JarleW Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 Hei Kan jeg vise forbruk/historikk i HA (ikke real time) om jeg ikke har Pulse ? Tror ikke Skagerrak Energi har åpnet for å bruke den enda. I Tibber appen ligger det detaljerte statistikker om forbruk (time-basert) utenom inneværende dag. Hadde vært artig å fått noe tilsvarende inn i HA Mvh Jarle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 25. februar 2019 Del Skrevet 25. februar 2019 Dataene er tilgjengelig via Tibber sitt API, men siden de først blir tilgjengelig dagen etter, så har jeg ikke sett nytteverdien i et automasjonssystem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Offpiste Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 På 22.2.2019 den 14.51, Dennis87 skrev: Hva er grunnen til at du har en slider? og 3600kW hørtes mye ut Da kan jeg stille selv hva effektgrensen skal være. Nå for tiden står den på maks, helt til vi vanlige strømforbrukere får effekttariff. Er vant med kilowatt på jobben, er kun feil benevning her, den regulerer etter watt. På 22.2.2019 den 13.43, Moskus skrev: Hmm, spennende! Hvilke enheter? Og hva skal til for å slå dem på igjen? Bor i blokk med inkl varmtvann, så hos meg blir det kun ovner, varmekabel og avtrekksvifte som blir slått av. Enhetene kommer på igjen nå øyeblikksverdien er under satt effektgrense i 5 minutter, oppsettet mitt er så og si nesten helt likt som Dennis87 sitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 3 timer siden, Offpiste skrev: Da kan jeg stille selv hva effektgrensen skal være. Det var vel mer en spøk om at 3,6 Megawatt kan være en del... 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cirion Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 På 26.2.2019 den 20.55, Moskus skrev: Det var vel mer en spøk om at 3,6 Megawatt kan være en del... Koster litt 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2jan Skrevet 16. april 2019 Del Skrevet 16. april 2019 (endret) Hei, jeg har hatt tibber data i Home Assistant helt til 14.04.19 kl 08, men etter det ser det ikke ut til at jeg får kontakt med Tibber. Jeg har ikke endret noe på den delen av konfigurasjonen. Får denne opp i Lovelace: Noen som kjenner til hva dette kan skyldes? UPDATE: tok vekk en camera config fra conguration.yaml, da virket den igjen etter en restart. Meget rart. Endret 16. april 2019 av 2jan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Hvilken versjon av HASS kjører du? Kan du sjekke loggen neste gang det skjer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2jan Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 3 hours ago, daniel.h.iversen said: Hvilken versjon av HASS kjører du? Kan du sjekke loggen neste gang det skjer? Jeg kjørte 0.91.3 frem til i dag, 0.91.4 nå. Skal sjekke loggen neste gang ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frostmo84 Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 hei @daniel.h.iversen er nybegynner på homeassistant, og ikke programmerer men koser meg fælt likevel ^_^ jeg har tibber pulse , og nylig installert en easee ladestasjon også. hva tror sjansen er for at vi får en home assistant component for easee laderne etter hvert? med en nissan leaf som fungerer svært dårlig på alt som har med kommunikasjon rundt batteri og ladestatus, hadde det vært snedig å kunne fulgt med på batteriprosent og ladehastighet fra home assistant, sammen med påminnelse om å plugge i laderen hvis man har glemt det, etc . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Offpiste Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 (endret) Er det andre som ikke får inn verdier fra Tibber Puls med versjon 0.92.2 ? Endret 2. mai 2019 av Offpiste Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 2. mai 2019 Del Skrevet 2. mai 2019 (endret) Fikset her: https://github.com/home-assistant/home-assistant/pull/23630 Eventuelt kan du oppdatere biblioteket manuelt:pip install graphql-subscription-manager==0.2.11 Endret 2. mai 2019 av daniel.h.iversen 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ØysteinHJ Skrevet 3. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2019 (endret) Jeg oppdaterte til Home Assistant 0.92.2 fra 0.91.? i kveld, og da gikk Tibber-integrasjonen ned. Jeg har sjekket release notes, men finner ingen breaking changes relatert til Tibber. Hva kan problemet her være? Jeg får følgende feilmelding i Lovelace hvor jeg prøver å vise real_time_consumption: Og HA-loggen har en del informasjon: 2019-05-03 23:37:23 WARNING (MainThread) [homeassistant.setup] Setup of tibber is taking over 10 seconds. 2019-05-03 23:37:25 ERROR (MainThread) [tibber] Timed out when connecting to Tibber: Traceback (most recent call last): File "/srv/homeassistant/lib/python3.5/site-packages/tibber/__init__.py", line 89, in _execute resp = await self.websession.post(API_ENDPOINT, **post_args) File "/srv/homeassistant/lib/python3.5/site-packages/aiohttp/client.py", line 497, in _request await resp.start(conn) File "/srv/homeassistant/lib/python3.5/site-packages/aiohttp/client_reqrep.py", line 844, in start message, payload = await self._protocol.read() # type: ignore # noqa File "/srv/homeassistant/lib/python3.5/site-packages/aiohttp/streams.py", line 588, in read await self._waiter File "/usr/lib/python3.5/asyncio/futures.py", line 380, in __iter__ yield self # This tells Task to wait for completion. File "/usr/lib/python3.5/asyncio/tasks.py", line 304, in _wakeup future.result() File "/usr/lib/python3.5/asyncio/futures.py", line 285, in result raise CancelledError concurrent.futures._base.CancelledError During handling of the above exception, another exception occurred: Traceback (most recent call last): File "/srv/homeassistant/lib/python3.5/site-packages/tibber/__init__.py", line 89, in _execute resp = await self.websession.post(API_ENDPOINT, **post_args) File "/srv/homeassistant/lib/python3.5/site-packages/async_timeout/__init__.py", line 45, in __exit__ self._do_exit(exc_type) File "/srv/homeassistant/lib/python3.5/site-packages/async_timeout/__init__.py", line 92, in _do_exit raise asyncio.TimeoutError concurrent.futures._base.TimeoutError 2019-05-03 23:37:35 ERROR (MainThread) [tibber] Timed out when connecting to Tibber: Traceback (most recent call last): File "/srv/homeassistant/lib/python3.5/site-packages/tibber/__init__.py", line 89, in _execute resp = await self.websession.post(API_ENDPOINT, **post_args) File "/srv/homeassistant/lib/python3.5/site-packages/aiohttp/client.py", line 497, in _request await resp.start(conn) File "/srv/homeassistant/lib/python3.5/site-packages/aiohttp/client_reqrep.py", line 844, in start message, payload = await self._protocol.read() # type: ignore # noqa File "/srv/homeassistant/lib/python3.5/site-packages/aiohttp/streams.py", line 588, in read await self._waiter File "/usr/lib/python3.5/asyncio/futures.py", line 380, in __iter__ yield self # This tells Task to wait for completion. File "/usr/lib/python3.5/asyncio/tasks.py", line 304, in _wakeup future.result() File "/usr/lib/python3.5/asyncio/futures.py", line 285, in result raise CancelledError concurrent.futures._base.CancelledError During handling of the above exception, another exception occurred: Traceback (most recent call last): File "/srv/homeassistant/lib/python3.5/site-packages/tibber/__init__.py", line 89, in _execute resp = await self.websession.post(API_ENDPOINT, **post_args) File "/srv/homeassistant/lib/python3.5/site-packages/async_timeout/__init__.py", line 45, in __exit__ self._do_exit(exc_type) File "/srv/homeassistant/lib/python3.5/site-packages/async_timeout/__init__.py", line 92, in _do_exit raise asyncio.TimeoutError concurrent.futures._base.TimeoutError 2019-05-03 23:37:45 ERROR (MainThread) [tibber] Timed out when connecting to Tibber: Traceback (most recent call last): File "/srv/homeassistant/lib/python3.5/site-packages/tibber/__init__.py", line 89, in _execute resp = await self.websession.post(API_ENDPOINT, **post_args) File "/srv/homeassistant/lib/python3.5/site-packages/aiohttp/client.py", line 497, in _request await resp.start(conn) File "/srv/homeassistant/lib/python3.5/site-packages/aiohttp/client_reqrep.py", line 844, in start message, payload = await self._protocol.read() # type: ignore # noqa File "/srv/homeassistant/lib/python3.5/site-packages/aiohttp/streams.py", line 588, in read await self._waiter File "/usr/lib/python3.5/asyncio/futures.py", line 380, in __iter__ yield self # This tells Task to wait for completion. File "/usr/lib/python3.5/asyncio/tasks.py", line 304, in _wakeup future.result() File "/usr/lib/python3.5/asyncio/futures.py", line 285, in result raise CancelledError concurrent.futures._base.CancelledError During handling of the above exception, another exception occurred: Traceback (most recent call last): File "/srv/homeassistant/lib/python3.5/site-packages/tibber/__init__.py", line 89, in _execute resp = await self.websession.post(API_ENDPOINT, **post_args) File "/srv/homeassistant/lib/python3.5/site-packages/async_timeout/__init__.py", line 45, in __exit__ self._do_exit(exc_type) File "/srv/homeassistant/lib/python3.5/site-packages/async_timeout/__init__.py", line 92, in _do_exit raise asyncio.TimeoutError concurrent.futures._base.TimeoutError 2019-05-03 23:37:45 ERROR (MainThread) [homeassistant.components.tibber] Timeout connecting to Tibber: 2019-05-03 23:37:45 ERROR (MainThread) [homeassistant.setup] Setup failed for tibber: Component failed to initialize. Endret 3. mai 2019 av ØysteinHJ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JohnMartin Skrevet 3. mai 2019 Del Skrevet 3. mai 2019 (endret) 1 hour ago, ØysteinHJ said: Jeg oppdaterte til Home Assistant 0.92.2 fra 0.91.? i kveld, og da gikk Tibber-integrasjonen ned. Jeg har sjekket release notes, men finner ingen breaking changes relatert til Tibber. Hva kan problemet her være? Jeg får følgende feilmelding i Lovelace hvor jeg prøver å vise real_time_consumption: Og HA-loggen har en del informasjon: Har ikke peiling på Home Assistant, men flere som har hatt problem med Tibber ikveld. Så kan tyde på at de har litt problemer og du bare hadde dårlig timing med oppdateringen Endret 3. mai 2019 av JohnMartin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dennis87 Skrevet 4. mai 2019 Del Skrevet 4. mai 2019 (endret) Kjent feil. Er fikset og kommer med i 92.3 eller 93. Enn så lenge må man nedgradere til 92.1 for å fikse det. Endret 4. mai 2019 av Dennis87 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ØysteinHJ Skrevet 4. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2019 (endret) Ah, takk for info, begge to. Ser ut til at jeg bare får se å nedgradere til 0.92.1. EDIT: Nedgradering til 0.92.1 fikset problemet. Endret 4. mai 2019 av ØysteinHJ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkerøymannen Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 (endret) Hei! Jeg skulle ønske vi kunne få listet ut forbruk på alle fasene fra Tibber-komponenten, slik som i Tibber-appen (L1, L2 og L3) for oss som har TN-nett. Har du tid til å legge inn det, @daniel.h.iversen ? ... og har dere noen ideer på hvordan vi kan liste ut forbrukshistorikk, si siste uke og siste måned i Home Assistant? Endret 12. mai 2019 av Kråkerøymannen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 12. mai 2019 Del Skrevet 12. mai 2019 Forbruket for hver fase ligger der som en attribute. Du kan eventuelt lage en egen sensor ved å bruke "Template sensor", da får du også graf over historiske verdier. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olloe Skrevet 15. mai 2019 Del Skrevet 15. mai 2019 Kanskje et dumt spørsmål, men ser ikke dette litt rart ut? 0V på fase 1 og 0A på fase 2.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 15. mai 2019 Del Skrevet 15. mai 2019 Hmm, 0V har jeg ikke sett før. Men er en del AMS-målere som bare sender 0A på L2. Det som vises er tallene rett fra AMS-måleren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olloe Skrevet 15. mai 2019 Del Skrevet 15. mai 2019 Er det noe å gå videre med? Lurer også på hva attributen lastMeterConsumption er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 17. mai 2019 Del Skrevet 17. mai 2019 På 15.5.2019 den 22.22, olloe skrev: Lurer også på hva attributen lastMeterConsumption er? Målestanden slik den står på måleren. Den blir dessverre oppdatert forholdsvis sjeldent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dennis87 Skrevet 17. mai 2019 Del Skrevet 17. mai 2019 (endret) På 15.5.2019 den 21.09, olloe skrev: Kanskje et dumt spørsmål, men ser ikke dette litt rart ut? 0V på fase 1 og 0A på fase 2.. Regner med du har IT nett (230V) Da er det riktig siden måleren kun måler to av fasene L1 og L3. På TN nett måles L1, L2 og L3 men ikke N. På IT nett der man bare måler L1 og L3 så vet man da verdien til L2, Siden det som ikke går til L1 eller L3 må gå til L2. Men at den viser 0V på L1 er en feil. Meldte det inn til tibber så tror de kommer med en oppdatering etterhvert så den ikke bare viser 0 for oss med IT nett men heller regner det ut så det blir vist riktig Endret 17. mai 2019 av Dennis87 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TMB Skrevet 18. mai 2019 Del Skrevet 18. mai 2019 Jeg har kun måling på L1, og ingenting på L2 eller L3. Har jeg da IT- eller TN-nett? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjornepappa Skrevet 18. mai 2019 Del Skrevet 18. mai 2019 15 timer siden, Dennis87 skrev: Regner med du har IT nett (230V) Da er det riktig siden måleren kun måler to av fasene L1 og L3. På TN nett måles L1, L2 og L3 men ikke N. På IT nett der man bare måler L1 og L3 så vet man da verdien til L2, Siden det som ikke går til L1 eller L3 må gå til L2. Men at den viser 0V på L1 er en feil. Meldte det inn til tibber så tror de kommer med en oppdatering etterhvert så den ikke bare viser 0 for oss med IT nett men heller regner det ut så det blir vist riktig Spenning blir målt på alle 3 fasar, men strøm kun på 2 av dei. Dette kan meget godt være full jordslutning (jordfeil) enten hos deg eller ein nabo. Har du jordfeilbrytar / jordfeilautomatar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olloe Skrevet 18. mai 2019 Del Skrevet 18. mai 2019 3 hours ago, bjornepappa said: Spenning blir målt på alle 3 fasar, men strøm kun på 2 av dei. Dette kan meget godt være full jordslutning (jordfeil) enten hos deg eller ein nabo. Har du jordfeilbrytar / jordfeilautomatar? Jeg har nytt sikringsskap med jordfeilbryter så den burde vel si ifra, eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.