DeVille Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Jeg har en Qubino dimmer ZMNHDD1 som ikke gjør det den skal. Jeg bruker Domoticz, men har også fjærbelastet bryter for lokal kontroll. Men nå er det ikke lenger mulig å få på lyset, verken helt eller delvis, verken fra Domoticz eller lokalt. I Domoticz ser alt normalt ut, og status oppdateres etter de kommandoer jeg sender. Status oppdateres også i Domoticz når jeg bruker bryteren koblet direkte på dimmeren. Men lysene er like mørke. For meg ser det ut til at det har blitt en feil i dimmerutgangen. Er det noe mer jeg må sjekke før jeg ev reklamerer til leverandøren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 ... sjekket lyspæren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DeVille Skrevet 29. august 2016 Forfatter Del Skrevet 29. august 2016 Hehe, strengt tatt ikke. Men det er 4 LED-spotter i paralell, så jeg anså den muligheten for å være tilnærmet null. Men du har jo naturligvis et poeng.... Får sjekke når jeg kommer hjem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Da kan det være driveren (hvis de har felles driver). Jeg ville sjekket med et voltmeter på dimmeren før jeg tok det med leverandør. Det kan selvfølgelig være et problem med dimmeren, men greit å være sikker først... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DeVille Skrevet 29. august 2016 Forfatter Del Skrevet 29. august 2016 Mulig jeg var uklar, men det er 230 V spotter, så det er ingen driver involvert. Et voltmeter på utgangen er uansett en god ide. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 29. august 2016 Del Skrevet 29. august 2016 Ingen ekstern driver, i det minste. Hvis det ikke er selve dimmeren så er alternativet at du har brudd på ledningen, og DET kan fort være ille. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DeVille Skrevet 3. september 2016 Forfatter Del Skrevet 3. september 2016 (endret) Målte på utgangen - ingen spenning, uavhengig av tilstand på dimmeren. Så, det synes å være feil på utgangen på enheten. Men spørsmålene tar ikke slutt med det. ☹️ Denne enheten er registrert i Domoticz som "Qubino ZMNHDD1 Flush Dimmer Plus". Det samme med en annen, lik enhet. Alt vel. Men når jeg nå i testrig-en inkluderer en ny, identisk enhet, innkjøpt på samme tid og sted som de to andre, så kommer den opp som "Qubino ZMNHDD1 Flush Dimmer", altså uten Plus. Jeg ekskluderer og inkluderer på nytt i tilfelle noe gikk feil, men fremdeles uten Plus. Det samme en gang til. For moro skyld ekskluderer jeg den defekte enheten, og inkluderer den på nytt, og nå dukker også den opp uten Plus. Hva skyldes dette? Edit: Husker ikke hva det stod når enhetene første gang ble inkludert. Endret 3. september 2016 av DeVille Ny info Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 ZMNHDD1 er modellen på Plus-dimmeren til Qubino. Om Domoticz beskriver den med eller uten Plus kan være så mangt. Men modellnavnet endres ikke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DeVille Skrevet 3. september 2016 Forfatter Del Skrevet 3. september 2016 Ok, takk, ingenting å bry seg om, da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Danonym1 Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Jeg har en Qubino dimmer ZMNHDD1 som ikke gjør det den skal. Jeg bruker Domoticz, men har også fjærbelastet bryter for lokal kontroll. Men nå er det ikke lenger mulig å få på lyset, verken helt eller delvis, verken fra Domoticz eller lokalt. I Domoticz ser alt normalt ut, og status oppdateres etter de kommandoer jeg sender. Status oppdateres også i Domoticz når jeg bruker bryteren koblet direkte på dimmeren. Men lysene er like mørke. For meg ser det ut til at det har blitt en feil i dimmerutgangen. Er det noe mer jeg må sjekke før jeg ev reklamerer til leverandøren? Jeg hadde samme problem med en Qubino dimmer. Har tre stykker av de som har tatt kvelden så tenkte dette var den fjerde, men det var det ikke. Jeg er veldig usikker på hva som gjorde at den plutselig begynte å virke da jeg ikke hadde tid til feilsøking. Men plutselig var den operativ igjen. Jeg har en teori om at den har blitt resatt etter et strømbrudd, men jeg kan ikke bekrefte noe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DeVille Skrevet 3. september 2016 Forfatter Del Skrevet 3. september 2016 Hmmm, ikke noe godt skussmål for Qubino det... Jeg skal sjekke den på nytt når jeg får den ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 3. september 2016 Del Skrevet 3. september 2016 Først ta sikringen (og skru den i/på igjen). Det har vært en case med en Fibaro dimmer her også, men det begynner å bli lenge siden nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.