FAndersson Skrevet 11. november 2020 Del Skrevet 11. november 2020 (endret) Tack @daniel.h.iversen Det fungerar bra men har en önskning I en annan lösning jag hittat läggs nästa dags pris in som en grå linje efter lunchtid när den finns tillgänglig, se nedan, går det få till i din bild med? Endret 12. november 2020 av FAndersson Hittade lösning på första frågan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrhaugland Skrevet 29. desember 2020 Del Skrevet 29. desember 2020 (endret) På 14.4.2020 den 17.41, Offpiste skrev: Jeg har selv en Fibaro single switch 2 på en kjøkken vifte, der bruker jeg total strømforbruket (kWh) og satt dem inn i Utility Meter. utility_meter: energy_vifte_daily: source: sensor.fibaro_system_fgs213_switch_energy_2 cycle: daily energy_vifte_weekly: source: sensor.fibaro_system_fgs213_switch_energy_2 cycle: weekly energy_vifte_monthly: source: sensor.fibaro_system_fgs213_switch_energy_2 cycle: monthly Da får jeg: ------------- Får å pris, må vel noe sånn som dette lages: Rett meg gjerne vis jeg har regnet-/tenkt feil eller det er en lettere måte å gjøre dette på Lage en sensor template der jeg tar forbruket måned * strømpris * enten er av eller på(0/1). - platform: template sensors: kwh_x_pris_vifte_monthly: friendly_name: 'kwh * strømpris vifte måned' unit_of_measurement: 'Kr' icon_template: mdi:cash-100 value_template: >- {{ (states('sensor.energy_vifte_monthly') | float * states('sensor.electricity_price_slottsplassen_1') | float * states('sensor.vifte_pa') | float) | round(3) }} Sensoren jeg får er sensor.kwh_x_pris_vifte_monthly Denne sensoren legger jeg inn i Utility Meter. utility_meter: pris_vifte_monthly: source: sensor.kwh_x_pris_vifte_monthly cycle: monthly og får denne: Driver å mekker på denne, for å forsøke å beregne kostnad og forbruk. I første omgang med en panelovn i (øl)bryggeriet. Mange spørsmål, men til å starte med: Du bruker som en del av sensoren følgende: value_template: >- {{ (states('sensor.energy_vifte_monthly') | float * states('sensor.electricity_price_slottsplassen_1') | float * states('sensor.vifte_pa') | float) | round(3) }} Hvor kommer "sensor.vifte_pa" fra, @Offpiste? Endret 29. desember 2020 av mrhaugland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrhaugland Skrevet 29. desember 2020 Del Skrevet 29. desember 2020 På 15.4.2020 den 20.07, stigvi skrev: Brukergrensesnitt - cards: - aggregate_func: avg entities: - entity: sensor.consumption_lastday index: 0 name: Forbruk group_by: date hour24: true hours_to_show: 240 name: Forbruk pr dag show: graph: bar type: 'custom:mini-graph-card' - entity: sensor.accumulatedconsumption name: Forbruk i dag type: sensor - entity: sensor.consumption_thismonth type: sensor - entity: sensor.consumption_thisyear type: sensor type: vertical-stack Sensorer - platform: template sensors: consumption_thisyear: friendly_name: "Forbruk dette år" unit_of_measurement: 'kWh' value_template: "{{ (state_attr('sensor.real_time_consumption_gabriel_edlands_veg_16', 'lastMeterConsumption') - float(states('input_number.consumption_startofyear'))) | round(1) }}" consumption_thismonth: friendly_name: "Forbruk denne måned" unit_of_measurement: 'kWh' value_template: "{{ (state_attr('sensor.real_time_consumption_gabriel_edlands_veg_16', 'lastMeterConsumption') - float(states('input_number.consumption_startofmonth'))) | round(1) }}" consumption_thisday: friendly_name: "Forbruk i dag" unit_of_measurement: 'kWh' value_template: "{{ (state_attr('sensor.real_time_consumption_gabriel_edlands_veg_16', 'lastMeterConsumption') - float(states('input_number.consumption_startofday'))) | round(1) }}" consumption_lastday: friendly_name: "Forbruk i går" unit_of_measurement: 'kWh' value_template: "{{ float(states('input_number.consumption_lastday')) }}" input_number: consumption_startofyear: name: Målerstand start på år max: 999999999 min: 0 step: 0.1 mode: box unit_of_measurement: 'kWh' icon: mdi:counter consumption_startofmonth: name: Målerstand start på måned max: 999999999 min: 0 step: 0.1 mode: box unit_of_measurement: 'kWh' icon: mdi:counter consumption_startofday: name: Målerstand start på dag max: 999999999 min: 0 step: 0.1 mode: box unit_of_measurement: 'kWh' icon: mdi:counter consumption_lastday: name: Forbruk forrige dag max: 999999999 min: 0 step: 0.1 mode: box unit_of_measurement: 'kWh' icon: mdi:counter Automasjoner - id: manedsskifte alias: Månedsskifte description: '' trigger: - at: 0:30:00 platform: time condition: - condition: template value_template: '{{ now().day == 1 }}' action: - alias: '' data_template: value: '{{ state_attr(''sensor.real_time_consumption_gabriel_edlands_veg_16'', ''lastMeterConsumption'') }}' entity_id: input_number.consumption_startofmonth service: input_number.set_value - id: aarsskifte alias: Årsskifte description: '' trigger: - at: 0:30:00 platform: time condition: - condition: template value_template: '{{ now().day == 1 and now().month == 1 }}' action: - alias: '' data_template: value: '{{ state_attr(''sensor.real_time_consumption_gabriel_edlands_veg_16'', ''lastMeterConsumption'') }}' entity_id: input_number.consumption_startofyear service: input_number.set_value - id: dagskifte alias: Dagskifte description: '' trigger: - at: 0:05:00 platform: time action: - alias: '' data_template: entity_id: input_number.consumption_lastday value: '{{ (state_attr(''sensor.real_time_consumption_gabriel_edlands_veg_16'', ''lastMeterConsumption'') - float(states(''input_number.consumption_startofday''))) | round(1) }}' service: input_number.set_value - alias: '' data_template: entity_id: input_number.consumption_startofday value: '{{ state_attr(''sensor.real_time_consumption_gabriel_edlands_veg_16'', ''lastMeterConsumption'') }}' service: input_number.set_value Og det tror jeg var alt........... PS. Ser innrykk ble feil noen steder. Sliter med å få aggregert forbruk per dag slik som du har i den første "bar-grafen". Grafen min viser samme tall for alle dager. Det er noe "rart" med hele opplegget. Noen som klarer å se noe feil? Lovelace-kortet: aggregate_func: avg entities: - entity: sensor.consumption_lastday index: 0 name: Forbruk group_by: date hour24: true hours_to_show: 240 name: Forbruk pr dag show: graph: bar type: 'custom:mini-graph-card' Input_numbers: consumption_startofyear: name: Målerstand start på år max: 999999999 min: 0 step: 0.1 mode: box unit_of_measurement: 'kWh' icon: mdi:counter consumption_startofmonth: name: Målerstand start på måned max: 999999999 min: 0 step: 0.1 mode: box unit_of_measurement: 'kWh' icon: mdi:counter consumption_startofday: name: Målerstand start på dag max: 999999999 min: 0 step: 0.1 mode: box unit_of_measurement: 'kWh' icon: mdi:counter consumption_lastday: name: Forbruk forrige dag max: 999999999 min: 0 step: 0.1 mode: box unit_of_measurement: 'kWh' icon: mdi:counter Sensorer: - platform: template sensors: consumption_thisyear: friendly_name: "Forbruk dette år" unit_of_measurement: 'kWh' value_template: "{{ (state_attr('sensor.real_time_consumption_geilovegen_23', 'lastMeterConsumption') - float(states('input_number.consumption_startofyear'))) | round(1) }}" consumption_thismonth: friendly_name: "Forbruk denne måned" unit_of_measurement: 'kWh' value_template: "{{ (state_attr('sensor.real_time_consumption_geilovegen_23', 'lastMeterConsumption') - float(states('input_number.consumption_startofmonth'))) | round(1) }}" consumption_thisday: friendly_name: "Forbruk i dag" unit_of_measurement: 'kWh' value_template: "{{ (state_attr('sensor.real_time_consumption_geilovegen_23', 'lastMeterConsumption') - float(states('input_number.consumption_startofday'))) | round(1) }}" consumption_lastday: friendly_name: "Forbruk i går" unit_of_measurement: 'kWh' value_template: "{{ float(states('input_number.consumption_lastday')) }}" Automasjoner: - id: '1586654824765' alias: Strøm - Månedsskifte description: '' trigger: - at: 0:30:00 platform: time condition: - condition: template value_template: '{{ now().day == 1 }}' action: - alias: '' data: data_template: entity_id: input_number.consumption_startofmonth value: '{{ state_attr(''sensor.real_time_consumption_geilovegen_23'', ''lastMeterConsumption'') }}' data_template: entity_id: input_number.consumption_startofmonth value: '{{ state_attr(''sensor.real_time_consumption_geilovegen_23'', ''lastMeterConsumption'') }}' service: input_number.set_value - id: '1586517463827' alias: Strøm - Årsskifte description: '' trigger: - at: 0:30:00 platform: time condition: - condition: template value_template: '{{ now().day == 1 and now().month == 1 }}' action: - alias: '' data: data_template: entity_id: input_number.consumption_startofyear value: '{{ state_attr(''sensor.real_time_consumption_geilovegen_23'', ''lastMeterConsumption'') }}' data_template: entity_id: input_number.consumption_startofyear value: '{{ state_attr(''sensor.real_time_consumption_geilovegen_23'', ''lastMeterConsumption'') }}' service: input_number.set_value - id: '1586509384627' alias: Strøm - Dagskifte description: '' trigger: - at: 0:05:00 platform: time action: - alias: '' data: data_template: entity_id: input_number.consumption_lastday value: '{{ (state_attr(''sensor.real_time_consumption_geilovegen_23'', ''lastMeterConsumption'') - float(states(''input_number.consumption_startofday''))) | round(1) }}' data_template: entity_id: input_number.consumption_lastday value: '{{ (state_attr(''sensor.real_time_consumption_geilovegen_23'', ''lastMeterConsumption'') - float(states(''input_number.consumption_startofday''))) | round(1) }}' service: input_number.set_value - alias: '' data: data_template: entity_id: input_number.consumption_startofday value: '{{ state_attr(''sensor.real_time_consumption_geilovegen_23'', ''lastMeterConsumption'') }}' data_template: entity_id: input_number.consumption_startofday value: '{{ state_attr(''sensor.real_time_consumption_geilovegen_23'', ''lastMeterConsumption'') }}' service: input_number.set_value Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 29. desember 2020 Del Skrevet 29. desember 2020 (endret) 4 timer siden, mrhaugland skrev: Sliter med å få aggregert forbruk per dag slik som du har i den første "bar-grafen". Grafen min viser samme tall for alle dager. Ser ikke umiddelbart hva som er galt, men selve stolpediagrammet bruker 10 dager på å vise "riktig" hvis dette er noe du har satt opp i dag. Men jeg stusser over at forbruket er så høyt i dag og så ser det ut som om de tre inputfeltene har en rød strek under seg. Det tyder på at tallet er feilformatert. Hvordan ser historikken på sensor.consumption_lastday ut når du viser den i HA sin kurvediagram? Endret 29. desember 2020 av stigvi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Offpiste Skrevet 29. desember 2020 Del Skrevet 29. desember 2020 (endret) 6 timer siden, mrhaugland skrev: Det er noe "rart" med hele opplegget. Du har dobbelt opp med data_template i automasjonene dine. Mulig at det roter det til. Sånn har jeg satt opp mitt: Spoiler Input: kwh_ar: name: "Målerstand År" max: 999999999 min: 0 step: 0.001 mode: box unit_of_measurement: 'kWh' icon: mdi:counter kwh_maned: name: "Målerstand Måned" max: 999999999 min: 0 step: 0.001 mode: box unit_of_measurement: 'kWh' icon: mdi:counter kwh_uke: name: "Målerstand uke" max: 999999999 min: 0 step: 0.001 mode: box unit_of_measurement: 'kWh' icon: mdi:counter kwh_dag: name: "Målerstand Dag" max: 999999999 min: 0 step: 0.001 mode: box unit_of_measurement: 'kWh' icon: mdi:counter kwh_igar: name: "Målerstand i går" max: 999999999 min: -99999999 step: 0.001 mode: box unit_of_measurement: 'kWh' icon: mdi:counter Sensor: kwh_ar: friendly_name: "Forbruk dette år" unit_of_measurement: 'kWh' value_template: "{{ (state_attr('sensor.real_time_consumption_gamlehaugvegen_10', 'lastMeterConsumption') - float(states('input_number.kwh_ar'))) | round(2) }}" kwh_maned: friendly_name: "Forbruk denne måned" unit_of_measurement: 'kWh' value_template: "{{ (state_attr('sensor.real_time_consumption_gamlehaugvegen_10', 'lastMeterConsumption') - float(states('input_number.kwh_maned'))) | round(2) }}" kwh_uke: friendly_name: "Forbruk denne uke" unit_of_measurement: 'kWh' value_template: "{{ (state_attr('sensor.real_time_consumption_gamlehaugvegen_10', 'lastMeterConsumption') - float(states('input_number.kwh_uke'))) | round(2) }}" kwh_dag: friendly_name: "Forbruk i dag" unit_of_measurement: 'kWh' value_template: "{{ (state_attr('sensor.real_time_consumption_gamlehaugvegen_10', 'lastMeterConsumption') - float(states('input_number.kwh_dag'))) | round(2) }}" kwh_igar: friendly_name: "Forbruk i går" unit_of_measurement: 'kWh' value_template: "{{ float(states('input_number.kwh_igar')) | round(2) }} Automasjon: - alias: kwh_ar trigger: platform: time at: 0:30:00 condition: condition: template value_template: '{{ now().day == 1 and now().month == 1 }}' action: service: input_number.set_value data_template: entity_id: input_number.kwh_ar value: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_gamlehaugvegen_10', 'lastMeterConsumption') | round(3) }}" - alias: kwh_maned trigger: platform: time at: 0:30:00 condition: condition: template value_template: '{{ now().day == 1 }}' action: service: input_number.set_value data_template: entity_id: input_number.kwh_maned value: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_gamlehaugvegen_10', 'lastMeterConsumption') | round(3) }}" - alias: kwh_uke trigger: platform: time at: 0:30:00 condition: condition: template value_template: '{{ now().isoweekday() == 1 }}' action: service: input_number.set_value data_template: entity_id: input_number.kwh_uke value: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_gamlehaugvegen_10', 'lastMeterConsumption') | round(3) }}" - alias: kwh_dag_og_igar trigger: platform: time at: 0:05:00 action: - service: input_number.set_value data_template: entity_id: input_number.kwh_igar value: "{{ (state_attr('sensor.real_time_consumption_gamlehaugvegen_10', 'lastMeterConsumption') - float(states('input_number.kwh_dag'))) | round(3) }}" - service: input_number.set_value data_template: entity_id: input_number.kwh_dag value: "{{ state_attr('sensor.real_time_consumption_gamlehaugvegen_10', 'lastMeterConsumption') | round(3) }}" - - Endret 29. desember 2020 av Offpiste Mitt oppsett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrhaugland Skrevet 30. desember 2020 Del Skrevet 30. desember 2020 (endret) Takk for svar begge to. Endret input_numbers, sensorer og automasjoner til det du postet @Offpiste, og får gi det en del dager slik @stigviskriver for å se om det virker nå. Begynner å bli en grei oversikt (på overordnet nivå), etter gode forslag fra folket i denne tråden. Er det noen av dere som bruker dette til noe også, som kan dele litt kode? Eksempelvis varsling når noe (f.eks. oppvarming) bruker mye strøm, eller varsling når man nærmer seg et gitt nivå på forbruk? Endret 31. desember 2020 av mrhaugland Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Skrevet 14. januar 2021 Del Skrevet 14. januar 2021 Hvor finner man en oversikt over hvilke verdier man kan hente fra Tibber? Startet akkurat fra scratch, og ser nå at mine gamle tibber-sensorer feiler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 14. januar 2021 Del Skrevet 14. januar 2021 1 time siden, Øyvind skrev: Hvor finner man en oversikt over hvilke verdier man kan hente fra Tibber? Startet akkurat fra scratch, og ser nå at mine gamle tibber-sensorer feiler Trykk på "Konfigurasjon" knappen, deretter integrasjoner og så Tibber Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Skrevet 15. januar 2021 Del Skrevet 15. januar 2021 Det var denne lista jeg tenkte på. Kom på at det bare var å klikke selve entiteten for å finne all data Skulle lage egne sensorer, men mistet et tegn da jeg kopierte koden, derfor virket ingen. Nå er det oppe igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dagern Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 Jeg ser at eksemplet i Tibber-integrasjonen viser at hvis strømprisen er over 90% på samme dag så kan du få en melding. Meldingen kan selvfølgelig byttes ut til å gjøre noe annet, men det jeg ikke helt forstår er hvordan den vet at strømprisen er 90% av _dagens_ makspris? Hvis klokka er 0600 og strømprisen begynner å stige, så vet man jo ikke hvor høyt den kommer til å gå....eller? - alias: "Electricity price" trigger: platform: time_pattern # Matches every hour at 1 minutes past whole minutes: 1 condition: condition: template value_template: '{{ float(states('sensor.electricity_price_hamretunet_10')) > 0.9 * float(state_attr('sensor.electricity_price_hamretunet_10', 'max_price')) }}' action: - service: notify.pushbullet data: title: "Electricity price" target: "device/daniel_telefon_cat" message: "The electricity price is now {{ states('sensor.electricity_price_hamretunet_10') }}" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 1 minutt siden, dagern skrev: Hvis klokka er 0600 og strømprisen begynner å stige, så vet man jo ikke hvor høyt den kommer til å gå....eller? Jo, strømprisen for neste døgn settes ca kl 13 dagen før. Så man vet prisen time for time i dag allerede i går kl 13. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
slippern Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 Tibber henter strømprisen fra NordPool.. https://www.nordpoolgroup.com/Market-data1/Dayahead/Area-Prices/NO/Hourly/?view=table Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dagern Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 Aha, da begynner det å bli logisk. Jeg ser jo at strømprisen vanligvis er høy mellom 0600-0900 og 1600-1830 på hverdager og kan tenke meg å slå av f.eks varmtvannsproduksjon og kanskje sette gulvvarmen i standby i denne perioden. Kurvene er som regel veldig bratte men er det noen som har litt erfaring med når man skal slå av forbrukerne? Vil det være best på over gjennomsnitt, eller 0,6-0,9 av maks? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stigvi Skrevet 10. april 2021 Del Skrevet 10. april 2021 1 time siden, dagern skrev: Aha, da begynner det å bli logisk. Jeg ser jo at strømprisen vanligvis er høy mellom 0600-0900 og 1600-1830 på hverdager og kan tenke meg å slå av f.eks varmtvannsproduksjon og kanskje sette gulvvarmen i standby i denne perioden. Kurvene er som regel veldig bratte men er det noen som har litt erfaring med når man skal slå av forbrukerne? Vil det være best på over gjennomsnitt, eller 0,6-0,9 av maks? Noen dager er billigste pris midt på dagen og andre dager midt på natten. Jeg lagde en template sensor som gir deg informasjon om dette og du kan da enkelt slå på varmtvannsbereder i de billigste timene. Finne de billigste strømtimene i Home Assistant - Strømsparing og strøm-overvåkning - Hjemmeautomasjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
haraldov Skrevet 13. april 2021 Del Skrevet 13. april 2021 Jeg er nybegynner i Home Assistant og har lett en del etter hvordan integrere Tibber addon i HA i automasjoner for å spare strøm. I et Google søk fant jeg denne websiden som jeg ønsker å dele med andre som trenger litt start hjelp. http://www.skagmo.com/page.php?p=documents/06_tibber_ha_stromsparing Var klar over at det å bruke HA states template er det lett å få feil for nybegynnere. Se på denne siden hvordan lage template og vanlige feil å gjøre: https://www.home-assistant.io/docs/configuration/templating/. Jeg bruker Template Editor i Developer Tools til å teste uttrykket nedenfor, https://www.home-assistant.io/docs/tools/dev-tools/. Hvis det mangler hermetegn vil du få beskjed om dette i Template Editor "{{ states.sensor.electricity_price_[din_adresse].attributes.price_level == 'VERY_EXPENSIVE' }}" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Master Aeon Skrevet 19. mai 2021 Del Skrevet 19. mai 2021 Er det noen andre som ikke får Tibber sin sensor.real_time_consumption til å fungere lengre etter oppgradering til Home Assistant 2021.5.4? Sensoren har vært død i flere dager og reboot hjelper ikke. Inkludert kaldstart. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
daniel.h.iversen Skrevet 19. mai 2021 Del Skrevet 19. mai 2021 Det er fikset for 2021.6. Skal prøve å få tid til lage en hotfix for 2021.5 En manuell workaround er å kjøre: pip install graphql-subscription-manager==0.3.6 Beskrivelse av feilen: Home Assistant bruker et bibliotek som heter pyTibber til å koble seg mot Tibber. pyTibber bruker igjen et bibliotek som heter graphql-subscription-manager. Siste versjon av graphql-subscription-manager har en breaking change, og det biblioteket ble automatisk oppdatert da Home Assistant ble oppdatert. https://github.com/home-assistant/core/issues/50513 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Master Aeon Skrevet 20. mai 2021 Del Skrevet 20. mai 2021 Så bra. Takk for info! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Master Aeon Skrevet 28. mai 2021 Del Skrevet 28. mai 2021 Jeg kjørte: pip install graphql-subscription-manager==0.3.6" og fikk success på installasjonen, men selv etter en hard reboot kommer ikke real_time sensoren opp igjen. Jeg kan vente på 2021.6 og forhåpentligvis fungerer det igjen da, men om det er noe jeg enkelt kan gjøre før det som du tror kan hjelpe så gi meg gjerne en tilbakemelding på det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 28. mai 2021 Del Skrevet 28. mai 2021 Kjører du docker? Husk at du må inn i containeren, docker exec -it <containernavn> /bin/bash Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Master Aeon Skrevet 28. mai 2021 Del Skrevet 28. mai 2021 (endret) Nei, jeg tok den anbefalte installasjonen "Home Assistant Operating System" i stedet for Container (Docker) når jeg installerte HA i januar. Er det noen annen måte å gjøre det på? Endret 28. mai 2021 av Master Aeon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sondreen Skrevet 31. mai 2021 Del Skrevet 31. mai 2021 (endret) Nettopp fått nyinnkjøpt Pulse på plass her selv og står fastlåst, typisk.. Slenger meg med på Master Aeon her, kjører HassOS, noen fremgangsmåte for å få oppdatert da? Edit: Fikk midlertidig fix, takk til (hvis det er en av dere) som kommenterte på issue i githuben. Master: Installerte bare portainer i add-on store, sørget for at container homeassistant ikke lå under "hidden containers" under settings. Gikk deretter til containers, startet konsoll for homeassistant med kommando /bin/bash med bruker root og kjørte deretter kommando pip install graphql-subscription-manager==0.3.6. Hang igjen selv etter restart og forstår det slik at den blir værende frem til du evt. oppdaterer, så da får du evt. bare bli på 5.5 til 6en med fix er ute eller gjenta for hver oppdatering er fikset Endret 31. mai 2021 av sondreen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 1. juni 2021 Del Skrevet 1. juni 2021 Kommer fiks i morgen med 2021.6 versjonen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Master Aeon Skrevet 1. juni 2021 Del Skrevet 1. juni 2021 Så bra! Takker for oppdateringen, Kim! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solosuper Skrevet 3. juni 2021 Del Skrevet 3. juni 2021 Etter oppdatering til 2021.6 mangler jeg real time consumption, kommer opp som utilgjengelig. Tar det tid før den blir lastet inn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.