EirikO Skrevet 31. oktober 2018 Skrevet 31. oktober 2018 Prøver å sette opp pushbullet slik at jeg kan velge hvem som skal få varsler.. Foreløpig fungerer følgende i en automatisering: <ymse kode> action: - data: message: Ytterdør er åpen. Kanskje lukke den? target: - device/Eirik title: Ytterdør service: notify.pushbullet Men for å gjøre det enklere, tenkt jeg å definere tre ulike notifications i configuration.yaml slik: # PUSHBULLET notify: - name: pushbullet platform: pushbullet api_key: abcd - name: pushbullet_eirik platform: pushbullet api_key: abcd target: "device/Eirik" - name: pushbullet_cecilie platform: pushbullet api_key: abcd target: "device/Cecilie" Tanken var da å kunne bruke f.eks. notify.pushbullet_eirik hvis bare Eirik skal ha beskjed. (også kombinert med service_template) Er samme api_key på alle tre varientene. Meeenn, jeg testet å sende en meldnig fra "Services" og den blir levert til alle.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.