Robban Skrevet 31. oktober 2018 Skrevet 31. oktober 2018 Hei! Jeg har satt opp Home Assistant å sende notification til min iphone vær morgen med temperatur (leses fra en termometer ute). Nå har jeg lyst å legge til en attachment på denne notifikasjonen med et bilde fra yr som viser vær. Konfigurasjonen nedenfor virker ikke men om man bytter ut {{states('sensor.yr_symbol')}} med f.eks 9 så virker det. action: service: notify.ios_min_iphone data: message: "Utetemperatur: {{ states('sensor.bod') }} °C" data: attachment: url: https://api.met.no/weatherapi/weathericon/1.1/?symbol={{states('sensor.yr_symbol')}};content_type=image/png content-type: png hide-thumbnail: false Noen som vet om det går å sende inn sensorverdi i url? Mvh Robert Siter
Robban Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter Skrevet 31. oktober 2018 Tjae, kanskje det. Har akkurat begynt med Home Assistant så har ikke kommet så langt. Men det får kanskje bli neste steg å teste ut ? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.