Kubegutt Skrevet 20. november 2018 Skrevet 20. november 2018 Noen som har lagd noe her? Er det mulig? Snakker den zwave eller må man ha noe greier imellom? Siter
Kubegutt Skrevet 20. november 2018 Forfatter Skrevet 20. november 2018 Hva betyr dette for en som kjører Raspberry PI og HS? Kan man finne en løsning? Siter
Moskus Skrevet 20. november 2018 Skrevet 20. november 2018 6 minutter siden, Kubegutt skrev: Hva betyr dette for en som kjører Raspberry PI og HS? Kan man finne en løsning? At du trenger deCONZ og Conbee (eller Razbee). https://www.hjemmeautomasjon.no/forums/topic/2156-superkjapp-guide-raspbee-deconz-og-jowihue/ Siter
ZoRaC Skrevet 20. november 2018 Skrevet 20. november 2018 2 timer siden, Moskus skrev: At du trenger deCONZ og Conbee (eller Razbee). ...og JowiHue-plugin. Siter
Kubegutt Skrevet 20. november 2018 Forfatter Skrevet 20. november 2018 16 minutes ago, ZoRaC said: ...og JowiHue-plugin. Aha, men ... hva er denne Razbee? Jeg vil jo helst ikke reinstallere hele raspberry her... kan noen forklare litt mer "enkelt"? Siter
Øyvind Skrevet 20. november 2018 Skrevet 20. november 2018 (endret) 25 minutter siden, Kubegutt skrev: Aha, men ... hva er denne Razbee? Jeg vil jo helst ikke reinstallere hele raspberry her... kan noen forklare litt mer "enkelt"? Raspbee er Zigbee-kontroller for PI https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/smarte-hjem/styreenheter/raspbee-zigbee-kontroller-for-raspberry-pi-p50888?gclid=Cj0KCQiA_s7fBRDrARIsAGEvF8Qmb9ens65DNSAx6AWt6TMKI1Q-IGeTnVHUckTRBU1QM7gnSM-Mr-AaAujtEALw_wcB&gclsrc=aw.ds Alternativt kan du bruke conbee. Samme opplegg, bare som USB-dongle https://www.kjell.com/no/produkter/elektro-og-verktoy/smarte-hjem/styreenheter/conbee-zigbee-kontroller-for-usb-p50899 Endret 20. november 2018 av Øyvind Siter
Kubegutt Skrevet 20. november 2018 Forfatter Skrevet 20. november 2018 THAT makes sense. Kan man da BÅDE kjøre CONBEE og ZWAVE usb dongle? (R PI) R Siter
Øyvind Skrevet 20. november 2018 Skrevet 20. november 2018 Nå har jeg ikke peiling på Homeseer, men ja, det bør absolutt fungere greit å kjøre både conbee og zwave usb dongle. Jeg gjør det på PI med home assistant 1 Siter
Kubegutt Skrevet 20. november 2018 Forfatter Skrevet 20. november 2018 Just now, Øyvind said: Nå har jeg ikke peiling på Homeseer, men ja, det bør absolutt fungere greit å kjøre både conbee og zwave usb dongle. Jeg gjør det på PI med home assistant Har du noe erfaring med XIAOMI også kanskje? Siter
Øyvind Skrevet 20. november 2018 Skrevet 20. november 2018 23 minutter siden, Kubegutt skrev: Har du noe erfaring med XIAOMI også kanskje? Nei, men det fungerer vel omtrent som annet zigbee antar jeg. Som @Neophytenevnte ovenfor har @Moskus skrevet om cuben tidligere Siter
Moskus Skrevet 20. november 2018 Skrevet 20. november 2018 41 minutter siden, Kubegutt skrev: Har du noe erfaring med XIAOMI også kanskje? Litt for bredt spørsmål. Xiaomi lager mye forskjellig utstyr, bl.a. trådens Magic Cube. Siter
Moskus Skrevet 20. november 2018 Skrevet 20. november 2018 Ja, da har du allerede fått all informasjonen du trenger! Trykk linken til blogg-innlegget mitt post nr. 2 og linken min i post nr. 4. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.