Master Aeon Skrevet 7. november 2018 Skrevet 7. november 2018 Kan man kjøre to forskjellige systemer i samme hus? Jeg har en Athom Homey kjørende nå, men skulle gjerne hatt et system som kunne styre min vannbåren varmeløsning. Det har ikke Homey støtte for i dag. Kan jeg da samtidig kjøre eksempelvis en Futurehome Smarthub som da støtter styring av vannbåren varme slik at jeg kan få smarte termostater som er det egentlige målet? Dvs. at jeg da har to forskjellige Z-Wave nettverk i samme hus uten at det blir noe konflikt ut av det? Siter
Moskus Skrevet 7. november 2018 Skrevet 7. november 2018 Jeg har 3-4 forskjellige nettverk (1 master, og 2-3 andre for testing). Det er helt uproblematisk. Men ikke nødvendigvis anbefalt hvis du likevel skal styre det fra en enhet. Z-wave er jo mesh-nettverk, og blir i utgangspunktet bedre jo flere enheter du har. Men har du dekning, så er det ikke noe problem. Utenom det økonomiske. Siter
Master Aeon Skrevet 7. november 2018 Forfatter Skrevet 7. november 2018 Takker så mye for tilbakemeldingen! Da har vi kontroll på det. :-) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.