Christoffer Skrevet 21. november 2018 Skrevet 21. november 2018 (endret) Hei Har fått ny varmepumpe fra Daikin nå med WiFi modul og har da laget et script for å kontrollere den. DEVICER: Oppsett av devicer, navnet er over bildet er referansen til variabelen i scriptet Denne må være huket av på alle devicene! Device nummer finnes under advanced tabben på den respektive devicen. vp_set_point_dev vp_status_dev vp_fan_point_dev vp_mode_dev vp_vane_dev vp_temp_outdoor_dev vp_temp_indoor_temp vp_compressor_dev EVENTER: Denne eventen kjører jevnlig for å sjekke etter oppdateringer fra varmepumpen. Jeg kjører 30 sekunder uten problemer Denne eventen blir kjørt hver gang en av devicene som er oppført til å kontrollere noe blir kjørt. Her må devicene for variabel vp_set_point_dev, vp_status_dev, vp_fan_point_dev, vp_mode_dev, vp_vane_dev legges inn. FUNKSJONER: Send_values(): Oppdaterer varmepumpen med alle verdiene satt i HS3 SetTempMan(temperatur): Tar et argument som temperatur for å sette temperatur direkte via eventer IncTemp(): øker settpunktet for temperatur med 1 grad celsius DecTemp(): senker settpunktet med 1 grad celsius Check(): sender forespørsel om data og oppdaterer devicer. Dene blir kjørt hver gang en av de overstående blir kjørt så det er ikke nødvendig å kjøre denne manuelt for å oppdatere etter en kommando ANNET: For å se direkte om verdiene stemmer med det i varmepumpen kan man logge inn med <ip adresse>/aircon/get_control_info og <ip adresse>/aircon/get_sensor_info For å aktivere/deaktivere debug info settes variabelen "debug" til 1 (standard) og 0. Det vil da komme litt ekstra info i loggen til HS3 under "VP Status" CR_daikin_vp_check_v1.0.vb Endret 21. november 2018 av Christoffer 3 2 Siter
Trash2000 Skrevet 12. april 2019 Skrevet 12. april 2019 På 21.11.2018 den 13.21, Christoffer skrev: Hei Har fått ny varmepumpe fra Daikin nå med WiFi modul og har da laget et script for å kontrollere den. DEVICER: Oppsett av devicer, navnet er over bildet er referansen til variabelen i scriptet Denne må være huket av på alle devicene! Device nummer finnes under advanced tabben på den respektive devicen. vp_set_point_dev vp_status_dev vp_fan_point_dev vp_mode_dev vp_vane_dev vp_temp_outdoor_dev vp_temp_indoor_temp vp_compressor_dev EVENTER: Denne eventen kjører jevnlig for å sjekke etter oppdateringer fra varmepumpen. Jeg kjører 30 sekunder uten problemer Denne eventen blir kjørt hver gang en av devicene som er oppført til å kontrollere noe blir kjørt. Her må devicene for variabel vp_set_point_dev, vp_status_dev, vp_fan_point_dev, vp_mode_dev, vp_vane_dev legges inn. FUNKSJONER: Send_values(): Oppdaterer varmepumpen med alle verdiene satt i HS3 SetTempMan(temperatur): Tar et argument som temperatur for å sette temperatur direkte via eventer IncTemp(): øker settpunktet for temperatur med 1 grad celsius DecTemp(): senker settpunktet med 1 grad celsius Check(): sender forespørsel om data og oppdaterer devicer. Dene blir kjørt hver gang en av de overstående blir kjørt så det er ikke nødvendig å kjøre denne manuelt for å oppdatere etter en kommando ANNET: For å se direkte om verdiene stemmer med det i varmepumpen kan man logge inn med <ip adresse>/aircon/get_control_info og <ip adresse>/aircon/get_sensor_info For å aktivere/deaktivere debug info settes variabelen "debug" til 1 (standard) og 0. Det vil da komme litt ekstra info i loggen til HS3 under "VP Status" CR_daikin_vp_check_v1.0.vb Interessant script! Fungerer det for deg etter den siste fw-oppdateringen? Når jeg kaller API-et direkte, får jeg denne i retur: ret=PARAM NG,msg=404 Not Found Har kontakt, og får data i retur når jeg bruker disse API-definisjonen: https://github.com/ael-code/daikin-control/wiki/API-System Har Moskus R32. 1 Siter
Christoffer Skrevet 12. april 2019 Forfatter Skrevet 12. april 2019 Det har jeg faktisk ikke sjekket, jeg har ikke oppdatert noe. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.