Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉
  • 0

Fibaro Double switch 2 - to brytere, en til lys og en til events

Spørsmål

Skrevet

Hei

I dag har jeg en to-pol bryter som styrer et utelys. Jeg har lyst til å bytte ut denne bryteren med en dobbeltbryter:

files?p_Doc_Ref=P131723&p_File_Type=rendition_1500_jpg

Og ønsker følgende funksjon: bryter med topolbrudd styrer utelys og bryter til høyre styrer events basert på antall trykk, f.eks ett trykk for alle lys i hele huset på og to trykk for alle lys av og redusere varme.

?

4 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

• 0
Skrevet
  presta skrev (På 16.11.2018 den 12.01):

Og ønsker følgende funksjon: bryter med topolbrudd styrer utelys og bryter til høyre styrer events basert på antall trykk, f.eks ett trykk for alle lys i hele huset på og to trykk for alle lys av og redusere varme.

Ekspander  

Det tror jeg dessverre ikke er mulig. Mulig du får det til ved å kombinere en vanlig topoltbryter og en toveisbryter, men da får du altså en ekstra bryter som i praksis alltid skal være påslått (den topolte). 

• 0
Skrevet

Jeg er med på det du sier og ser at dersom en skrur av en to-pol så skal strømmen gå i kretsen, altså ingen fjærretur. 

Men hva om jeg godtar at topol bryter alltid står på og styres kun med fibaro, kan S2 på fibaro da brukes til å styre sener uten at den er koblet til noe lys fysisk?

• 0
Skrevet
  presta skrev (På 17.11.2018 den 19.39):

Men hva om jeg godtar at topol bryter alltid står på og styres kun med fibaro, kan S2 på fibaro da brukes til å styre sener uten at den er koblet til noe lys fysisk?

Ekspander  

Slik har jeg det på mange rom med Fibaro Dimmer 2. Da styrer S1 lyset og S2 trigger events i HomeSeer. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.