ØysteinHJ Skrevet 31. oktober 2018 Skrevet 31. oktober 2018 Holder på å installere en RFXtrx433XL fra Kjell & Co i Home Assistant, men greier ikke å se noe liv fra den i Home Assistant (Hass.io). Den blir identifisert som /dev/ttyUSB0 i HA (funnet vha. "hassio hardware info" i SSH). Har deretter lagt til konfigurasjon i configuration.yaml: rfxtrx: device: /dev/ttyUSB0 Hjemme så har jeg tre 433MHz-enheter. To stk thermo/hygro-sensor, og én stk indoor/outdoor thermo/hygro-sensor. Så jeg har videre satt opp configuration.yaml med: sensor: - platform: rfxtrx automatic_add: True Ifølge dokumentasjonen så skal sensorene da etter hvert dukke opp i HA. Men selv om sensoren bare ligger en halvmeter fra gatewayen, så dukker det ikke opp noe. Har også sjekket i RFXmngr at Oregon Scientific er enablet, protokollen jeg leste en plass at Telldus-enhetene visstnok skal bruke: ================================================ 31.10.2018 10:22:31:552= Get Status ------------------------------------------------ 31.10.2018 10:22:31:679 Packettype = Interface Message subtype = Interface Response Sequence nbr = 7 response on cmnd = Get Status Transceiver type = 433.92MHz Firmware version = 1027 Firmware Type = ProXL1 Noise level = 109 Transmit power = 10dBm Hardware version = 3.0 RFXtrx433XL Undec off Imagintronix disabled Byron SX disabled RSL disabled Lighting4 disabled FineOffset disabled Rubicson disabled AE Blyss disabled BlindsT1-4 disabled BlindsT0 disabled Legrand disabled La Crosse disabled Hideki disabled AD LightwaveRF disabled Mertik disabled Visonic disabled ATI,Cartelectroni disabled Oregon Scientific enabled Meiantech disabled HomeEasy EU disabled AC enabled ARC enabled X10 enabled FunkBus disabled MCZ disabled HomeConfort disabled KeeLoq disabled Hva er det jeg gjør feil her? Siter
ØysteinHJ Skrevet 31. oktober 2018 Forfatter Skrevet 31. oktober 2018 Urk... Er visst ikke bare bare å bruke 433MHz-enheter. Som en kar sier det her: Sitat for me, i started with the gateway and bought all the supported devices. (...) if you already have the devices, it is best to choose the gateway that can support them. Har forresten sett at den ene sensoren som ligger en halvmeter fra gateway'en dukket opp etter hvert. Ikke på frontpanel, men i lista under History, med nummeret 08200a000000000659. Har ikke vært i stand til å få noe vetugt ut av enheten enda da. La den til som en device i configuration.yaml, og satt automatic_add til False. Men den står fremdeles med "Panic" i History. Siter
PerH Skrevet 1. november 2018 Skrevet 1. november 2018 (endret) Det er ikke oregon protokoll på disse, mener det er fineoffset/viking eller rubicson. kan sjekke senere i kveld. Jeg har disse jeg og, og de fungerer utmerket med god rekkevidde mot rfxtrx433e. Endret 1. november 2018 av PerH 1 Siter
PerH Skrevet 1. november 2018 Skrevet 1. november 2018 Fineoffset/viking stemmer. sjekket på både "type1" og "ext" FW. 1 Siter
ØysteinHJ Skrevet 1. november 2018 Forfatter Skrevet 1. november 2018 Ah, flott! Aktiverte Fineoffset/Viking, og deretter dryppet de inn, den ene etter den andre. Takker og bukker! ? Hvor fant du ut dette forresten? Er dette dokumentert noen vei? Siter
PerH Skrevet 1. november 2018 Skrevet 1. november 2018 (endret) Her har du oversikten , bare søk på telldus. Mener dette er samme som Proove TSS320 i andre land. Endret 1. november 2018 av PerH Siter
ØysteinHJ Skrevet 2. november 2018 Forfatter Skrevet 2. november 2018 Ah, se er ja. Får holde en liten oversikt der neste gang jeg skal handle 433MHz-utstyr. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.