GO_Nilsen Skrevet 13. november 2018 Skrevet 13. november 2018 Muligens jeg tenker for komplisert, men er det mulig å lagre variabler i HS? Det jeg vil oppnå er at jeg har et trapperom med bevegelsesensor, der jeg ønsker at "Last" lysnivå skal bli slått på ved bevegelse. På natten ønsker jeg at det skal være en satt % lysstyrke. Det jeg ønsker er å kunne lagre "Last" verdien i en variabel, som jeg så senere kan bruke når det ikke er natt igjen. Om noen skjønner Siter
Actibus Skrevet 14. november 2018 Skrevet 14. november 2018 (endret) Du kan lage en virtuell enhet og kopiere siste dimme verdi til den med et enkelt scriptcommand, trigge den hver gang enheten endrer verdi. &hs.SetDeviceValueByRef(xxx, (hs.DeviceValueEx(xxx), True) Første xxx er enheten du skal sette verdien til, den virtuelle enheten, den andre xxx er enheten du skal hente verdien fra. Så kan du kjører motsatt for å hente verdien fra den virtuelle enheten Endret 14. november 2018 av Actibus Siter
Moskus Skrevet 14. november 2018 Skrevet 14. november 2018 Et annet alternativ er å sette opp en virtuel device nøyaktig som en annen dimmer ser ut, og deretter bruke f.eks. EasyTrigger plugin eller CloneDevice.vb for å sette lyset til riktig nivå. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.