aeklo Skrevet 5. september 2016 Skrevet 5. september 2016 Hei, er det noen som bruker JowiHue og skjønner hvordan scriptene på denne linken skal trigges?http://board.homeseer.com/showpost.php?p=1239927&postcount=5Scriptene legger bl.a. til valg av scenes fra devicen, slik at man kan velge scene fra f.eks. SceneMaster.Har forespurt på HomeSeer-forumet også, men ikke noe svar. Siter
aeklo Skrevet 5. september 2016 Forfatter Skrevet 5. september 2016 Events -> Add Action -> Run script?Ja, det er vel egentlig event triggeren jeg er usikker på.Lurte bare på om noen brukte denne, og med hvilke triggers.Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 6. september 2016 Skrevet 6. september 2016 Det kan være hva du vil. Det ser ut som han på HS-forumet har laget en egen device med egne knapper. Knappene var ikke definert i scriptet, så jeg tipper han har først laget knapper som Device ValuesStatus pairs, og så laget Events med "device set to" som trigger. Siter
aeklo Skrevet 6. september 2016 Forfatter Skrevet 6. september 2016 Det kan være hva du vil. [emoji4] Det ser ut som han på HS-forumet har laget en egen device med egne knapper. Knappene var ikke definert i scriptet, så jeg tipper han har først laget knapper som Device ValuesStatus pairs, og så laget Events med "device set to" som trigger.UpdateSceneDevice, lager ikke den knapper?Bare å sette opp den til å trigge en gang i døgnet f.eks.?Ser også at Device Value er fast, så den kunne vel med fordel vært erstattet med en variabel.Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter
Moskus Skrevet 6. september 2016 Skrevet 6. september 2016 Jo, visst pokker. Litt synd at han har kodet det spesifikt til sitt bruk (Dim dvRef As Integer = 1006), men det kan du jo enkelt endre. Da er det jo bare å kjøre det scriptet, men husk å velge "Avansert" (det røde flyet) for du må spesifikt velge å kjøre Sub'en "UpdateSceneDevice" (men ingen parametre, de brukes ikke). Det samme med "UpdateAnimationDevice". Jeg ser derimot fremdeles ingenting som trigger "StartHueScene" og "StartHueAnimation" fra knappe-trykk, og det er litt synd. Det blir jo stiligere hvis man slipper å sette det opp. Hvis du er interessert kan du gjøre dette selv, men det er litt mer komplisert. Her er et lite utdrag fra termostat-scriptet mitt: hs.DeviceScriptButton_AddButton(thermostatRef, "+", 201, scriptName, "SetpointButtonPress", ScriptParm:=201, Row:=1, Column:=3, ColumnSpan:=1) Hjelp til DeviceScriptButton_AddButton. Siter
Odd Skrevet 30. oktober 2017 Skrevet 30. oktober 2017 I og med at jowiHUE hadde et emne spør jeg her Er det ikke støtte for "ON Last Level". Jeg setter dim til 132 og slår av lyset fra HS3 Når jeg slår på kommer den alltid på 254. Har jeg gått glipp av noe, eller er det rett og slett ikke støtte for å komme tilbake til den stillingen som var da lyset ble slått av? Siter
ZoRaC Skrevet 30. oktober 2017 Skrevet 30. oktober 2017 6 minutter siden, Odd skrev: I og med at jowiHUE hadde et emne spør jeg her Er det ikke støtte for "ON Last Level". Jeg setter dim til 132 og slår av lyset fra HS3 Når jeg slår på kommer den alltid på 254. Har jeg gått glipp av noe, eller er det rett og slett ikke støtte for å komme tilbake til den stillingen som var da lyset ble slått av? Dette lurer jeg også på! Jeg har ikke funnet noe «on last level» noe sted... Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.