JohnMartin Skrevet 26. november 2018 Forfatter Skrevet 26. november 2018 Nydelig melding fra butikk: ? Quote Vi beklager å måtte si at det er tomt for Smart Switch, og vi får det heller ikke inn igjen da produsenten har stoppet å lage det. Skal vi bytte produktet slik at du får Fibaro Wall plug i stedet (til samme pris)? Eller vil du kansellere bestillingen? Hva er alternativet da? Når Fibaro ikke fungerer med Homeseer? Siter
Dennis87 Skrevet 26. november 2018 Skrevet 26. november 2018 (endret) Hvilken butikk er dette? Ser de jeg bruker å handle av har den inne. Feks Tronika. Hvis Aeotec har sluttet å lage den kan det tyde på at de kommer med en ny snart. De har lansert en del Zwave S2 nyheter siste tiden så er jo på tide med ny utgave av den snart. Endret 26. november 2018 av Dennis87 Siter
JohnMartin Skrevet 26. november 2018 Forfatter Skrevet 26. november 2018 59 minutes ago, Dennis87 said: Hvilken butikk er dette? Ser de jeg bruker å handle av har den inne. Feks Tronika. Hvis Aeotec har sluttet å lage den kan det tyde på at de kommer med en ny snart. De har lansert en del Zwave S2 nyheter siste tiden så er jo på tide med ny utgave av den snart. Tibber Siter
JohnMartin Skrevet 27. november 2018 Forfatter Skrevet 27. november 2018 Har fått bekreftet det samme fra Intin. De får ikke inn flere Aeotec Smart Switch 6. EOL... ? De sender noen Telldus plugger istedenfor. Så får jeg se om strømforbruk fungerer på de da.. Har vært i kontakt med Aeotec support, og de viste ikke om Smart Switch 6 EU var EOL, men om den var, så trodde de at det var ny versjon i horisonten. For de var visstnok populære. Han sendte forespørsel videre opp i systemet for å få mer informasjon. Siter
JohnMartin Skrevet 27. november 2018 Forfatter Skrevet 27. november 2018 Quote It seems to be correct that the EU model has been EOL, I am unsure what this would mean for Smart Switch products we have currently, but CES 2019 is coming up soon which should have more information on new products reported. Cheers, Chris Cheng Field Application Engineer Aeotec Inc. Siter
Garegaupa Skrevet 8. februar 2019 Skrevet 8. februar 2019 Her er litt informasjon om dei nye smartpluggane til Aeotec (Smart Switch 7): https://z-wavealliance.org/aeotec-announces-new-best-in-class-z-wave-products-crafted-for-european-smart-homes-at-ise-2019/ Siter
Moskus Skrevet 8. februar 2019 Skrevet 8. februar 2019 Joda, hurra. Vi trenger dem NÅ. Og vi trenger plugin dimmere også... Siter
Garegaupa Skrevet 8. februar 2019 Skrevet 8. februar 2019 He he, ser den. Det er alt for mykje som kjem "snart" av Z-Wave-utstyr! ? Eg skulle sjølv gjerne hatt ein heil del Z-Wave vridimmarar "i går", men verken Heatit eller Q-Light (som er dei einaste eg veit om som har noko slikt på gang) kan kome med noko tidspunkt for når dei vil kunne levere... ? Siter
Garegaupa Skrevet 12. februar 2019 Skrevet 12. februar 2019 Kva med denne her, då? 16 A, forbruksmåling og tilgjengeleg no: https://shop.futurehome.no/nb_NO/shop/product/smart-plug-16a-1943 Siter
Sleepy81 Skrevet 18. februar 2019 Skrevet 18. februar 2019 (endret) På 26.10.2018 den 19.31, ZoRaC skrev: Dimmer 2: Jeg har også litt problemer med mine Dimmer 2. Jeg får ikke instant update til å fungere på Z-Wave Switch Multilevel devicen. Når jeg slår på og av bryteren lokalt, eller dimmer, så oppdaterer ikke HS seg. Z-Wave Power devicen fungerer dog utmerket, og oppdaterer seg innen et sekund eller to. Jeg har forsøkt dette: - Associations har jeg forandret til bare Group 1 til HS, jeg har forsøkt som ZoRaC har det (også default hos meg), og en hel del andre varianter jeg fant på nett. - Jeg har forsøkt å justere parameter 27 fra 15 til 0 for å tvinge unsecure coms. (Sånn jeg har skjønt det.) - Forandret parameter 21 uten forandring (tenkte kanskje at hvis den sendte dimmer level istedenfor 0xFF til HS så ville det hjelpe...) Jeg kjører nyest HS, samt Z-wave 3.0.1.252 på en Aeotec Z-Stick Gen5. Følgende data om Dimmer 2ene jeg har: Noen som har noen ide om hva jeg kan teste? Endret 18. februar 2019 av Sleepy81 La til bilde Siter
JohnMartin Skrevet 18. februar 2019 Forfatter Skrevet 18. februar 2019 51 minutes ago, Sleepy81 said: Jeg har også litt problemer med mine Dimmer 2. Jeg får ikke instant update til å fungere på Z-Wave Switch Multilevel devicen. Når jeg slår på og av bryteren lokalt, eller dimmer, så oppdaterer ikke HS seg. Z-Wave Power devicen fungerer dog utmerket, og oppdaterer seg innen et sekund eller to. Jeg har forsøkt dette: - Associations har jeg forandret til bare Group 1 til HS, jeg har forsøkt som ZoRaC har det (også default hos meg), og en hel del andre varianter jeg fant på nett. - Jeg har forsøkt å justere parameter 27 fra 15 til 0 for å tvinge unsecure coms. (Sånn jeg har skjønt det.) - Forandret parameter 21 uten forandring (tenkte kanskje at hvis den sendte dimmer level istedenfor 0xFF til HS så ville det hjelpe...) Jeg kjører nyest HS, samt Z-wave 3.0.1.252 på en Aeotec Z-Stick Gen5. Følgende data om Dimmer 2ene jeg har: Noen som har noen ide om hva jeg kan teste? Har du slettet devicen "Switch Multilevel 2"? Gjør du det, så skal HS oppdatere Switch Multilevel 1 når du bruker bryter manuelt/lokalt. 1 Siter
Sleepy81 Skrevet 18. februar 2019 Skrevet 18. februar 2019 Dæven! Så lett! Takk for hjelpa! Den biten hadde jeg helt missa, og tydeligvis missa i alle de forumtråden jeg har lest også. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.