Godot Skrevet 2. september 2016 Skrevet 2. september 2016 Endelig har huset kommet såpass i orden at jeg kan begynne med koble opp termostatene mine. Jeg har 4 stk Multireg Z-wave-termostater som styrer varmefolie i soverom, kontor og stue. Enheten kommer opp med mange devices, men hva er det egentlig jeg skal legge til for å få til å kontrollere temperaturen? Har funnet en device som korrekt rapporterer gulvtemperaturen, og to devicer som har setpoint etellerannet i navnet, men de gjør ingen ting... Hva gjør jeg for å få kontroll på termostatene? Siter
Gjelsvik Skrevet 5. september 2016 Skrevet 5. september 2016 Slenger meg på her. Har samme termostater selv, men har bare brukt de direkte via panelet, ikke tatt i bruk z-wave delen enda da vi ikke har flyttet inn i huset enda selv. Setpoints er vel sannsynligvis det samme som det man angir på panelet, altså ønsket minimum/maksimum romtemperatur som termostaten skal jobbe opp mot. Siter
Godot Skrevet 5. september 2016 Forfatter Skrevet 5. september 2016 Setpoints reagerte ikke sånn uten videre, men jeg ser det er en fersk tråd på Domoticz-forumet som har en løsning og oppdatert config-fil. Har ikke rukket å teste denne selv ennå. Siter
Gjelsvik Skrevet 5. september 2016 Skrevet 5. september 2016 Jeg kjører HS3, men regner med det er ca samme oppførsel når det gjelder zwave devicene. Siter
Godot Skrevet 15. oktober 2016 Forfatter Skrevet 15. oktober 2016 Følger opp meg selv på denne, fant ut av det når det ble kaldt i huset og jeg faktisk skulle bruke de! Det er to setpoints, en for varme og en for kjøling, må bare passe på legge til den korrekte! ☺️ Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.