Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

har et system med HS3, Aeon Labs Z-stick gen5, Sonos, Imperihome og litt andre plugins.

Problemet mitt er at i det siste har det begynt å ta veldig lang tid fra jeg setter et lys av/på eller dimmer til det faktisk skjer noe. Har et utdrag fra loggen under som viser problemet. En er med og en er uten z-wave log i loggen. Den med z-wave log viser mye, men det jeg vil fremheve er delay fra jeg setter dimmerverdi på taklys loftstue til det faktisk blir satt...

Dette blir bra når jeg starter systemet på nytt, men så tar det noen dager så er problemet tilbake.

Hvor starter jeg feilsøkingen her? Eller er det noen av dere som har vært borti dette før?

Jeg styrer lys med Fibaro Dimmer 2 og Qubino Flush.

Vis skjult innhold

HS3_log.png

Endret av sitelux
Skrevet

Versjon av HS og av Z-wave plugin?

Windows eller Linux?

Ble det plutselig slik eller har det blitt gradvis verre? 

Blir det bra med omstart av hele serveren, bare HS eller bare z-wave plugin?

Skrevet

Hei,

HomeSeer Version: HS3 Standard Edition 3.0.0.435 (Windows)

Z-wave versjon: 3.0.1.243

Windows 7 

Jeg tror ikke det ble sånn gradvis, merket en dag for noen uker siden at det gikk veldig treigt / låste seg på den ene dimmer 2 jeg har.

Det hjelper å starte HS på nytt. Har ikke prøvd å starte plugin på nytt.

Gjør jeg det nå og det virker vil det fort ta noen dager før problemet oppstår igjen.

Skrevet (endret)

Slå på filtrering på f.eks.  "Z-wave error" i loggen og se om der dukker opp noe. Ellers virker det jo som HomeSeer går i sirup så lenge hendelsene logges med så stort tidsavvik.

Ta opp systemmonitoren oppgavebehandling (Ctrl-Shift-Esc) og se om minne og/eller cpu går i taket.

Endret av SveinHa
Skrevet

Jeg finner ingen z-wave error i loggen. Noe spesielt jeg må skru på?

Sjekket task manager og ingen unormalt høyt belastet prosesser der heller....

Skrevet
  sitelux skrev (På 20.11.2018 den 21.08):

Problemet mitt er at i det siste har det begynt å ta veldig lang tid fra jeg setter et lys av/på eller dimmer til det faktisk skjer noe. Har et utdrag fra loggen under som viser problemet. En er med og en er uten z-wave log i loggen. Den med z-wave log viser mye, men det jeg vil fremheve er delay fra jeg setter dimmerverdi på taklys loftstue til det faktisk blir satt...

Ekspander  

Du har ganske mye aktivitet over Z-wave-nettverket ditt. Ikke så mye at det er umiddelbar krise, men med et par tregere noder i systemet, gjør det at all loggingen av effekt og strømforbruk hvert sekund eller så kveler kommandoer.

Du må konfigurere nodene dine til å la det gå lenger tid mellom hver rapport. Gjerne flere minutter. 300 sekunder er stort sett nok. Deaktiver strømmåling hvis du ikke har behov for det. F.eks. er det nyttig å vite at "Taklys Loftstue" trekker 17W?

Skrevet
  Moskus skrev (På 21.11.2018 den 9.31):

Du har ganske mye aktivitet over Z-wave-nettverket ditt. Ikke så mye at det er umiddelbar krise, men med et par tregere noder i systemet, gjør det at all loggingen av effekt og strømforbruk hvert sekund eller så kveler kommandoer.

Du må konfigurere nodene dine til å la det gå lenger tid mellom hver rapport. Gjerne flere minutter. 300 sekunder er stort sett nok. Deaktiver strømmåling hvis du ikke har behov for det. F.eks. er det nyttig å vite at "Taklys Loftstue" trekker 17W?

Ekspander  

Takk for tilbakemelding. Jeg skal prøve det.

Skrevet (endret)

Takk for hjelpen.

Det har oppført seg noen dager nå så får se videre.

Mistenker også at en Fibaro Wall plug også er deler av skylden her. Jeg har akkurat det samme problemet som er rapportert her:

Har nå satt parameter 21 til 0 og ser foreløpig bra ut....

Endret av sitelux
Utfyllende info

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.