Teza Skrevet 30. oktober 2018 Del Skrevet 30. oktober 2018 Ser det er en "Energy History" i HomeSeer. Er det denne dere bruker når dere logger strømforbruk for alle enhetene, eller har dere andre løsninger i HomeSeer? Har pr. i dag en Fibaro veggplugg integrert i HomeSeer, og prøver å finne ut hvordan jeg kan logge strømforbruket fra denne, før jeg legger til flere. Får ikke opp veggpluggen i "Energy History" så vil tro jeg kanskje trenger en ekstra plug-in. Ønsket er å kunne logge de 19 enhetene jeg har pr. i dag, samt kunne legge inn data fra AMS måleren manuelt eller automatisk. Kunne lage grafer og få disse presentert på en skjerm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 ZoRaC Skrevet 31. oktober 2018 Del Skrevet 31. oktober 2018 Mange bruker nok Device History. Noen bruker InfluxDB-plugin. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Teza Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2018 Takker, da har jeg et utgangspunkt å søke etter når jeg kommer hjem igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Teza Skrevet 3. november 2018 Forfatter Del Skrevet 3. november 2018 (endret) Des mer jeg ser på dette des mer forvirret blir jeg, her er det mange løsninger ute å går. Kanskje det er litt lettere å få tips hvis jeg endrer spørsmålet litt. Jeg ser etter: En løsning det vil være lett å få hjelp med. Hvor det er mulig å presentere dataene noe lignende dette: Det jeg ønsker er: 1. En graf som viser pr. dag med en stolpe for hver time av døgnet. I stede for % i bildet over skal det være kWh og i stede for måned skal det være hele klokkeslett (00 - 23). Hver stolpe viser det totale strømforbruket pr. time og er delt opp i hvor mange kWh som er brukt av den enkelte enheten. 2. En graf som i 1, som viser en stolpe pr. døgn for hver dag i en mnd. 3. En graf som i 1, som viser 1 stolpe pr. mnd i et år. Noen som fremdeles leser? Dataene bør kunne lagres slik at de ikke blir borte ved an systemfeil. Endret 3. november 2018 av Teza Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
Teza
Ser det er en "Energy History" i HomeSeer.
Er det denne dere bruker når dere logger strømforbruk for alle enhetene, eller har dere andre løsninger i HomeSeer?
Har pr. i dag en Fibaro veggplugg integrert i HomeSeer, og prøver å finne ut hvordan jeg kan logge strømforbruket fra denne, før jeg legger til flere.
Får ikke opp veggpluggen i "Energy History" så vil tro jeg kanskje trenger en ekstra plug-in.
Ønsket er å kunne logge de 19 enhetene jeg har pr. i dag, samt kunne legge inn data fra AMS måleren manuelt eller automatisk.
Kunne lage grafer og få disse presentert på en skjerm.
Lenke til kommentar
Del på andre sider
3 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.