presta Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 Hei Jeg skal flytte i fra RPi HS3 til en HS3 Standard på en windows maskin. Er det noen som vet om en guide for å gjøre dette? Jeg har tatt ut SD kort i fra RPi men ser ikke umiddelbart hvilke filer som skal kopieres over i windows installasjonen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
presta Skrevet 11. november 2018 Forfatter Del Skrevet 11. november 2018 Jeg kunne ha slettet alle devices i fra RPi, men siden prøvetiden har gått ut så er ikke de tilgjengelige. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 Det er ikke lurt å kopiere filer, bedre å tra en backup i /Tools/Setup menyen og legge denne inn i samme meny i Windowsmaskinen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 Som jeg skrev i en annen tråd nylig: Selve overføringen til ny hardware gikk veldig greit: Installerte HS3 med demolisens. Tok backup av konfigurasjonen i Tools/Setup bildet på RPi La inn RPi backupen i Windows installasjonen Restart HS3 Måtte manuelt legge inn noen plugins (Z-Wave, TradfriSeer og Easy Trigger er de jeg MÅ ha pr i dag) Overføre Z-Wave fra Aeon til UZB1 (RPi: Send network information to another controller and make it primary, Win: Receive network from another controller) og det tok vel et par minutt. Legge inn nytt lisensnr/passord i myhs.homeseer.com Ligger Z-Wave nodene på en USB pinne er det bare å flytte den over og velge COM-port så skal det meste være på plass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
presta Skrevet 11. november 2018 Forfatter Del Skrevet 11. november 2018 Takk for guide. Problemet er at mine 30 dager prøveperiode har gått ut og det eneste skjermbilde jeg har tilgang til er " Software License Registration " This software is unregistered and will not operate until you register it. Please enter your registration information below. Får spørre home seer om jeg kan få en utvidelse av prøvetiden på RPi, så overføre iht. guiden din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SveinHa Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 Du kan godt bestille ny trial-lisens, det har jeg fått direkte beskjed fra HomeSeer om å gjøre, men du får ikke flere trial på samme epost så du må registrere deg med en ny for anledningen, bruk f.eks. konas om du ikke har flere selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
presta Skrevet 11. november 2018 Forfatter Del Skrevet 11. november 2018 Hehe. Ja, var akkurat det jeg gjorde :-) Nå må jeg bare få UZB1 til å virke på windows vista.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 11. november 2018 Del Skrevet 11. november 2018 49 minutter siden, presta skrev: på windows vista Håper ikke den pcen brukes mot internett... er vel en stund siden det kom patcher til Vista nå... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
presta Skrevet 11. november 2018 Forfatter Del Skrevet 11. november 2018 Oh shit. takk for heads-up. Fant denne gamle PCen som jeg tenkte å bruke som server. Må finne meg en windows 7 lisens da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.