen som har laget en sensor for faktisk dag/uke/måneds -kostnad? Tenker da inkludert en estimert beregning av hva gjennomsnittsforbruket vil ligge på ved hjelp av tibber sin plugin. Vil jo sikkert være noe ustabil i starten av måneden. Sånn som jeg har satt den opp i dag sier den jo ganske lite om hva man kommer til å betale for strømmen til slutt. Sjekk ut denne: https://github.com/Danielhiversen/home_assistant_tibber_data Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinis Skrevet 6. oktober 2022 Del Skrevet 6. oktober 2022 stigvi skrev (12 timer siden): Sjekk ut denne: https://github.com/Danielhiversen/home_assistant_tibber_data Den så jo perfekt ut, gir den en test. Takker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
King Homation Skrevet 6. oktober 2022 Del Skrevet 6. oktober 2022 (endret) Er ganske nybegynner på HA, og har satt Tibber-integrasjonen og Tibber Data i HACS, sammen med en Tibber Pulse. Har et problem med sensor.electricity_price_home viser to timer gamle verdier. Ser ut som alle andre verdier fra Tibber-integrasjonen vises for riktig tid, ser for eksempel at "forbruk nå" (power), stemmer med det tibber sier i appen. Tibber Data sin sensor.estimated_total_price_with_subsidy_and_grid_price ser også ut til å vise verdier for riktig tid. Har satt tidssone til (GMT+01:00) Oslo i Home Assistant. Noen som vet hva årsaken til dette kan være? Endret 6. oktober 2022 av King Homation Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 6. oktober 2022 Del Skrevet 6. oktober 2022 King Homation skrev (11 minutter siden): Er ganske nybegynner på HA, og har satt Tibber-integrasjonen og Tibber Data i HACS, sammen med en Tibber Pulse. Har et problem med sensor.electricity_price_home viser to timer gamle verdier. Ser ut som alle andre verdier fra Tibber-integrasjonen vises for riktig tid, ser for eksempel at "forbruk nå" (power), stemmer med det tibber sier i appen. Tibber Data sin sensor.estimated_total_price_with_subsidy_and_grid_price ser også ut til å vise verdier for riktig tid. Har satt tidssone til (GMT+01:00) Oslo i Home Assistant. Noen som vet hva årsaken til dette kan være? Sannsynligvis en bug. Det er rapportert inn til HA i git, ser jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
King Homation Skrevet 6. oktober 2022 Del Skrevet 6. oktober 2022 stigvi skrev (56 minutter siden): Sannsynligvis en bug. Det er rapportert inn til HA i git, ser jeg Takk, fant den jeg også. Vet noen forresten hvordan man kan få eller regne ut gjennomsnittlig spot-pris pr måned inn i HA? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 6. oktober 2022 Del Skrevet 6. oktober 2022 King Homation skrev (2 minutter siden): Takk, fant den jeg også. Vet noen forresten hvordan man kan få eller regne ut gjennomsnittlig spot-pris pr måned inn i HA? Det er en integrasjon tilgjengelig i hacs som er fleksibel på gjennomsnittsverdier fra start av måned til nå. Søk på "average" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
King Homation Skrevet 6. oktober 2022 Del Skrevet 6. oktober 2022 stigvi skrev (5 minutter siden): Det er en integrasjon tilgjengelig i hacs som er fleksibel på gjennomsnittsverdier fra start av måned til nå. Søk på "average" Takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hodne Skrevet 9. oktober 2022 Del Skrevet 9. oktober 2022 Noen som har fått ElWiz til å virke skikkelig på en Kaifa ma105h2e måler? Jeg får ingen verdier på postene til HA autodiscovery. Får kun dette: elwiz ▼sensor status = online timestamp = 2022-10-09T21:37:32 power = 1.171 minPower = 0.394 maxPower = 8.978 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 9. oktober 2022 Del Skrevet 9. oktober 2022 Droppet elwiz og koblet den direkte med AMSHAN via HACS. Fungerer utmerket. Men i teorien skal du finne enheten som en device i MQTT integrasjonen din Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hodne Skrevet 9. oktober 2022 Del Skrevet 9. oktober 2022 Kim123 skrev (24 minutter siden): Droppet elwiz og koblet den direkte med AMSHAN via HACS. Fungerer utmerket. Men i teorien skal du finne enheten som en device i MQTT integrasjonen din Ha autodiscovery oppretter alle emnene bare uten verdiene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teknor Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 Sensor for gjennomsnittlig månedspris nede? Tidligere ga API-et (https://github.com/Danielhiversen/home_assistant_tibber_data) også informasjon om gjennomsnittlig månedspris slik at brukere kunne følge med på strømrefusjonen. For et par dager siden slluttet denne sensoren å fungere (sensor.estimated_price_with_subsidy_ ). Er det fordi Eliva og Lede (mine to nettselskaper (hjemme og hytta) ikke lengre deler disse dataene med Tibber eller har Tibber sluttet å leverere disse dataene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mobile26 Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 Har du prøvd å slå på Tibber Labs? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 Teknor skrev (31 minutter siden): Sensor for gjennomsnittlig månedspris nede? Tidligere ga API-et (https://github.com/Danielhiversen/home_assistant_tibber_data) også informasjon om gjennomsnittlig månedspris slik at brukere kunne følge med på strømrefusjonen. For et par dager siden slluttet denne sensoren å fungere (sensor.estimated_price_with_subsidy_ ). Er det fordi Eliva og Lede (mine to nettselskaper (hjemme og hytta) ikke lengre deler disse dataene med Tibber eller har Tibber sluttet å leverere disse dataene? Jeg får disse dataene inn, selv om KE Nett ikke deler noe med Tibber Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teknor Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 Takk @stigvi da er nok feilen på min side. Likevel snodig ettersom jeg under Integrations --> Entities --> sensor.monthly_avg_customer_price får varsel om at "This entity is no longer being provided by the tibber_data integration. If the entity is no longer in use, delete it in settings." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 Sjekk om den har fått et nytt navn? Jeg har også logget inn (oppgitt epost og passord) i integrasjonen. Vet ikke om det betyr noe. I tillegg har jeg sett at tibber_data feiler hvis tibber integrasjonen ikke starter opp raskt nok. Og har du oppdatert den til siste versjon? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teknor Skrevet 13. oktober 2022 Del Skrevet 13. oktober 2022 stigvi skrev (2 timer siden): I tillegg har jeg sett at tibber_data feiler hvis tibber integrasjonen ikke starter opp raskt nok. Antar dette var forklaringen. Usikker på akkurat hva jeg gjorde for å få det til å fungerer igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjetilsn Skrevet 4. november 2022 Del Skrevet 4. november 2022 Hei, Sliter også med at tibber sin effektverdi slutter å oppdatere seg etter ca et halvt døgn. Fungerer igjen etter å trykke "reload" på integrasjon. Midlertidig løsning: - alias: tibber freeze trigger: - platform: time_pattern minutes: '/5' seconds: 00 condition: - condition: template value_template: '{{ as_timestamp(now()) - as_timestamp(states.sensor.power_dinadresse.last_updated) > 1200 }}' action: - service: homeassistant.reload_config_entry data: {} target: entity_id: - sensor.power_dinadresse 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
paalj Skrevet 5. november 2022 Del Skrevet 5. november 2022 Samme problem her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mobile26 Skrevet 5. november 2022 Del Skrevet 5. november 2022 kjetilsn skrev (På 4.11.2022 den 9.02): Hei, Sliter også med at tibber sin effektverdi slutter å oppdatere seg etter ca et halvt døgn. Fungerer igjen etter å trykke "reload" på integrasjon. Midlertidig løsning: - alias: tibber freeze trigger: - platform: time_pattern minutes: '/5' seconds: 00 condition: - condition: template value_template: '{{ as_timestamp(now()) - as_timestamp(states.sensor.power_dinadresse.last_updated) > 1200 }}' action: - service: homeassistant.reload_config_entry data: {} target: entity_id: - sensor.power_dinadresse Fungerte helt topp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 5. november 2022 Del Skrevet 5. november 2022 Jeg fikk nok av den dårlige integrasjon. Direkte konsekvens var at jeg gikk over på ny effekttariff, (og jeg ikke hadde laget godt nok oppsett ved kommunikasjonsfeil). Etter jeg satt pulse opp som lokal mqtt har det ikke vært noe problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bearer Skrevet 5. november 2022 Del Skrevet 5. november 2022 Ja, omsider fått satt meg ned og ordna lokal mqtt her også; har tibber nokke ønske eller policy om å motta en "kopi" av datastrømmen? Tviler egentlig på at eg forblir Tibber kunde, men vil tru Tibber er interessert i dataene fra kundene som går fra sky til lokal mqtt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sinamics Skrevet 5. november 2022 Del Skrevet 5. november 2022 da tibber begynte med forhåndsbetaling så flyttet jeg til LOS og satt opp pulse med lokal mqtt. Funker utmerket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.