GO_Nilsen Skrevet 1. november 2018 Skrevet 1. november 2018 (endret) Sikkert som å banne i kirka men prøver Ser at HomeAssistant har en vellfungerende integrering av Verisure. Er det noen måter man kan få HA til å kommunisere med HS med? Endret 1. november 2018 av GO_Nilsen Siter
ZoRaC Skrevet 1. november 2018 Skrevet 1. november 2018 22 minutter siden, GO_Nilsen skrev: Er det noen måter man kan få HA til å kommunisere med HS med? HS er HA (Home Automation)... Men, mulig du mener HASS? Hvis HASS kan kalle en URL når en device endrer seg så er det en smal sak. Da bruker du JSON-interface fra HASS til HS. Siter
Marhil Skrevet 1. november 2018 Skrevet 1. november 2018 Har ikke forsøkt dette selv, men ville kanskje sjekket ut MQTT statestream:"When any Home Assistant entity changes, this component will publish that change to MQTT" https://www.home-assistant.io/components/mqtt_statestream/Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk Siter
ZoRaC Skrevet 2. november 2018 Skrevet 2. november 2018 5 timer siden, Hilmar skrev: Har ikke forsøkt dette selv, men ville kanskje sjekket ut MQTT statestream: Det hørtes enda bedre ut. Kombinert med mcsMQTT-plugin. Siter
Erling Skrevet 22. januar 2021 Skrevet 22. januar 2021 Jeg låner tråden litt, har også kastet meg på en Home Assistant. Ble tipset om det for å styre gardinene (Powerview) i Home Assistent via MQTT mot Homeseer. Årsaken er så enkel at Homeseer ikke støtter disse, IFTT blir for ustabilt. Fikk opp alle gardinene i Home Assistent men trenger hjelp for å komme videre. Fikk tips fra @berland om denne: https://gist.github.com/berland/ec762e4c555a167953829aece46ec4a3 Men det var gresk for meg. 😒 @stigvi eller andre, gidder du forklare prinsippet for meg? Ser at også Home Assistant støtter Arlo-kamera akkurat slik det er ønsket. Men vil gjerne styre alt fra Homeseer. Har plug-ins for mcsMQTT inne I Homeseer. Google fant denne tråden men også https://forums.homeseer.com/forum/homeseer-products-services/general-discussion-area/how-to-s/1371248-expose-hs-devices-via-mqtt som vel blir feil vei. 🤔 Siter
stigvi Skrevet 23. januar 2021 Skrevet 23. januar 2021 Det er travelt i dag, men her er noe som får deg i gang. Jeg antar du har satt opp offisiell powerview integrasjon og fått opp gardinene i HA? mqtt: broker: 10.0.0.181 username: xxxxx password: xxxxxxxxxxx mqtt_statestream: base_topic: ventilasjon publish_attributes: true publish_timestamps: true Ovenfor er et eksempel på hvordan jeg publiserer alt fra mitt ventilasjonsanlegg. Tilsvarende kan du gjøre for å publisere batteristatus og sannsynligvis litt status på gardinene (powerview er ikke 100% god på status tilbake) Skal du sette en scene så lager du en automasjon som bildene viser (eksempelet er fra min ventilasjon). Trigger.payload kan inneholde scenenavn. 1 Siter
Erling Skrevet 23. januar 2021 Skrevet 23. januar 2021 Takk, ja, Powerview er på plass. /config/configuration.yaml inneholder kun dette: # Configure a default setup of Home Assistant (frontend, api, etc) default_config: # Text to speech tts: - platform: google_translate group: !include groups.yaml automation: !include automations.yaml script: !include scripts.yaml scene: !include scenes.yaml Har lagt inn Mosquitto broker, husker ikke helt hvorfor. Det var sent i går kveld. Hvordan får jeg kontrollert Home Assistant fra Homeseer er vel det jeg lurer mest på nå. Straks det løsner er jeg happy, men mindre jeg bare går for HA 100% da... 🙃 Siter
stigvi Skrevet 23. januar 2021 Skrevet 23. januar 2021 5 timer siden, Erling skrev: Hvordan får jeg kontrollert Home Assistant fra Homeseer er vel det jeg lurer mest på nå. Antar det er enkle ting i HomeSeer for å sende noe til en mqtt broker? 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.