bjornepappa Skrevet 18. mai 2019 Del Skrevet 18. mai 2019 2 minutter siden, olloe skrev: Jeg har nytt sikringsskap med jordfeilbryter så den burde vel si ifra, eller? Den burde kople ut, så då er i tilfelle feilen hos naboen eller andre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 18. mai 2019 Del Skrevet 18. mai 2019 14 minutter siden, olloe skrev: Jeg har nytt sikringsskap med jordfeilbryter så den burde vel si ifra, eller? For å sjekke at Tibber Pulse måler riktig, så kan du nok bla i displayet på selve måleren og se datene der også. Om det viser 0V også der, da ville jeg kontaktet netteier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olloe Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 Ser jo ut til at fase 1 mangler spenning på måleren også. Får høre med Hafslund da.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjornepappa Skrevet 19. mai 2019 Del Skrevet 19. mai 2019 8 timer siden, olloe skrev: Ser jo ut til at fase 1 mangler spenning på måleren også. Får høre med Hafslund da.. Om du har multimeter kan du jo gjerne måle spenning mot jord på dei forskjellige fasane. Om det er 0 V til jord på ein fase bør du måle ca 230 V til jord på ein av dei andre. Det er ikkje spesielt bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olloe Skrevet 21. mai 2019 Del Skrevet 21. mai 2019 On 18/05/2019 at 01:07, Dennis87 said: Regner med du har IT nett (230V) Da er det riktig siden måleren kun måler to av fasene L1 og L3. På TN nett måles L1, L2 og L3 men ikke N. På IT nett der man bare måler L1 og L3 så vet man da verdien til L2, Siden det som ikke går til L1 eller L3 må gå til L2. Men at den viser 0V på L1 er en feil. Meldte det inn til tibber så tror de kommer med en oppdatering etterhvert så den ikke bare viser 0 for oss med IT nett men heller regner det ut så det blir vist riktig @daniel.h.iversen er dere på ballen her? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
olloe Skrevet 27. mai 2019 Del Skrevet 27. mai 2019 On 19/05/2019 at 22:02, bjornepappa said: Om du har multimeter kan du jo gjerne måle spenning mot jord på dei forskjellige fasane. Om det er 0 V til jord på ein fase bør du måle ca 230 V til jord på ein av dei andre. Det er ikkje spesielt bra. Fikk etter litt om og men beskjed fra Hafslund at det visstnok er noe feil med måleren min og at de kommer og bytter den.. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Offpiste Skrevet 13. august 2019 Del Skrevet 13. august 2019 Hva er de tre nederste prisene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smil Skrevet 4. september 2019 Del Skrevet 4. september 2019 (endret) er det riktig input_number.yaml input_number: max_w: min: 0 max: 5500 step: 1 Endret 4. september 2019 av Smil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kama82 Skrevet 21. november 2019 Del Skrevet 21. november 2019 (endret) Glem det - løste seg med ny HA-versjon. Endret 3. desember 2019 av kama82 Løste serg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JarleW Skrevet 1. januar 2020 Del Skrevet 1. januar 2020 Hei og godt nytt år Er det andre enn meg som mistet accumulatedCost da klokka tippet 00:00 i natt ? timestamp: '2020-01-01T10:15:40+01:00' powerProduction: 0 accumulatedProduction: 0 accumulatedConsumption: 24.995953accumulatedCost: 0 currency: NOK minPower: 777 averagePower: 2435.8 maxPower: 9218 lastMeterConsumption: 29501.57 lastMeterProduction: 0 voltagePhase1: 233.5 voltagePhase2: 241 voltagePhase3: 234.5 currentPhase1: 6.3 currentPhase2: 2.66 currentPhase3: 2.2 unit_of_measurement: W Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 1. januar 2020 Del Skrevet 1. januar 2020 Godt nytt år Jeg har ikke mistet noe i Tibber Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yrune Skrevet 1. januar 2020 Del Skrevet 1. januar 2020 Fikk nulla akkumulert kostnad jeg også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lasseruud Skrevet 1. januar 2020 Del Skrevet 1. januar 2020 2 hours ago, JarleW said: Er det andre enn meg som mistet accumulatedCost da klokka tippet 00:00 i natt ? Min er ikke nullet, men siste endring var kl. 23:58 i går kveld, og akkumulert kostnad er da fra i går... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LenothX90 Skrevet 1. januar 2020 Del Skrevet 1. januar 2020 Hei, og godt nytt år. Ser ut til at denne feilen ligger hos Tibber, evt Pulse'n. Det kommer ingenting frem via API siden deres heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkerøymannen Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 Her er mitt Lovelace-kort med data fra alle tre faser i et 400V TN nett. 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkerøymannen Skrevet 3. januar 2020 Del Skrevet 3. januar 2020 (endret) cards: - cards: - color_thresholds: - color: '#0FA300' value: 0 - color: '#18FF00' value: 1000 - color: '#F4F700' value: 3000 - color: '#FCBD00' value: 4000 - color: '#FD0000' value: 5000 entities: - sensor.real_time_consumption_buskogen_88 - sensor.varmtvannsbereder_energy height: 90 hour24: true hours_to_show: 12 line_width: 4 name: Forbruk siste 12t points_per_hour: 4 show: icon: false type: 'custom:mini-graph-card' - cards: - entities: - sensor.tibber_amp_l1 font_size: 75 hour24: true hours_to_show: 12 icon: 'mdi:flash-auto' line_color: blue line_width: 8 type: 'custom:mini-graph-card' - entities: - sensor.tibber_amp_l2 font_size: 75 hour24: true hours_to_show: 12 icon: 'mdi:flash-auto' line_color: '#e74c3c' line_width: 8 type: 'custom:mini-graph-card' - entities: - sensor.tibber_amp_l3 font_size: 75 hour24: true hours_to_show: 12 icon: 'mdi:flash-auto' line_color: var(--accent-color) line_width: 8 type: 'custom:mini-graph-card' type: horizontal-stack - cards: - color_thresholds: - color: '#0FA300' value: '0.00' - color: '#18FF00' value: '0.30' - color: '#F4F700' value: '0.35' - color: '#FCBD00' value: '0.30' - color: '#FD9A00' value: '0.40' - color: '#FD0000' value: '0.50' decimals: 4 entities: - sensor.electricity_price_buskogen_88 height: 80 hour24: true hours_to_show: 12 line_width: 3 name: Tibber-pris points_per_hour: 4 show: fill: fade icon: false type: 'custom:mini-graph-card' - cards: - entities: - entity: sensor.tibber_minpower name: Min secondary_info: last-changed - type: section - entity: sensor.tibber_averagepower name: Snitt - type: section - entity: sensor.tibber_maxpower name: Max secondary_info: last-changed - type: section - entity: sensor.tibber_accumulatedconsumption name: Forbruk type: entities - entities: - entity: sensor.tibber_min name: Min - type: section - entity: sensor.tibber_avg name: Snitt - type: section - entity: sensor.tibber_max name: Max - type: section - entity: sensor.tibber_accumulatedcost name: Kostnad type: entities type: horizontal-stack - entities: - entity: sensor.tibber_nett icon: 'mdi:fuse' - entity: sensor.tibber_estimert - entity: sensor.tibber_time type: entities type: vertical-stack layout: vertical type: 'custom:layout-card' icon: 'mdi:flash' panel: true path: power title: Strøm type: vertical-stack Endret 3. januar 2020 av Kråkerøymannen 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrikhoe Skrevet 8. januar 2020 Del Skrevet 8. januar 2020 On 03/01/2020 at 20:17, Kråkerøymannen said: cards: - cards: - color_thresholds: - color: '#0FA300' value: 0 - color: '#18FF00' value: 1000 - color: '#F4F700' value: 3000 - color: '#FCBD00' value: 4000 - color: '#FD0000' value: 5000 entities: - sensor.real_time_consumption_buskogen_88 - sensor.varmtvannsbereder_energy height: 90 hour24: true hours_to_show: 12 line_width: 4 name: Forbruk siste 12t points_per_hour: 4 show: icon: false type: 'custom:mini-graph-card' - cards: - entities: - sensor.tibber_amp_l1 font_size: 75 hour24: true hours_to_show: 12 icon: 'mdi:flash-auto' line_color: blue line_width: 8 type: 'custom:mini-graph-card' - entities: - sensor.tibber_amp_l2 font_size: 75 hour24: true hours_to_show: 12 icon: 'mdi:flash-auto' line_color: '#e74c3c' line_width: 8 type: 'custom:mini-graph-card' - entities: - sensor.tibber_amp_l3 font_size: 75 hour24: true hours_to_show: 12 icon: 'mdi:flash-auto' line_color: var(--accent-color) line_width: 8 type: 'custom:mini-graph-card' type: horizontal-stack - cards: - color_thresholds: - color: '#0FA300' value: '0.00' - color: '#18FF00' value: '0.30' - color: '#F4F700' value: '0.35' - color: '#FCBD00' value: '0.30' - color: '#FD9A00' value: '0.40' - color: '#FD0000' value: '0.50' decimals: 4 entities: - sensor.electricity_price_buskogen_88 height: 80 hour24: true hours_to_show: 12 line_width: 3 name: Tibber-pris points_per_hour: 4 show: fill: fade icon: false type: 'custom:mini-graph-card' - cards: - entities: - entity: sensor.tibber_minpower name: Min secondary_info: last-changed - type: section - entity: sensor.tibber_averagepower name: Snitt - type: section - entity: sensor.tibber_maxpower name: Max secondary_info: last-changed - type: section - entity: sensor.tibber_accumulatedconsumption name: Forbruk type: entities - entities: - entity: sensor.tibber_min name: Min - type: section - entity: sensor.tibber_avg name: Snitt - type: section - entity: sensor.tibber_max name: Max - type: section - entity: sensor.tibber_accumulatedcost name: Kostnad type: entities type: horizontal-stack - entities: - entity: sensor.tibber_nett icon: 'mdi:fuse' - entity: sensor.tibber_estimert - entity: sensor.tibber_time type: entities type: vertical-stack layout: vertical type: 'custom:layout-card' icon: 'mdi:flash' panel: true path: power title: Strøm type: vertical-stack Som en fersk HA bruker, hvordan henter du ut sensor.tibber_accumulatedcost etc Jeg har bare to som default (sensor.electricity_price og sensor.real_time_consumption) Er det noe du har laget i config.yaml Mulig å ta en titt? Begynte med HA i dag, så muligens et teit spørsmål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkerøymannen Skrevet 8. januar 2020 Del Skrevet 8. januar 2020 Som en fersk HA bruker, hvordan henter du ut sensor.tibber_accumulatedcost etc Jeg har bare to som default (sensor.electricity_price og sensor.real_time_consumption) Er det noe du har laget i config.yaml Mulig å ta en titt? Begynte med HA i dag, så muligens et teit spørsmål Kort fortalt: du må definere de som sensorer i sensors.yaml Først må du peke sensors til Sensors.yalm. Det gjør du i configurations.yaml. Har dessverre ikke tilgang til egne koder akkurat nå. Pål EnghKråkerøy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Offpiste Skrevet 9. januar 2020 Del Skrevet 9. januar 2020 (endret) På 8.1.2020 den 22.45, henrikhoe skrev: Som en fersk HA bruker, hvordan henter du ut sensor.tibber_accumulatedcost etc Jeg har bare to som default (sensor.electricity_price og sensor.real_time_consumption) Er det noe du har laget i config.yaml Mulig å ta en titt? Begynte med HA i dag, så muligens et teit spørsmål Jeg gjort dette i min sensor.yaml(Jeg har pekt senors i configurations.yaml som dette:) sensor: !include sensor.yaml Vis du ikke bruker/har egen sensor.yaml så kan du legge inn dette under sensor: i configurations.yaml Bytt ut sensor.real_time_consumption_adresse_1234 og sensor.electricity_price_adresse_1234 med de to du har. - platform: template sensors: tibber_nett: friendly_name: "Nett Eier" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price_adresse_1234', 'grid_company') }}" icon_template: mdi:fuse tibber_max: friendly_name: "Max pris" unit_of_measurement: "NOK/kWh" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price_adresse_1234', 'max_price') }}" icon_template: mdi:currency-usd tibber_avg: friendly_name: "Gjennomsnittspris" unit_of_measurement: "NOK/kWh" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price_adresse_1234', 'avg_price') }}" icon_template: mdi:currency-usd tibber_min: friendly_name: "Minimumspris" unit_of_measurement: "NOK/kWh" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price_adresse_1234', 'min_price') }}" icon_template: mdi:currency-usd tibber_estimert: unit_of_measurement: 'kWh' friendly_name: "Estimert forbruk" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price_adresse_1234', 'estimated_annual_consumption') }}" icon_template: mdi:power-plug tibber_time: friendly_name: "Sist oppdatert" value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_adresse_1234', 'timestamp') }}" icon_template: mdi:clock-outline tibber_minpower: friendly_name: "Laveste forbruk" unit_of_measurement: "W" value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_adresse_1234', 'minPower') }}" icon_template: mdi:power-plug tibber_averagepower: friendly_name: "Gjennomsnitts forbruk" unit_of_measurement: "W" value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_adresse_1234', 'averagePower') }}" icon_template: mdi:power-plug tibber_maxpower: friendly_name: "Høyeste forbruk" unit_of_measurement: "W" value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_adresse_1234', 'maxPower') }}" icon_template: mdi:power-plug tibber_accumulatedconsumption: friendly_name: "Forbruk i dag" unit_of_measurement: 'kWh' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_adresse_1234', 'accumulatedConsumption') }}" icon_template: mdi:power-plug tibber_accumulatedcost: friendly_name: "Kostnad i dag" unit_of_measurement: 'Kr' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_adresse_1234', 'accumulatedCost') }}" icon_template: mdi:currency-usd tibber_volt: friendly_name: "AMS Spenning" unit_of_measurement: 'V' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_adresse_1234', 'voltagePhase1') }}" icon_template: mdi:flash tibber_amp: friendly_name: "AMS Strøm" unit_of_measurement: 'A' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_adresse_1234', 'currentPhase1') }}" icon_template: mdi:current-ac tibber_meter: friendly_name: "Målerstand" unit_of_measurement: 'kWh' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_adresse_1234', 'lastMeterConsumption') }}" icon_template: mdi:counter tibber_level: friendly_name: "Pris" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price_adresse_1234', 'price_level') }}" icon_template: mdi:currency-usd Endret 9. januar 2020 av Offpiste 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrikhoe Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 10 hours ago, Offpiste said: Jeg gjort dette i min sensor.yaml(Jeg har pekt senors i configurations.yaml som dette:) sensor: !include sensor.yaml Vis du ikke bruker/har egen sensor.yaml så kan du legge inn dette under sensor: i configurations.yaml Bytt ut sensor.real_time_consumption_adresse_1234 og sensor.electricity_price_adresse_1234 med de to du har. - platform: template sensors: tibber_nett: friendly_name: "Nett Eier" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price_adresse_1234', 'grid_company') }}" icon_template: mdi:fuse tibber_max: friendly_name: "Max pris" unit_of_measurement: "NOK/kWh" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price_adresse_1234', 'max_price') }}" icon_template: mdi:currency-usd tibber_avg: friendly_name: "Gjennomsnittspris" unit_of_measurement: "NOK/kWh" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price_adresse_1234', 'avg_price') }}" icon_template: mdi:currency-usd tibber_min: friendly_name: "Minimumspris" unit_of_measurement: "NOK/kWh" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price_adresse_1234', 'min_price') }}" icon_template: mdi:currency-usd tibber_estimert: unit_of_measurement: 'kWh' friendly_name: "Estimert forbruk" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price_adresse_1234', 'estimated_annual_consumption') }}" icon_template: mdi:power-plug tibber_time: friendly_name: "Sist oppdatert" value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_adresse_1234', 'timestamp') }}" icon_template: mdi:clock-outline tibber_minpower: friendly_name: "Laveste forbruk" unit_of_measurement: "W" value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_adresse_1234', 'minPower') }}" icon_template: mdi:power-plug tibber_averagepower: friendly_name: "Gjennomsnitts forbruk" unit_of_measurement: "W" value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_adresse_1234', 'averagePower') }}" icon_template: mdi:power-plug tibber_maxpower: friendly_name: "Høyeste forbruk" unit_of_measurement: "W" value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_adresse_1234', 'maxPower') }}" icon_template: mdi:power-plug tibber_accumulatedconsumption: friendly_name: "Forbruk i dag" unit_of_measurement: 'kWh' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_adresse_1234', 'accumulatedConsumption') }}" icon_template: mdi:power-plug tibber_accumulatedcost: friendly_name: "Kostnad i dag" unit_of_measurement: 'Kr' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_adresse_1234', 'accumulatedCost') }}" icon_template: mdi:currency-usd tibber_volt: friendly_name: "AMS Spenning" unit_of_measurement: 'V' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_adresse_1234', 'voltagePhase1') }}" icon_template: mdi:flash tibber_amp: friendly_name: "AMS Strøm" unit_of_measurement: 'A' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_adresse_1234', 'currentPhase1') }}" icon_template: mdi:current-ac tibber_meter: friendly_name: "Målerstand" unit_of_measurement: 'kWh' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_adresse_1234', 'lastMeterConsumption') }}" icon_template: mdi:counter tibber_level: friendly_name: "Pris" value_template: "{{ state_attr('sensor.electricity_price_adresse_1234', 'price_level') }}" icon_template: mdi:currency-usd Takk Offpiste, utrolig nyttig for en som bare har lekt med HA noen dager. Tusen takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JarleW Skrevet 10. januar 2020 Del Skrevet 10. januar 2020 Hei Offpiste. Jeg prøver meg på koden din jeg også da jeg ikke har gjort dette før Ser veldig bra ut ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
henrikhoe Skrevet 15. januar 2020 Del Skrevet 15. januar 2020 (endret) Her er mitt bidrag, takk for tipsene, la til extrema noen plasser ellers ganske likt Endret 15. januar 2020 av henrikhoe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ambrozy Skrevet 25. januar 2020 Del Skrevet 25. januar 2020 henrikhoe: Kan du dele koden din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archos Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Jeg kunne også gjerne tenke meg koden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tomfrode Skrevet 13. februar 2020 Del Skrevet 13. februar 2020 Hei, Her er integreringen inklusiv tibber sensor, sensibo hub & mill wall switch på nest hubben i huset. strekene endrer farge/beveger seg etter temperatur og strømforbruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.