hakons Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Hei, Har lest og fulgt med en del på dette forumet, men ville høre om dere andre er under samme oppfatning som meg. Case: Vi ønsker å bytte over fra halogenspotter til led-spotter, få inn en strømskinne for pedler mv. Og siden dagens dimmere likevel må byttes så ønsker jeg å få inn noen jeg kan styre via Home Assistant. Needless to say så er alt dette elektrikermat. Siden Z-Dim ikke ventes før neste år, vil det beste valge være Elko Dimmer RF for så å styre denne med deconz? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Jeg ville gått for Fibaro Dimmer 2. Billigere (og mer utprøvd) enn Elko RF. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
borg1n Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 Jeg har prøvd både Fibaro Dimmer 2 og ELKO RF og holder en liten knapp på ELKO (nb. jeg har ikke prøvd ELKO i mer enn ca 1mnd). I tillegg støtter ELKO 2-polet brudd og har kanskje litt bedre WAF (med dreiehjul). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 25. november 2018 Del Skrevet 25. november 2018 8 minutter siden, borg1n skrev: litt bedre WAF (med dreiehjul). Ingen av oss har rørt en lysbryter på mange måneder, så her har ikke trykk-og-hold vs dreiehjul noen påvirkning på WAF. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hakons Skrevet 25. november 2018 Forfatter Del Skrevet 25. november 2018 Var litt dimmerhjulet og det ordinære designet som fanger med litt på Elko sin ja, også er det vel ikke all verden av plass inne i veggboksen. Skal høre med elektriker snart å se om vi får til en løsning! Moro at Elko sine produkter har blitt åpne/at noen har funnet en vei inn så det kan brukes med andre åpne systemer Hvis andre har noen erfaringer så selvfølgelig veldig åpen for å høre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kimzer Skrevet 9. desember 2018 Del Skrevet 9. desember 2018 Hijacker denne litt.. Ganske ny i hjemmeautomasjons verdenen. Men har idag en Hue bridge. Ønsker å styre mine eksisterende spotter, finnes det noe jeg kan bruke mot hue bridgen? Istedenfor å bytte ut alle pærene som koster skjorta.. Forslag? =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.