deve87 Skrevet 11. november 2018 Skrevet 11. november 2018 (endret) Hei. Har laget et script for en bevegelses sensor som Domoticz skal styre tiden på i LUA via en økende variabel teller. Det fungerer slik det skal, men et lite problem er det. Når jeg beveger meg foran sensor, kommer lyset på fult! Da skal variabel begynne å telle (legge til +1 hvert sekund), men den starter ikke telleren! Hvis jeg manuelt går inn i Domoticz å slår av lys fra PÅ til AV også PÅ igjen. Så begynner den å telle og den setter verdien tilbake til 0 igjen hvis sensor oppdager ny bevegelse og der igjen teller opp på nytt helt til den kommer til +60 i verdi. Da går den tilbake til 0 igjen og telleren stopper og setter lyset AV igjen. Slik den skal commandArray = {} local s = os.date('%S') if (s % 1 == 0) and otherdevices ['Taklampe gang 2.etg (1)'] == 'On' and otherdevices["Bevegelse gang 2.etg"]=='Off' then commandArray['Variable:Taklampe gang 2.etg']= tostring(uservariables["Taklampe gang 2.etg"] +1) --tellevariabel som legger til +1 hvert sekund end if otherdevices["Bevegelse gang 2.etg"]=='On' and otherdevices ['Taklampe gang 2.etg (1)'] == 'Off' then commandArray['Taklampe gang 2.etg (2)'] = 'Set Level: 100' commandArray['Taklampe gang 2.etg (1)'] = 'Set Level: 100' --setter lyset på fult så lenge lyset i rommet allerede var av end if otherdevices ['Bevegelse gang 2.etg'] == 'On' then commandArray['Variable:Taklampe gang 2.etg'] = tostring(0) --setter variabel tilbake til 0 hvis det oppdages ny bevegelse end if uservariables["Taklampe gang 2.etg"] > 60 and otherdevices["Bevegelse gang 2.etg"]=='Off' then commandArray['Taklampe gang 2.etg (2)'] = 'Set Level: 33' commandArray['Taklampe gang 2.etg (1)'] = 'Off' commandArray['Variable:Taklampe gang 2.etg'] = tostring(0) --siste hendelse som setter lyset svakt på (AV) etter at 60sekunder har gått uten at det har blitt oppdaget ny bevegelse og setter teller til 0 end return commandArray Endret 11. november 2018 av deve87 Siter
deve87 Skrevet 11. november 2018 Forfatter Skrevet 11. november 2018 (endret) Det fungerer hvis jeg fjerner otherdevices['Taklampe gang 2.etg (1)'] == 'On' Slik at det blir if (s % 1 == 0) and otherdevices["Bevegelse gang 2.etg"]=='Off' then men da teller variabel til det uendelige hvis det ikke er bevegelse. Gjør jo ingenting, men tenkte og ikke la den telle til evig så lenge lyset er AV.. Endret 11. november 2018 av deve87 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.