solosuper Skrevet 6. september 2020 Del Skrevet 6. september 2020 Hvordan kan man få lagt inn nettleie kostnad? Jeg har en fast nettleie på 33,13 ør pr kwh i tillegg 143,33 kr pr måned. Noen forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjemmedude Skrevet 6. september 2020 Del Skrevet 6. september 2020 Muligens dumt spørsmål, kan man bruke Tibber til å dag/nattjustere og økonomijustere termostater uten mye koding? Tibber integrasjon har gitt meg pris så langt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FredrikNas Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 På 12.5.2019 den 14.13, daniel.h.iversen skrev: Forbruket for hver fase ligger der som en attribute. Du kan eventuelt lage en egen sensor ved å bruke "Template sensor", da får du også graf over historiske verdier. Ser at jeg får opp 0 amp på et IT nett, hva må jeg endre for å få ut amp? tibber_volt: friendly_name: "Spenning" unit_of_measurement: 'V' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_blaklokkevegen_19', 'voltagePhase1') }}" icon_template: mdi:flash tibber_amp: friendly_name: "Strøm" unit_of_measurement: 'A' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_blaklokkevegen_19', 'currentPhase1') }}" icon_template: mdi:current-ac I kodestykket over så vises Spenning helt riktig, men ikke Strøm, skjønner ikke hvorfor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 11. september 2020 Del Skrevet 11. september 2020 58 minutter siden, FredrikNas skrev: Ser at jeg får opp 0 amp på et IT nett, hva må jeg endre for å få ut amp? tibber_volt: friendly_name: "Spenning" unit_of_measurement: 'V' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_blaklokkevegen_19', 'voltagePhase1') }}" icon_template: mdi:flash tibber_amp: friendly_name: "Strøm" unit_of_measurement: 'A' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_blaklokkevegen_19', 'currentPhase1') }}" icon_template: mdi:current-ac I kodestykket over så vises Spenning helt riktig, men ikke Strøm, skjønner ikke hvorfor. currentPhase1 -> currentL1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FredrikNas Skrevet 12. september 2020 Del Skrevet 12. september 2020 (endret) På 11.9.2020 den 13.26, daniel.h.iversen skrev: currentPhase1 -> currentL1 tibber_amp: friendly_name: "Strøm" unit_of_measurement: 'A' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_blaklokkevegen_19', ' currentL1') }}" icon_template: mdi:current-ac oppdaterte min sensor.yaml slik, og rebootet, men får fortsatt «none» som verdi slik ser det ut i tibber: Endret 12. september 2020 av FredrikNas Bilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Offpiste Skrevet 12. september 2020 Del Skrevet 12. september 2020 4 timer siden, FredrikNas skrev: tibber_amp: friendly_name: "Strøm" unit_of_measurement: 'A' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_blaklokkevegen_19', ' currentL1') }}" icon_template: mdi:current-ac Prøv denne: tibber_amp: friendly_name: "AMS Strøm" unit_of_measurement: 'A' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_blaklokkevegen_19', 'currentL1') }}" icon_template: mdi:current-ac Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FredrikNas Skrevet 14. september 2020 Del Skrevet 14. september 2020 På 12.9.2020 den 23.56, Offpiste skrev: Prøv denne: tibber_amp: friendly_name: "AMS Strøm" unit_of_measurement: 'A' value_template: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_blaklokkevegen_19', 'currentL1') }}" icon_template: mdi:current-ac Takk, det løste jo problemet Var det kun mellomrommet etter sensoren som var feil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
egronnes Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Har noen funnet eller kalkulert seg fram til solcellenes kraft i real time? Jeg ser Tibber-appen oppgir det, men jeg kan ikke på harde møkka finne entiteten eller kalkulere meg fram til en egen sensor. Jeg får kun oppgitt hvor mye jeg selger, men er nok for trang i nøtta til å formulere en template for generering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 26 minutter siden, egronnes skrev: Har noen funnet eller kalkulert seg fram til solcellenes kraft i real time? En dings som måler strøm på inntaket ditt (e-verkets måler) kan ikke vite hvor mye strøm solcellene dine produserer. Du bruker jo en del eller alt av produksjonen din til eget bruk i huset? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Via APIet til Tibber så får du netto produksjon, altså det du sender ut på strømnettet. {{states.sensor.real_time_consumption_skogbrynet_26.attributes.powerProduction}} Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
egronnes Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 5 timer siden, daniel.h.iversen skrev: Via APIet til Tibber så får du netto produksjon, altså det du sender ut på strømnettet. {{states.sensor.real_time_consumption_skogbrynet_26.attributes.powerProduction}} Ja, det har jeg oppe, men Tibber vet jo hvor mye cellene gir til enhver tid, så jeg regnet med at det fantes en entitet man kunne lage med et template. Da får jeg vente tålmodig på en integrering av Solis-inverteren. Takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 2. oktober 2020 Del Skrevet 2. oktober 2020 Nei, Tibber har ikke sanntidsdata fra inverteren. Så inverterdata finnes bare på timesnivå (men ikke eksponert i Tibber sitt API). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjemmedude Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 Kan man vise tibber-strømpriser med history card, også for eks 12t fremover i tid? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 4 minutter siden, hjemmedude skrev: Kan man vise tibber-strømpriser med history card, også for eks 12t fremover i tid? Du kan vise strømprisene med history card. Men ikke fremtidige priser. Det er en generell svakhet i Home Assistant, som har manglende støtte for å vise fremtidige verdier. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjemmedude Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 Ok, noe som kanskje kommer med tiden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 27 minutter siden, daniel.h.iversen skrev: Du kan vise strømprisene med history card. Men ikke fremtidige priser. Det er en generell svakhet i Home Assistant, som har manglende støtte for å vise fremtidige verdier. Men en god erstatning ville vært om tibber integrasjonen hadde fremtidige priser i form av en attributt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 (endret) 9 minutter siden, stigvi skrev: Men en god erstatning ville vært om tibber integrasjonen hadde fremtidige priser i form av en attributt. Det er ikke tillatt i Home Assistant. Alle attributter lagres til database hver gang staten endres, så det vil føre til mye duplisering av data. Endret 21. oktober 2020 av daniel.h.iversen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjemmedude Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 Finnes det nettside som viser prisen fremover og som kan tilpasses x antal timer? Jeg trenger ikke faktiske data inn (enda), men et bilde ala noe likt busstider ville hjulpet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 44 minutter siden, daniel.h.iversen skrev: Det er ikke tillatt i Home Assistant. I så fall en teit beslutning, synes jeg. En attributt som ga neste timepris vil bare ha ubetydelig påvirkning av databasens størrelse samtidig som det ville gjort det mulig å lage automatiseringer som var smartere. Men timepris får en jo på andre måter, også........ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 1 minutt siden, hjemmedude skrev: Finnes det nettside som viser prisen fremover og som kan tilpasses x antal timer? https://www.nordpoolgroup.com/Market-data1/Dayahead/Area-Prices/NO/Daily/?view=table Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 1 time siden, stigvi skrev: I så fall en teit beslutning, synes jeg. En attributt som ga neste timepris vil bare ha ubetydelig påvirkning av databasens størrelse samtidig som det ville gjort det mulig å lage automatiseringer som var smartere. En time burde nok være greit. Men skal man gjøre optimaliseringer, bør man vel ha flere timer? Jeg bruker selv alle prisene (fra Tibber-apiet) og gjør optimaliseringen via python-komponenter. Kan se om jeg får laget et eksempel som kan jeg kan dele her. 1 time siden, hjemmedude skrev: Jeg trenger ikke faktiske data inn (enda), men et bilde ala noe likt busstider ville hjulpet. Jeg viser selv alle prisene via et bilde. Kan se om jeg kan rydde litt opp i koden og dele den: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Offpiste Skrevet 21. oktober 2020 Del Skrevet 21. oktober 2020 6 timer siden, hjemmedude skrev: Finnes det nettside som viser prisen fremover Med nordpool custom component så for man sett prisene fram i tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FredrikNas Skrevet 22. oktober 2020 Del Skrevet 22. oktober 2020 På 6.9.2020 den 17.45, solosuper skrev: Hvordan kan man få lagt inn nettleie kostnad? Jeg har en fast nettleie på 33,13 ør pr kwh i tillegg 143,33 kr pr måned. Noen forslag? Template sensor is your friend Skape en ny entity som henter tibber resultatet, og summere det opp med de faste kostnadene du har per KwH og de faste administrative kostnadene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FAndersson Skrevet 9. november 2020 Del Skrevet 9. november 2020 On 21/10/2020 at 12:37, daniel.h.iversen said: Jeg viser selv alle prisene via et bilde. Kan se om jeg kan rydde litt opp i koden og dele den: Hej Daniel, Är intresserad av din kod för att visa ovan bild med priser som du har gjort, skulle du kunna dela med dig av den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 9. november 2020 Del Skrevet 9. november 2020 Prøv:https://github.com/Danielhiversen/home_assistant_tibber_custom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.