daniel.h.iversen Skrevet 16. januar 2019 Del Skrevet 16. januar 2019 Står på todo-listen min, men usikker på når jeg får tid til å fikse det. Men en pull request for å fikse det vil være velkommen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjef86 Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 On 31/12/2018 at 14:51, Offpiste said: Jepp - title: AMS cards: - type: gauge entity: sensor.real_time_consumption_xxx min: 0 max: 5000 severity: green: 600 yellow: 2100 red: 4000 - type: gauge entity: sensor.electricity_price_xxx min: 0 max: 1 severity: green: 0 yellow: 0.5 red: 1 - type: vertical-stack cards: - type: horizontal-stack cards: - type: entities entities: - entity: sensor.minpower name: Min secondary_info: last-changed - type: section - entity: sensor.averagepower name: Snitt - type: section - entity: sensor.maxpower name: Max secondary_info: last-changed - type: section - entity: sensor.accumulatedconsumption name: Forbruk - type: entities entities: - entity: sensor.min name: Min - type: section - entity: sensor.avg name: Snitt - type: section - entity: sensor.max name: Max - type: section - entity: sensor.accumulatedcost name: Kostnad - type: entities entities: - input_number.max_w - type: glance entities: - sensor.tibber_volt - sensor.tibber_amp - type: entities entities: - sensor.nett - sensor.estimert - sensor.time Hei :) Prøver å få til dette, men får feilmelding: "mapping values are not allowed here in "/config/ui-lovelace.yaml", line 2, column 10" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Offpiste Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 6 timer siden, sjef86 skrev: Hei Prøver å få til dette, men får feilmelding: "mapping values are not allowed here in "/config/ui-lovelace.yaml", line 2, column 10" Hva har du foran dette i ui-lovelace.yaml filen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjef86 Skrevet 4. februar 2019 Del Skrevet 4. februar 2019 (endret) 11 hours ago, Offpiste said: Hva har du foran dette i ui-lovelace.yaml filen? Ingenting. Opprettet filen, og limet inn koden din over. Endret 5. februar 2019 av sjef86 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 (endret) 15 timer siden, sjef86 skrev: Ingenting. Opprettet filen, og limet inn koden din over. Prøv: (Husk full kontroll på antall spaces for hvert innrykk. En feil og plutselig fungerer ingenting lengre) views: - title: AMS cards: - type: gauge entity: sensor.real_time_consumption_xxx min: 0 max: 5000 severity: green: 600 yellow: 2100 red: 4000 Endret 5. februar 2019 av Øyvind Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hulkhaugen Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 (endret) Jeg lagde nettopp en template sensor, men synes det burde vært en del av tibber sensoren: stromforbruk_t: friendly_name: 'Strømforbruk' unit_of_measurement: "kr/t" value_template: "{{'{0:,.2f}'.format(states('sensor.real_time_consumption_adr_1')|float * states('sensor.electricity_price_adr_1')|float / 1000 )}}" icon_template: >- {% if states.sensor.electricity_price_adr_1.state|float < 0.5 %} mdi:coins {% else %} mdi:cash {% endif %} Endret 5. februar 2019 av hulkhaugen Fiks icon_template Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 5. februar 2019 Del Skrevet 5. februar 2019 3 minutter siden, hulkhaugen skrev: Jeg lagde nettopp en template sensor, men synes det burde vært en del av tibber sensoren: Du kan jo legge den til som eksempel her:https://www.home-assistant.io/components/sensor.tibber/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hakons Skrevet 7. februar 2019 Del Skrevet 7. februar 2019 Hei, Etter oppgradering til 0.87.0 i kveld ser jeg at jeg nå får tilgang til sensor.real_time_consumption selv uten strømabonoment hos Tibber! Takk til deg @daniel.h.iversen for å ha lagt inn dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjef86 Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 On 05/02/2019 at 11:56, Øyvind said: Prøv: (Husk full kontroll på antall spaces for hvert innrykk. En feil og plutselig fungerer ingenting lengre) views: - title: AMS cards: - type: gauge entity: sensor.real_time_consumption_xxx min: 0 max: 5000 severity: green: 600 yellow: 2100 red: 4000 Hei Øyvind, Beklager sen tilbakemelding! Jeg fikk omsider dette til. Får nå vist strømforbruk og strømpris som "gauge" i lovelace. Men dette er helt nytt for meg, da jeg for det meste har puslet med openhab2. Klarer ikke å skjønne hvordan jeg får frem de resterende attributene for tibber.sensors.. Jeg får ikke noen andre verdier fra lovelace eksempelet til #Offpiste, da det står "entity not available". Har forøvrig laget en egen sensor.yaml som jeg henviser til i configuration.yaml. Er det slik at jeg må opprette egne template sensors for å få resterende verdier fra tibber? Mvh Christian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Du må lage egne templates for å kunne vise resten. Kan legge ut eksempler litt senere 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Offpiste Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 18 timer siden, sjef86 skrev: Er det slik at jeg må opprette egne template sensors for å få resterende verdier fra tibber? Ja. Her er mitt oppsett: Templates i configuration.yaml: - platform: template sensors: tibber_nett: friendly_name: "Nett Eier" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price__ADRESSE_nr, 'grid_company') }}" icon_template: mdi:fuse tibber_max: friendly_name: "Max pris" unit_of_measurement: "NOK/kWh" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price__ADRESSE_nr, 'max_price') }}" icon_template: mdi:currency-usd tibber_avg: friendly_name: "Gjennomsnittspris" unit_of_measurement: "NOK/kWh" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price__ADRESSE_nr, 'avg_price') }}" icon_template: mdi:currency-usd tibber_min: friendly_name: "Minimumspris" unit_of_measurement: "NOK/kWh" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price__ADRESSE_nr, 'min_price') }}" icon_template: mdi:currency-usd tibber_estimert: unit_of_measurement: 'kWh' friendly_name: "Estimert forbruk" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price__ADRESSE_nr, 'estimated_annual_consumption') }}" icon_template: mdi:power-plug tibber_time: friendly_name: "Sist oppdatert" value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'timestamp') }}" icon_template: mdi:clock-outline tibber_minpower: friendly_name: "Laveste forbruk" unit_of_measurement: "W" value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'minPower') }}" icon_template: mdi:power-plug tibber_averagepower: friendly_name: "Gjennomsnitts forbruk" unit_of_measurement: "W" value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'averagePower') }}" icon_template: mdi:power-plug tibber_maxpower: friendly_name: "Høyeste forbruk" unit_of_measurement: "W" value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'maxPower') }}" icon_template: mdi:power-plug tibber_accumulatedconsumption: friendly_name: "Forbruk i dag" unit_of_measurement: 'kWh' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'accumulatedConsumption') }}" icon_template: mdi:power-plug tibber_accumulatedcost: friendly_name: "Kostnad i dag" unit_of_measurement: 'Kr' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'accumulatedCost') }}" icon_template: mdi:currency-usd tibber_volt: friendly_name: "Spenning" unit_of_measurement: 'V' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'voltagePhase1') }}" icon_template: mdi:flash tibber_amp: friendly_name: "Strøm" unit_of_measurement: 'A' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'currentPhase1') }}" icon_template: mdi:current-ac ui-lovelace.yaml: views: - title: AMS cards: - type: gauge entity: sensor.real_time_consumption_ADRESSE_nr min: 0 max: 6000 severity: green: 700 yellow: 2500 red: 4500 - type: gauge entity: sensor.electricity_price_ADRESSE_nr min: 0 max: 1 severity: green: 0.2 yellow: 0.6 red: 1 - type: vertical-stack cards: - type: horizontal-stack cards: - type: entities entities: - entity: sensor.tibber_minpower name: Min secondary_info: last-changed - type: section - entity: sensor.tibber_averagepower name: Snitt - type: section - entity: sensor.tibber_maxpower name: Max secondary_info: last-changed - type: section - entity: sensor.tibber_accumulatedconsumption name: Forbruk - type: entities entities: - entity: sensor.tibber_min name: Min - type: section - entity: sensor.tibber_avg name: Snitt - type: section - entity: sensor.tibber_max name: Max - type: section - entity: sensor.tibber_accumulatedcost name: Kostnad - type: entities entities: - input_number.max_w - type: glance entities: - sensor.tibber_volt - sensor.tibber_amp - type: entities entities: - entity: sensor.tibber_nett icon: mdi:fuse - entity: sensor.tibber_estimert - entity: sensor.tibber_time 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Offpiste Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 (endret) Til Info. Etter at home-assistant_v2.db filen min var over 15 GB igår og alt gikk tregt i HA, så slettet jeg den. Jeg tror "sensor.tibber_time" og "sensor.real_time_consumption_adr_nr" er grunnen at filen ble så stor pga dem får inn ny verdi ca hvert 2 sek. La inn dette i configuration.yaml i håp at det ikke skjer igjen. Kommer nok til å endre/fjerne/legge til andre sensorer etter hvert. Etter ca 20 timer med dette oppsettet er filen på 75 MB. recorder: purge_interval: 1 purge_keep_days: 2 exclude: entities: - sun.sun - sensor.energy_tibber_weekly - sensor.energy_tibber_monthly - sensor.energy_vifte_daily - sensor.energy_vifte_weekly - sensor.energy_vifte_monthly - sensor.tibber_accumulatedconsumption - sensor.tibber_accumulatedcost - sensor.tibber_averagepower - sensor.tibber_time - sensor.buss1 - sensor.buss2 - sensor.xxx - sensor.xxx - sensor.transport_xxx - sensor.transport_xxx_platform_xxx - sensor.transport_xxx_platform_xxx - sensor.tibber_volt - sensor.tibber_amp - sensor.load_1m - sensor.load_5m - sensor.load_15m - sensor.real_time_consumption_adresse_nr - sensor.electricity_price_adresse_nr Endret 10. februar 2019 av Offpiste 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjef86 Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 3 hours ago, Offpiste said: Ja. Her er mitt oppsett: Templates i configuration.yaml: - platform: template sensors: tibber_nett: friendly_name: "Nett Eier" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price__ADRESSE_nr, 'grid_company') }}" icon_template: mdi:fuse tibber_max: friendly_name: "Max pris" unit_of_measurement: "NOK/kWh" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price__ADRESSE_nr, 'max_price') }}" icon_template: mdi:currency-usd tibber_avg: friendly_name: "Gjennomsnittspris" unit_of_measurement: "NOK/kWh" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price__ADRESSE_nr, 'avg_price') }}" icon_template: mdi:currency-usd tibber_min: friendly_name: "Minimumspris" unit_of_measurement: "NOK/kWh" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price__ADRESSE_nr, 'min_price') }}" icon_template: mdi:currency-usd tibber_estimert: unit_of_measurement: 'kWh' friendly_name: "Estimert forbruk" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price__ADRESSE_nr, 'estimated_annual_consumption') }}" icon_template: mdi:power-plug tibber_time: friendly_name: "Sist oppdatert" value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'timestamp') }}" icon_template: mdi:clock-outline tibber_minpower: friendly_name: "Laveste forbruk" unit_of_measurement: "W" value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'minPower') }}" icon_template: mdi:power-plug tibber_averagepower: friendly_name: "Gjennomsnitts forbruk" unit_of_measurement: "W" value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'averagePower') }}" icon_template: mdi:power-plug tibber_maxpower: friendly_name: "Høyeste forbruk" unit_of_measurement: "W" value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'maxPower') }}" icon_template: mdi:power-plug tibber_accumulatedconsumption: friendly_name: "Forbruk i dag" unit_of_measurement: 'kWh' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'accumulatedConsumption') }}" icon_template: mdi:power-plug tibber_accumulatedcost: friendly_name: "Kostnad i dag" unit_of_measurement: 'Kr' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'accumulatedCost') }}" icon_template: mdi:currency-usd tibber_volt: friendly_name: "Spenning" unit_of_measurement: 'V' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'voltagePhase1') }}" icon_template: mdi:flash tibber_amp: friendly_name: "Strøm" unit_of_measurement: 'A' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'currentPhase1') }}" icon_template: mdi:current-ac ui-lovelace.yaml: views: - title: AMS cards: - type: gauge entity: sensor.real_time_consumption_ADRESSE_nr min: 0 max: 6000 severity: green: 700 yellow: 2500 red: 4500 - type: gauge entity: sensor.electricity_price_ADRESSE_nr min: 0 max: 1 severity: green: 0.2 yellow: 0.6 red: 1 - type: vertical-stack cards: - type: horizontal-stack cards: - type: entities entities: - entity: sensor.tibber_minpower name: Min secondary_info: last-changed - type: section - entity: sensor.tibber_averagepower name: Snitt - type: section - entity: sensor.tibber_maxpower name: Max secondary_info: last-changed - type: section - entity: sensor.tibber_accumulatedconsumption name: Forbruk - type: entities entities: - entity: sensor.tibber_min name: Min - type: section - entity: sensor.tibber_avg name: Snitt - type: section - entity: sensor.tibber_max name: Max - type: section - entity: sensor.tibber_accumulatedcost name: Kostnad - type: entities entities: - input_number.max_w - type: glance entities: - sensor.tibber_volt - sensor.tibber_amp - type: entities entities: - entity: sensor.tibber_nett icon: mdi:fuse - entity: sensor.tibber_estimert - entity: sensor.tibber_time Hjertelig takk for hjelpen! Dette fungerte med en gang Så har jeg plutselig lært litt også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olloe Skrevet 20. februar 2019 Del Skrevet 20. februar 2019 On 21/12/2018 at 00:06, Offpiste said: Veldig bra! Hva bruker du Max KW slideren til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Offpiste Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 På 20.2.2019 den 14.11, olloe skrev: Veldig bra! Hva bruker du Max KW slideren til? Bruker den til makismalvakt (slår av enkelte enheter når øyeblikksverdi kommer over max W) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 Hmm, spennende! Hvilke enheter? Og hva skal til for å slå dem på igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dennis87 Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 (endret) Har selv en lignede løsning. Hva er grunnen til at du har en slider? og 3600kW hørtes mye ut Bruker selv en input_boolean. High Power Usage på bildet under som går på med en automasjon som aktiver strømsparing. Jeg skrur da av typiske trege varmekilder man ikke merker så mye til er av 30min til maks noen timer. Har den der bare for de gangene hvis jeg lader to elbiler på en gang så skal ikke hovedsikringen gå. Er en automasjon som skrur på High Power usage hvis Tibber Pulse måler totalforbuk på over 20kW i mer enn 1 minutt. Når den går på blir VVB og gulvvarme skrudd av. Er forbruk under 20kW i mer enn 5 minutt så går den av igjen og de blir skrudd på. Automasjon ser slik ut # High Power Usage Activate Power Saving Mode - alias: 'Mode: High Power Usage ON' trigger: - platform: state entity_id: input_boolean.hight_power_usage to: 'on' - platform: numeric_state entity_id: sensor.real_time_consumption above: '20000' for: minutes: 1 action: - service: input_boolean.turn_on entity_id: input_boolean.hight_power_usage - service: homeassistant.turn_off entity_id: switch.power_meter_vvb_switch - service: climate.set_operation_mode entity_id: climate.floor_thermostat_bathroom_heating data: operation_mode: 'off' - service: climate.set_operation_mode entity_id: climate.floor_thermostat_entrance_heating data: operation_mode: 'off' - service: climate.set_operation_mode entity_id: climate.floor_thermostat_laundry_room_heating data: operation_mode: 'off' - service: climate.set_operation_mode entity_id: climate.floor_thermostat_dining_room_heating data: operation_mode: 'off' - service: climate.set_operation_mode entity_id: climate.floor_thermostat_kitchen_heating data: operation_mode: 'off' - service: climate.set_operation_mode entity_id: climate.floor_thermostat_living_room_heating data: operation_mode: 'off' # Normal Power Usage Deactivate Power Saving Mode - alias: 'Mode: High Power Usage OFF' trigger: - platform: state entity_id: input_boolean.hight_power_usage to: 'off' - platform: numeric_state entity_id: sensor.real_time_consumption below: '20000' for: minutes: 5 action: - service: input_boolean.turn_off entity_id: input_boolean.hight_power_usage - service: homeassistant.turn_on entity_id: switch.power_meter_vvb_switch - service: climate.set_operation_mode entity_id: climate.floor_thermostat_bathroom_heating data: operation_mode: 'heat' - service: climate.set_operation_mode entity_id: climate.floor_thermostat_entrance_heating data: operation_mode: 'heat' - service: climate.set_operation_mode entity_id: climate.floor_thermostat_laundry_room_heating data: operation_mode: 'heat' - service: climate.set_operation_mode entity_id: climate.floor_thermostat_dining_room_heating data: operation_mode: 'heat' - service: climate.set_operation_mode entity_id: climate.floor_thermostat_kitchen_heating data: operation_mode: 'heat' - service: climate.set_operation_mode entity_id: climate.floor_thermostat_living_room_heating data: operation_mode: 'heat' Endret 22. februar 2019 av Dennis87 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cirion Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 Hvis jeg setter inn koden i configuration.yaml så får jeg: bad indentation of a mapping entry at line 199, column 3: - platform: template ^ Hvis jeg forsøker å rette slette et par mellomrom så får jeg: end of the stream or a document separator is expected at line 192, column 1: - platform: template ^ Mangler jeg noe før " - platform: template"? Jeg har forsøkt å legge det rett under eller med mellomrom til: # Tibber tibber: access_token: !secret tibber_access_token Feiler uansett hva jeg finner på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 Har du 'sensor:' på linja før?https://www.home-assistant.io/components/sensor.template/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cirion Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 Testet nå med sensor tibber: (da jeg allerede har en sensor:) Da ble den gyldig i configurator, men når jeg sjekker konfigurasjonen får jeg: Konfigurasjonen er ikke gyldig Invalid config for [sensor.template]: invalid template (TemplateSyntaxError: expected token ',', got 'accumulatedConsumption') for dictionary value @ data['sensors']['tibber_accumulatedconsumption']['value_template']. Got "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'accumulatedConsumption') }}" invalid template (TemplateSyntaxError: expected token ',', got 'accumulatedCost') for dictionary value @ data['sensors']['tibber_accumulatedcost']['value_template']. Got "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'accumulatedCost') }}" invalid template (TemplateSyntaxError: expected token ',', got 'averagePower') for dictionary value @ data['sensors']['tibber_averagepower']['value_template']. Got "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'averagePower') }}" invalid template (TemplateSyntaxError: expected token ',', got 'avg_price') for dictionary value @ data['sensors']['tibber_avg']['value_template']. Got "{{ state_attr('sensor.electricity_price__ADRESSE_nr, 'avg_price') }}" invalid template (TemplateSyntaxError: expected token ',', got 'currentPhase1') for dictionary value @ data['sensors']['tibber_amp']['value_template']. Got "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'currentPhase1') }}" invalid template (TemplateSyntaxError: expected token ',', got 'estimated_annual_consumption') for dictionary value @ data['sensors']['tibber_estimert']['value_template']. Got "{{ state_attr('sensor.electricity_price__ADRESSE_nr, 'estimated_annual_consumption') }}" invalid template (TemplateSyntaxError: expected token ',', got 'grid_company') for dictionary value @ data['sensors']['tibber_nett']['value_template']. Got "{{ state_attr('sensor.electricity_price__ADRESSE_nr, 'grid_company') }}" invalid template (TemplateSyntaxError: expected token ',', got 'maxPower') for dictionary value @ data['sensors']['tibber_maxpower']['value_template']. Got "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'maxPower') }}" invalid template (TemplateSyntaxError: expected token ',', got 'max_price') for dictionary value @ data['sensors']['tibber_max']['value_template']. Got "{{ state_attr('sensor.electricity_price__ADRESSE_nr, 'max_price') }}" invalid template (TemplateSyntaxError: expected token ',', got 'minPower') for dictionary value @ data['sensors']['tibber_minpower']['value_template']. Got "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'minPower') }}" invalid template (TemplateSyntaxError: expected token ',', got 'min_price') for dictionary value @ data['sensors']['tibber_min']['value_template']. Got "{{ state_attr('sensor.electricity_price__ADRESSE_nr, 'min_price') }}" invalid template (TemplateSyntaxError: expected token ',', got 'timestamp') for dictionary value @ data['sensors']['tibber_time']['value_template']. Got "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'timestamp') }}" invalid template (TemplateSyntaxError: expected token ',', got 'voltagePhase1') for dictionary value @ data['sensors']['tibber_volt']['value_template']. Got "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr, 'voltagePhase1') }}". (See ?, line ?). Please check the docs at https://home-assistant.io/components/sensor.template/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 Har du endret sensor.real_time_consumption__ADRESSE_nr til entity id for din Tibber sensor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cirion Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 Eh... Ikke fått den enda ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cirion Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 Når skal den dukke opp? Først når abonnement er aktivt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 Skal dukke opp når du har aktivert Tibbe Pulse og restartet Home Assistant, om du har en litt nyere versjon av Home Assistant Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2jan Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 (endret) Jeg har også utfordringer (også ny på HA). Jeg har lagt inn følgende i configuration.yaml (på en vilkårlig plass): tibber: access_token: !secret tibber_token og API token I secrets.yaml. Skal ikke dette være nok til at jeg får opp pris-sensor? Ingen sensorer viser hos meg. Det skal nevnes at jeg ble tibber-kunde for 5 dager siden og har ikke fått startdato enda, men trodde sensorene skulle vise likevel? Endret 25. februar 2019 av 2jan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.